Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, jeg har ikke brukt Kanté, og jeg kommer ikke til å bruke ham heller. Helt tullete prisnivå. Ok å spille mot ham. Han er en rask evighetsmaskin, og det er jo praktisk, men som sagt liten og skuddferdighetene holder ikke mål. Har Fernandinho og Herrera UP nå, i et billiglag.

Åpenbart ikke hans styrker, nei. Derfor jeg nevnte dette som svakheter.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

UP, er det det samme som IF? Går ut fra det, men kjenner ikke de norske betegnelsene.

Kanté er hovedsakelig en defensiv spiller ja. Hadde 81-rated vanlig versjon i 250 kamper, men byttet over til 85-rated OTW i helgen. Ville aldri byttet han ut mot noen annen midtbanespiller. Det eneste som er kjedelig med Katné er er jo at "alle" har han.

Når det kommer til å erstatte Nolito (han var også min første LM) så anbefaler jeg Sterling. Jeg brukte Sterling helt til jeg kjøpte Hazard, og han er virkelig lynrask. Mener å huske at han føltes ganske pinglete, men han var toppscoreren min en periode på LW.

Lenke til kommentar

Nå er jo ikke shooting akkurat den staten folk ser etter når man kjøper en spiller som Kantè eller andre defensive midtbanespillere heller, da. Blir litt det samme som å si at Hazard er en dårlig spiller fordi han ikke kan takle. 

Bortsett fra at han taper en del i lufta mot større spillere, er ikke høyden hans noe negativt i mine øyner. Tvert i mot så gjør det at han er mye mer mobil og kommer seg lettere fra A til B, enn store og tunge spillere som f.eks Matic. 

Er en grunn til at han er så vanvittig populær. Et beist uten like!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, da har du misforstått litt. Både hvis du tror at dette kan sammenlignes med Hazards dårlige defensive egenskaper, og hvis du tror at det bare er å ignorere skuddferdigheter på CDM/CM. Hvis du bommer på en takling med Hazard langt inne på motstanderens halvdel, er det krise? Er det krise hvis du spiller Kanté igjennom og han bommer?

En CDM/CM bør definitivt ha ok skuddferdigheter. Kanté UP har 65 finishing og 72 shot power, og selv om han er M/H vil han stadig vekk være i og ved motstanderens 16-meter. Det er mulig å score med ham, men særlig på CM er ikke dette godt nok.

Han er som sagt rask, og UP har 95 stamina. Det er meget bra. 86 reactions, 91 balance og 91 aggression, så han er en skikkelig midtbaneterrier. Knøttliten, og 79 jumping kompenserer egentlig ikke for det. 76 strength er helt middels.

Anser NIF Can som en bedre CDM, mye pga størrelsesforskjellen, men han har også dårlig finishing.

FIFA er jo slik at jo bedre du er, desto høyere og tyngre spillere kan du spille med. Og er man litt god, så er det ikke sikkert at Kanté er bedre enn en mann som Fer, som også er en maskin. Litt svakere, men mye høyere og fantastisk jumping til å være så høy (høydehoppere er gjerne høye, men høye fotballspillere pleier ikke å ha så god spenst). Nå sier jeg ikke at Fer er bedre, men tankegangen er interessant. Fer må være blant de mest undervurderte spillerne på dette spillet. Jeg anser ham som en CDM.

Popularitet i FIFA har en klar sammenheng med popularitet irl. Hovedgrunnen til at PL er den mest populære ligaen i FIFA. Se hvor "få" som spiller med Serie A, hva du får for coinsa der osv. Og så er det mange som tenker at defensive stats er viktig. Men det som er viktig defensivt er først og fremst høyde og styrke, hvis du kommer i nærkontakt med motstanderen.

Dette ble etter hvert veldig langt, men imo er det mange som gjør grove feilvurderinger og/eller er mest opptatt av de spillerne man liker best irl. Se på prisen til NIF CAM Coutinho vs prisen til Firmino UP. Firmino er jo den beste av de to. Samme klubb og samme nasjonalitet. Lavere cardweight på Coutinho, men skal ikke koste ti ganger mer når han er dårligere. Coutinho-kortet er out of packs, men det har vært en enorm prisforskjell på disse to hele veien.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Begynner å bli litt irritert nå. Har ikke kommet inn på Companion app pga. serverproblemene hos EA. Yr.no fra hva jeg leser på nettet virker det helt tilfeldig hvem som kommer inn og hvem som ikke kommer inn.

Har lyst til å fullføre bursdags-SBC #8 og Marquee Matchups (som jeg forventer kommer i dag).

Lenke til kommentar

Det kan sammenlignes med at det er den minst viktige staten for spillere i den type rolle. Er enig at gode skuddferdigheter er bra å ha på CDM/CM, eller på hvilken som helst spiller. Men at man skal dømme en CDM som Kantè ut i fra skuddferdighetene hans blir helt feil, da han er en spiller som primært blir kjøpt for å bidra defensivt. Blir også litt dumt å dømme en spiller kun ut i fra stats fra futhead (som ofte lyver) og som du ikke har prøvd engang. Om du har på all out attack og Smalling kommer alene med keeper og bommer, så gjør ikke det han til en dårlig CB. 

Forresten, de få gangene Kantè har kommet alene med keeper har jeg ikke hatt noe problem med å skåre. Så lenge man er i god posisjon og kjører low driven finish med høyre fikser han som regel biffen. Skyter du fra 20 meter eller lengre blir det selvfølgelig noe helt annet. 

Han er så absolutt en skikkelig midtbaneterrier, særlig IF'en er helt enorm, dog dyr. Han og Renato Sanches er eksempler på spillere som er bedre uti fra hva statsa forteller. 

Desto bedre man er, desto høyre og tyngre spillere kan du spille med? Jaha. Forandrer uansett ikke det faktum at spillere som Kantè/Nainggolan etc er raskere i vendingene og har bedre ballkontroll enn typiske fyrtårn spillere på over 190. Har jo ingenting å gjøre med hvor god eller hvor dårlig man er.

NIF Can og Fer har jeg ikke testa ut i år, så akkurat der føler jeg at jeg ikke kan uttale meg om de er bedre enn Kantè eller ikke. :wee:

Det stemmer nok at PL/La Liga er den mest brukte ligaen på Fifa pga popularitet irl, men Kantè er i mange squads rett og slett fordi han er god. Igjen, det kompenserer han veldig greit med sin enorme fart og at han er overalt på banen. Synes du burde prøve han, jeg!

• Liker 1
Lenke til kommentar

At Smalling har for dårlig finishing, og dermed er en dårlig midtstopper, er imo en ugyldig sammenligning (det var Hazard-eksempelet også). Smalling kommer omtrent aldri i skuddposisjon. Jeg spiller forøvrig aldri all out attack.

Statsene på Futhead lyver neppe. Det er ingenting som tyder på det. Hvorfor gi spillerne visse stats, og feilinformere med vilje? Eller har spillutviklerne bare glemt hvilke stats de kodet inn, og oppgitt feil stats etterpå? Men å forstå statsene fullt ut er vanskelig. Jeg sier ikke at mine vurderinger er fasiten.

Kanté og Nainggolan er kjappe i vendingene, men hvis du er god i FIFA er du ikke like avhengig av det. Da er man i større grad i stand til å lese spillet, posisjonere seg riktig osv.Kanté er nok bedre enn Fer for de aller fleste.

Du kan ha verdens beste timing med Kanté i hodeduellene, men likevel tape over halvparten, fordi spilleren setter visse begrensninger. Han vil i det lange løp stort sett tape mot Fer.

Hovedgrunnen til at jeg ikke vil teste Kanté er prisen. En så dyr spiller må være mer komplett. Se på Hamsik til sammenligning. Hamsik er en mer offensiv type, men god boks til boks.

Lenke til kommentar

Det gjør heller ikke Kantè, så lenge du kjører stay back while attacking og balanced/defensive mentality.

De "lyver" i den grad at enkelte spillere spiller bedre eller verre i forhold til statsene sine. Renato Sanches er et godt eksempel på en overpowered spillere som presterer bedre enn hva statsene skulle tilsi, mens Neuer er en spiller som har vært helt forferdelig for meg og som mange andre har klagd på. I følge statsa burde han jo vært Fifas beste GK, men det er han altså ikke.

Poenget er uansett at det blir for dumt å tro at man sitter på hele fasiten bare fordi man har vært på futhead. Skal du dømme på den måten der må du i det minste ha prøvd spilleren først, så enkelt er det bare. 

Lenke til kommentar

Innstillingene  bremser ikke spillerne i nevneverdig grad. Flere på EA-forumet som har klaget på at Kanté stormer fremover, og jeg opplevde det samme med MOTM Serey Die, som også er M/H.

Renato Sanches har ganske bra stats. Alt utenom finishing. Han er bare 78 overall pga "dårlig" passing (76 short passing), men trenger ikke så bra stats der. Jeg hadde et sølvlag med Mike Jensen og Rodolfo Pizarro på CDM, og de holder begge et bra nivå, også mot gullspillere.

Jeg skrev at jeg ikke sitter på fasiten. Jeg sier bare at statsene høyst sannsynlig stemmer. Keeperne kan finne på mye rart, men har ikke opplevd at keeperne presterer på et helt annet nivå enn det statsene tilsier.

Snrekret sammen et lag rundt IF Omoijuanfo. Var åpenbart bedre enn motstanderen i første matchen, men enkelte er så desperate. De vet at de ikke er så gode, men vil så gjerne vinne, og så sender de avgårde langskudd og stoler på flaksen. Så jeg tapte på straffer. Bailey (LF) trillet en ball i stolpen fra kort hold i ekstraomgangene. Er ikke så keen på Genk-gutta, så jeg ser etter andre alternativer. Ville prøve Berge.

446fa177141bdbc09c5b91c9e2addfe5.jpg

44a0b3aff594eda747e46bb189593b63.png

Ble ekstraomganger i en annen kamp nå også. 3-3 etter 90 min. Vant til slutt 8-3. Han gikk helt i oppløsning, men ga seg aldri. Baserte alt spillet på å løpe med Mané og Musa. Kanskje han vinner noen kamper på det, men veldig svett og ikke særlig imponerende. Angrepsratingen min er 69, selv om IF Pulisic er eneste angrepsspiller i laget jeg brukte i denne kampen. Ingen spisser på benken, men 82, 74, 73, 73, 73, 72 og 66.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Må si meg enig med Oscure10. Har selv OTW Kante, og er veldig fornøyd med han, men han kommer ofte litt irriterende høyt i banen, og skulle gjerne hatt skuddfoten til MOTM Toure. Og dette er selv om han spiller som CDM med stay back while attacking i en treer på midten. Løper rundt i 16-meteren, og virker som om han driter i instruksen.(som alle andre)

Lenke til kommentar

Noen som vet om oppgradering til midtstopperparet mitt? Har Smalling og Kompany. Før jeg fikk Kompany brukte jeg Bailly. Kompany har vært mye bedre enn Bailly for meg.

Har tenkt litt på både Koscielny og IF Reid, men så sitter jeg litt på gjerdet. Hvorfor bytte på noe som fungerer - men igjen - den som intet våger intet vinner.

post-1465-0-85334300-1491641434_thumb.png

Lenke til kommentar

Eneste ulempen med Bailly er H/M, men jeg synes ikke at det er så nøye. Hvis H/M ikke er noe særlig, så spørs det om du vil like van Dijk UP. Kompany er stor og tung, med dårlig balanse. Koscielny er motpolen (rask og en lettvekter). Kabasele er god, men lav overall rating. IF Reid er kanskje det beste alternativet, evt kan du punge ut for Ogbonna. Jeg har Smalling og Bailly.

Lenke til kommentar

Tittet litt på bursdagsversjonen av Ogbonna men falt på IF Reid. Har ikke solgt unna Kompany, i tilfelle jeg ikke liker Reid. Har også lyst til å prøve Koscielny, men akkurat når det kommer til midtstoppere liker jeg at det er litt tyngde på dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...