Eriksendrul Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Får en pakke som sendes med PostNord, må man vise legitimasjon for og hente disse pakkene ? Min mor har mulighet til og hente en pakke for meg etter jobb, for min del blir det lang omvei og hente den, men hun kjører jo den veien hjem fra jobb. Eller må jeg hente den selv ? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 PostNord krever legitimasjon, men det bør funke hos de som med posten. "Sendinger som må hentes av deg personlig, vil fremkomme på hentemeldingen. Noen sendinger som rekommanderte brev, kan i tillegg hentes mot fullmakt og original legitimasjon for både mottaker og den som henter." Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 6. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2016 PostNord krever legitimasjon, men det bør funke hos de som med posten. "Sendinger som må hentes av deg personlig, vil fremkomme på hentemeldingen. Noen sendinger som rekommanderte brev, kan i tillegg hentes mot fullmakt og original legitimasjon for både mottaker og den som henter." Og åssen vil en fullmakt se ut i slikt tilfelle ? Virker så vagt, har sett alt fra post-it lapper med underskrift til folk som nærmest har med seg advokat for og hente pakker som er fra andre Jeg kan jo sende med muttern bankkortet mitt og en liten lapp ? Lenke til kommentar
Jarv!s Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Jeg henter pakker for dama som sendes med postnord hele tiden. Viser bare min legitimasjon.. Ikke noe problem for meg i hvertfall! Håper det ordner seg Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 "Jeg "ditt navn" gir fullmakt til "din mors navn" til å hente pakke sendt med PostNord" Dato Signatur" Det bør holde Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Jeg har gitt andre personer min ID og fått de til å hente pakker til meg. Det har alltid gått bra, selv uten noen "lapp". Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 6. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2016 (endret) Jeg skreiv en lapp og hu får med legg, på lappen er det sendingsnummer og sporingsnr + dato og underskrift og en setning som sier at hun kan hente den, Jeg vet at det har gått bra og hente i posten med fullmakt både med og uten og ta med adressatens ID. Men plutselig møter man en Regelrytter i kassa og da må alt være på stell For da jeg jobba i post-i-butikk ( hadde ikke postnord der ) så måtte vi egentlig be om fullmakt om noen skulle hente pakker på andre sitt navn selvom pakken ikke krevde legitimasjon ( vi måtte fortsatt sjekke ID ) Endret 6. juni 2016 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Policyen til PostNord er at det kreves legitimasjon fra personen som skal hente ut pakken, men ikke personlig oppmøte. Dvs. at hun kan ta din legitimasjon. Men hun trenger ikke fullmakt. Det er ikke noen vits i å trekke inn hvordan Posten gjør det her. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Varierer dessverre fra butikk til butikk hva som kreves. Der jeg jobbet med PostNord tidligere sjekket vi ikke legg på vanlige pakker, har derimot vært på butikker som krever fullmakt + legitimasjon på alt. Sistnevnte er slik det skal være utifra retningslinjene til PostNord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå