Casper S Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 jeg starter maskinen, alt funker. biosen kommer opp. 10 sek etter skrur hele maskinen seg av. jeg har oppdatert bios men fortsatt skrur den seg bare av. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Spørsmålet er vel om den har fungert før specs takk Lenke til kommentar
Casper S Skrevet 6. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2016 har akkurat bygd den:) i7 5820 msi x99 sli plus h100i gtx 1080 hyperx predator 3000mhz rm850i samsung 850 evo 500gb 3tb seagate barracuda Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 koblet feil strømtilførsel strammet til for mye på CPU kjøleren Minne satt feil i Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 (endret) Bare for å være på den sikre siden.. Du har brukt kjølepasta og festet CPUkjøler skikkelig? Overlever vel i en passivmodus uten god kjøling i BIOS men neppe når drivere begynner å laste.. Endret 6. juni 2016 av Krozmar Lenke til kommentar
Casper S Skrevet 6. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2016 det må være noe med cpu. i biosen sto det at den var 80 grader! jeg har h100i med pastaen som allerede var på. skal jeg bare skru av cooleren og åpne klemmene til cpu? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 80 grader? Enten så har du montert den skjeiv eller så har du noe plastikk imellom som ikke skal være der Lenke til kommentar
Casper S Skrevet 6. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2016 tok opp klemmene og vrikket litt på cpu. så ut som det lå helt fint. bytter kjølepasta på cpu cooler. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 kommer du inn i bios, og maskinen holder seg der? Har du kjørt noen klokk på CPU eller er den standard? Lenke til kommentar
Casper S Skrevet 6. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2016 cpu er standard 3,3. kommer inn i bios. men etter hvert skrur den seg av. mest sannsynlig pga. for høy temp på cpu. jeg har ikke strammet cooleren for hardt! kan det være noe galt med cpu fra fabrikken? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 rart at CPU skal være såpass varm, kan jo være at du har en defekt kjøler. Har du en annen du kan teste med? Vannkjøleren har strøm ja? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 (endret) Pass på at du har koblet strøm til selve vannpumpa også, ikke bare til viftene på radiatoren. Sjekk at viftene på radiatoren spinner. Endret 7. juni 2016 av TMB Lenke til kommentar
Casper S Skrevet 8. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2016 Problem løst;-) hadde feil standoff-skruer. De var for lange slik at pumpa ikke var helt inntil cpu. Nå har jeg 27 grader i desktoppet på windows 10. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå