Xaphoon Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Bedriftens behov samsvarer svært sjelden med IT-avdelingens. Men uansett behov, å standardisere på Windows på mobil våren 2016 er rett og slett et inkompetent valg på grunn av all usikkerheten rundt plattformen. Sikker på at det ikke er deg som er en smule inkompetent? Du virker ganske skråsikker på at du er den eneste i verden som har rett... ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Bedriftens behov samsvarer svært sjelden med IT-avdelingens. Men uansett behov, å standardisere på Windows på mobil våren 2016 er rett og slett et inkompetent valg på grunn av all usikkerheten rundt plattformen. Sikker på at det ikke er deg som er en smule inkompetent? Du virker ganske skråsikker på at du er den eneste i verden som har rett... Folk som har livets harde skole, trenger ikke å forholde seg til kompetanse. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Jeg er ikke den eneste i verden som har rett. Husk at ca 99% ikke velger Windows som telefonplattform. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 «Den sterkeste mann i verden, det er han som står mest alene». Hentet fra "En Folkefiende", av Henrik Ibsen. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Bedriftens behov samsvarer svært sjelden med IT-avdelingens. Men uansett behov, å standardisere på Windows på mobil våren 2016 er rett og slett et inkompetent valg på grunn av all usikkerheten rundt plattformen. Dette må jo være noe av det dummeste jeg har lest og får meg til å lure på din kompetanse? I vårt tilfelle snakker vi om ca. 80.000 ansatte og du påstår at vår IT avdeling på rundt 400 mennesker er evneveike, i forhold til deg? Det største problemet vi har er ikke at at telefonen ikke gjør det den skal, og den duger mer enn 100% i forhold til de oppgavene firmaet forventer. Problemet er alle de latterlige private appene som mange ansatte forventer skal fungere på en firmatelefon... Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 (endret) For meg høres det ut som det største problemet er at dere tydeligvis har mer respekt for it-tekniske spørsmål enn for brukernes behov. Iallfall om det er snakk om en moderne kunnskapsbedrift. Men om man ikke har brukere som bryr seg og/eller telefonene ikke brukes som privattelefon i tillegg går det vel forsåvidt greit nok helt til Ms dropper støtten om en måned eller to. Endret 2. juli 2016 av Audun_K 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Bedriftens behov samsvarer svært sjelden med IT-avdelingens. Men uansett behov, å standardisere på Windows på mobil våren 2016 er rett og slett et inkompetent valg på grunn av all usikkerheten rundt plattformen. Dette må jo være noe av det dummeste jeg har lest og får meg til å lure på din kompetanse? I vårt tilfelle snakker vi om ca. 80.000 ansatte og du påstår at vår IT avdeling på rundt 400 mennesker er evneveike, i forhold til deg? Det største problemet vi har er ikke at at telefonen ikke gjør det den skal, og den duger mer enn 100% i forhold til de oppgavene firmaet forventer. Problemet er alle de latterlige private appene som mange ansatte forventer skal fungere på en firmatelefon... Å ignorere kraften i de ansatte sine ønsker er sjelden et smart trekk. I sum, når vi faktorerer inn menneskelig forståelse og langsiktige konsekvenser så ja, så vil jeg påstå at IT-avdelingen er inkompetent. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Noen påstår hardnakket at Microsoft "satser" på Windows Phone 10, men flere og flere av de mest innbitte WP-brukerne faller ifra pga at Microsofts egne apper og teknologi kommer på Android og IOS månedsvis før de kommer til sitt eget system. Selv har jeg resignert med å beholde min Lumia 1020 som kamera, og lar resten av Lumiaverden være. 1 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Å ignorere kraften i de ansatte sine ønsker er sjelden et smart trekk. I sum, når vi faktorerer inn menneskelig forståelse og langsiktige konsekvenser så ja, så vil jeg påstå at IT-avdelingen er inkompetent. Å prøve å oppfylle dei individuelle ønska til 80 000 brukarar høyrast ut som ein hinsides ide. Om brukarane blir sure fordi dei ikkje får ein telefon med Snapchat får stå på deira eiga arbeidsmoral. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Å ignorere kraften i de ansatte sine ønsker er sjelden et smart trekk. I sum, når vi faktorerer inn menneskelig forståelse og langsiktige konsekvenser så ja, så vil jeg påstå at IT-avdelingen er inkompetent. Å prøve å oppfylle dei individuelle ønska til 80 000 brukarar høyrast ut som ein hinsides ide. Om brukarane blir sure fordi dei ikkje får ein telefon med Snapchat får stå på deira eiga arbeidsmoral. Det er administrasjonens jobb å fremme folks arbeid. Når administrasjonen gjør livet kjipt for ansatte for å gjøre sin egen jobb lettere, så viser det stort sett mangel på forståelse for egen rolle. AtW 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Å ignorere kraften i de ansatte sine ønsker er sjelden et smart trekk. I sum, når vi faktorerer inn menneskelig forståelse og langsiktige konsekvenser så ja, så vil jeg påstå at IT-avdelingen er inkompetent. Å prøve å oppfylle dei individuelle ønska til 80 000 brukarar høyrast ut som ein hinsides ide. Om brukarane blir sure fordi dei ikkje får ein telefon med Snapchat får stå på deira eiga arbeidsmoral. Riktig, en kan ikke oppfylle individenes ønsker, men en kan oppfylle gruppenes ønsker. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Det er administrasjonens jobb å fremme folks arbeid. Når administrasjonen gjør livet kjipt for ansatte for å gjøre sin egen jobb lettere, så viser det stort sett mangel på forståelse for egen rolle. Livet kjipt? Det er ein Windows-telefon, det er ikkje penn og papir. Ein kan ringe med den, ein kan tekste, ein får ein glimrande e-postleser, Lumia har eit av dei beste kameraene på markedet, og til tross for onde tunger so er det faktisk ein masse apper å velge i. Det er ingenting kjipt i å ha ein Windows-telefon. For å ikkje snakke om at å standardisere telefonmodell vil spare inn ein masse penger på support, vedlikehald og byte. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 Det er administrasjonens jobb å fremme folks arbeid. Når administrasjonen gjør livet kjipt for ansatte for å gjøre sin egen jobb lettere, så viser det stort sett mangel på forståelse for egen rolle. Livet kjipt? Det er ein Windows-telefon, det er ikkje penn og papir. Ein kan ringe med den, ein kan tekste, ein får ein glimrande e-postleser, Lumia har eit av dei beste kameraene på markedet, og til tross for onde tunger so er det faktisk ein masse apper å velge i. Det er ingenting kjipt i å ha ein Windows-telefon. For å ikkje snakke om at å standardisere telefonmodell vil spare inn ein masse penger på support, vedlikehald og byte. Jo, det er det for majoriteten. Det er typisk "det sparer penger for min avdeling"-holding som fører til større ineffektivitet i firmaer. AtW Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Jo, det er det for majoriteten. Det er typisk "det sparer penger for min avdeling"-holding som fører til større ineffektivitet i firmaer. På kva måte er ein arbeider med ein Android-telefon med snapchat meir effektiv enn ein arbeider med Windows-telefon utan Snapchat? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Han eller hun er sannsynligvis mer fornøyd og mer villig til å gi litt ekstra når han føler at bedriften bryr seg om brukerne. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Jo, det er det for majoriteten. Det er typisk "det sparer penger for min avdeling"-holding som fører til større ineffektivitet i firmaer. På kva måte er ein arbeider med ein Android-telefon med snapchat meir effektiv enn ein arbeider med Windows-telefon utan Snapchat? For det første er det ikke bare snapchat som skiller, men folk liker ikke når jobben gjør livet kjøpere for de. Folk yter bedre i jobber som ikke bare har en "hold kjeft og følg ordre" - holdning. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Hva er det med dere to og Windows Phone egentlig?Jeg kan bare svare for meg selv, men soga er denne: Side februar 2012 har jeg vært fascinert av dette OSet, og jeg har for egne penger kjøpt og prøvd flere modeller, blant de mest prominente er 650 og 820. Det var på den siste at jeg oppdaget at ICE hadde startet prøvedrift. OSet er flott, alt er smooth og funker glimrende. Men hver jævla gang jeg har satt opp telefonen, så legger jeg den bort og finner frem en iPhone eller Android. Målt i poeng så skårer WP helt OK, men i det virkelige liv faller det gjennom. Tenk deg at du er single og flytter til et småsted der alle er i stabile parforhold. Hvis du skal ha en sjangs på noen av damene må du kunne tilby noe som de andre gutta ikke kan. Hvis du ikke kan det, og i tillegg har fått et dårlig rykte på deg, da får du en dårlig start. WP gir meg ikke noen must-have feeling, og når jeg i tillegg ser at elektronikkjedene dumper telefonene, så stiller jeg bare spørsmålet om det nærmer seg slutten for WP. Det ligger ingen skjult kritikk i det, bare et ønske om å høre andre forumbrukeres meninger om fremtiden. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 For det første er det ikke bare snapchat som skiller, men folk liker ikke når jobben gjør livet kjøpere for de. Folk yter bedre i jobber som ikke bare har en "hold kjeft og følg ordre" - holdning. AtW Det er då ein masse ting som er kjipt for brukarane men som samstundes er faktisk heilt naudsynt for å bedrifta til å snurre rundt. Enkelte brukarar vil t.d. syntes det er utruleg kjipt å måtte skrive inn eit passord når dei startar maskina, men du klarar sikkert å tenke deg ein situasjon der det å ikkje ha passord på maskina si ikkje er gunstig. Å gjere livet lettare for IT-avdelinga vil og falle tilbake på brukarane, då IT-avdelinga får meir tid til å kunne supportere brukarane med andre problem. For å ikkje snakke om at dei får meir ledige ressursar til å gjere livet lettare for brukarane på andre måter. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 For det første er det ikke bare snapchat som skiller, men folk liker ikke når jobben gjør livet kjøpere for de. Folk yter bedre i jobber som ikke bare har en "hold kjeft og følg ordre" - holdning. AtW Det er då ein masse ting som er kjipt for brukarane men som samstundes er faktisk heilt naudsynt for å bedrifta til å snurre rundt. Enkelte brukarar vil t.d. syntes det er utruleg kjipt å måtte skrive inn eit passord når dei startar maskina, men du klarar sikkert å tenke deg ein situasjon der det å ikkje ha passord på maskina si ikkje er gunstig. Å gjere livet lettare for IT-avdelinga vil og falle tilbake på brukarane, då IT-avdelinga får meir tid til å kunne supportere brukarane med andre problem. For å ikkje snakke om at dei får meir ledige ressursar til å gjere livet lettare for brukarane på andre måter. Det er ikke helt nødvendig å ha windows phone for å få en bedrift til å snurre rundt. Det er ikke brukerens ansvar å "gjøre livet lettere" for IT-avdelingen, det vitner om en IT-avdeling som har misforstått sin misjon, det er IT-avdelingens jobb å gjøre livet til de ansatte og dermed bedriften, best og enklest mulig. AtW 1 Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Synd at MS ikke får det til å gå rundt med WP. Jeg er enda fornøyd med 930-en min pga. utmerket kamera, velfungerende OS/GUI, og god integrasjon med Microsofts økosystem. Men jeg merker at det har noen mangler, og spesielt merker man av og til at WP er nedprioritert av apputviklere. Det sagt, hvis MS kommer ut med en WP10-mobil med x86-prosessor og continuum, da er jeg solgt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå