Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Synes storymoden virker lovende. Hvorfor er det så viktig for dere å ha eget navn og karakter!? Her har de skapt en karakter som virker ganske troverdig og gjennomtenkt. Hvis spillet leverer en god historie som klarer å gi oss en bit av universet som ung, lovende fotballspiller i Premier League så er det et veldig bra tilskudd til FIFA-serien. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kommer jo også garantert til å utvikle dette videre hvis det blir greit tatt imot.

Spilte 5-6 kamper til på demoen i går. Synes fortsatt det føles litt sirup og bevege seg med ball og synes ofte at spillet sentrer bedre og smartere pasninger enn jeg selv hadde tenkt på en måte.

Når jeg tenker over det så synes jeg egentlig alt av touch, pasninger, vendinger går vesentlig tregere og mangler flyt.

Lenke til kommentar

Synes storymoden virker lovende. Hvorfor er det så viktig for dere å ha eget navn og karakter!? Her har de skapt en karakter som virker ganske troverdig og gjennomtenkt. Hvis spillet leverer en god historie som klarer å gi oss en bit av universet som ung, lovende fotballspiller i Premier League så er det et veldig bra tilskudd til FIFA-serien.

Noen liker å sette sitt personlige preg på ting, som i pro clubs. Kanskje bruke eget navn, sørge for at spilleren ligner mest mulig på deg selv eller lignende. Og så er det nok også noen som helst vil ha en hvit spiller (ikke viktig for meg, jeg har brukt både lyseste og mørkeste hudfarge i pro clubs).

Hunter kan minne for mye om Martial, og når man tydeligvis kan spille for andre klubber enn Man Utd er det rart at de har markedsført dette med en såpass sterk kobling til Man Utd.

Lenke til kommentar

spørsmål: Jeg har aldri spilt clubs og sånn hvor man bare styrer 1 spiller.

Jeg testet journey i demoen og valgte spille som kun Hunter. Når man spiller clubs og sånn med 1 spiller online ser man i den samme kameravinkelen som jeg gjorde i journey da? Strengt tatt akkurat som normalt?

Jeg spilte be a pro i tjuvepilogbue når det kom og da var det sånn idiot kamera rett bak spilleren når man spilte kamper. Jeg synes det var jalla og har strengt tatt ikke prøvd noen andre modes enn season og FUT siden da.

Har jeg gått glipp av mye moro? :p

Lenke til kommentar

Du spiller med vanlig kamera.

Clubs er uten tvil den morsomste modusen i FIFA imo. Utrolig morsomt når man blir en gjeng og spiller sammen. 

Men pga. EA manglende evne til å lage gode AIer kreves det at en styrer alle AIene, om man da ikke er veldig mange.

Jeg synes det er morsomt å være rundt 5-6. Aldri mer. Det blir bare kaos. 

Lenke til kommentar

Spilte 5-6 kamper til på demoen i går. Synes fortsatt det føles litt sirup og bevege seg med ball og synes ofte at spillet sentrer bedre og smartere pasninger enn jeg selv hadde tenkt på en måte.

Når jeg tenker over det så synes jeg egentlig alt av touch, pasninger, vendinger går vesentlig tregere og mangler flyt.

Syns pasninger er bedre enn noen gang. Pasninger på ett touch fungerer utmerket, og flyten blir mye bedre enn tidligere. Ting virker ellers litt mer troverdig, men ja - det går litt roligere for seg (noe jeg liker godt)!

Lenke til kommentar

Jeg har omtrent bare spilt fut og clubs de siste årene. Litt seasons. Og jeg vil absolutt påstå at du har gått glipp av noe. Clubs har et stort potensiale, og er allerede ganske bra.

Nå kan man endelig selv velge hvilke egenskaper man vil forbedre, og ikke bare gjøre accomplishments. Progresjonen vil avhenge av hvor godt du presterer. De egotrippene som bare vimser rundt vil bli straffet for det i form av lav match rating og dårligere progresjon.

Men ratingsystemet har i lang tid vært ganske ødelagt. Hvis en medspiller lager et frispark, blir du også straffet for det (lavere match rating). Man blir også straffet for mål imot, selv om man har tilnærmet null skyld i målet. Ratingen synker dramatisk mot slutten av kampene.

Håper ratingsystemet er kraftig forbedret og at posisjoneringen er bedre (helst et større "tillatt" område). EA mener det er riktig å bestemme hvordan du skal posisjonere deg. Er du utenfor området, så blir du straffet for det. Dyktige spillere posisjonerer seg bedre enn dette, og det er frustrerende. CB-posisjoneringen er mer ødelagt enn andre posisjoner. Du kan bli "låst" til RCB selv om du egentlig spiller LCB. Jeg må bruke player cam (du velger om kameraet skal følge deg eller ballen) ganske flittig når jeg er CB bare for å sørge for å posisjonere meg "riktig".

Jeg mener også at de må fjerne L1-autoposisjonering helt. Hvis du ikke kan posisjonere deg, så er det ditt problem.

Lenke til kommentar

Her har du et jævla bra poeng da. Er så mye automatikk i pasninger på demoen at dette er perfekt for de som ikke mestrer pasninger. Nesten alle pasninger er perfekt, til og med spillere som er i ballbingen tar ikke ballen. Ballen går ofte rett forbi som gjør det sykt vanskelig og vinne tilbake ball.

Lenke til kommentar

Det er liksom litt pussig for jeg prøver sende en enkel pasning med A rett i beina på en medspiller, men så blir det plutselig en genial through ball selvom jeg ikke trykte på Y engang :p

det virker også utrolig effektivt og kanskje for enkelt å legge perfekte through balls som glir forbi 2-3 spillere. lignende pasninger ble stopped 9/10 ganger på fifa 16.

Men, jeg har ikke spilt mot annet enn AI og det er veldig stor forskjell på å møte AI og mennesker. mye av tempo og andre ting krever tilvenning også. Jeg er forsiktig optimist når det gjelder fifa 17 :)

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Spilte manuelt for et par år siden, i pro clubs. Alle i klubben hadde manuelle innstillinger. Det er helt jævlig for å si som sant er, og jeg spilte bare i forsvaret. De holdt et bra nivå, og hadde spilt manuelt lenge, men det er jo vrient å prestere i hver kamp med de innstillingene.

Lenke til kommentar

For meg er det helt uforståelig at noen faktisk liker så mye automatikk i pasningene som det er på demoen. Dette krever ingen ferdigheter og spille jævla fin fotball. Fifa skal være et spill der forskjellen skal være markant på en god og en dårlig spiller. Blir det som på demoen så blir dette et spill der alle er like gode.

Og sånn er det ikke nå mener du?

Lenke til kommentar

Det et sånn nå også, men jeg tror at folk undervurderer ferdigheter. Ønsker ikke å framstå som ekspert nå, men jeg møter stort sett aldri motstand i de 7 første divisjonene på FIFA. Rykker rett ned til første stort sett hver gang, hvor jeg gjør det ca 1-1-1. Vinner noe, spiller noe uavgjort og blir satt på plass noen ganger.

Det er jo rundt 10-15% av spillerne som er i 1.divisjonen, så tallene sier det rett ut: de fleste er ikke supergod i FIFA.

Lenke til kommentar

For meg er det helt uforståelig at noen faktisk liker så mye automatikk i pasningene som det er på demoen. Dette krever ingen ferdigheter og spille jævla fin fotball. Fifa skal være et spill der forskjellen skal være markant på en god og en dårlig spiller. Blir det som på demoen så blir dette et spill der alle er like gode.

Og sånn er det ikke nå mener du?
Ikke når pasningene er så mye automatikk som i nå. Merk mine ord at i år blir det bare et touch pasninger på folk, om det ikke blir endringer naturligvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...