Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sykt at noen vil betale så mye for Kanté. Er ikke OTW engang. Liten, kan ikke skyte, bare 3* skills (i motsetning til Verratti, som også er liten og ikke kan skyte).

Jeg har Mike Jensen og Rodolfo Pizarro i dette sølvlaget. To raske evighetsmaskiner. Vet ikke om de er så mye dårligere enn Kanté. Spilte en litt spesiell kamp med dette laget. Er snakk om pasninger.

post-281715-0-21131700-1486214335_thumb.png

post-281715-0-83306400-1486214881_thumb.png

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Sykt at noen vil betale så mye for Kanté. Er ikke OTW engang. Liten, kan ikke skyte, bare 3* skills (i motsetning til Verratti, som også er liten og ikke kan skyte).

Jeg har Mike Jensen og Rodolfo Pizarro i dette sølvlaget. To raske evighetsmaskiner. Vet ikke om de er så mye dårligere enn Kanté. Spilte en litt spesiell kamp med dette laget. Er snakk om pasninger.

Har du prøvd Kanté? Han løper rundt på midtbanen hele kampen og vinner baller uten at du trenger å røre karen. 

- Workrates: Medium/High. Han holder seg stort sett bak på midtbanen. 

- 91 interceptions, 90 aggression og 87 standing tackles; Disse tre kombinert gjør at en spiller aggressivt løper rundt og prøver å vinne ballen av seg selv. Særlig førstnevnte er viktig her.

- 94 stamina gjør at han kan effektivt holde på slik som beskrevet over i 90 minutter. 

- 80+ pace gjør han noe unik som defensiv midtbanespiller - og det er her han skiller seg ut. Det hjelper han veldig til å bryte ballbanen, fordi han kommer seg så fort fra A til B i motsetning til f.eks. Busquets, som også har en lignende spillestil. 

Og så har man det faktum at EA prøver å implementere spilleres spillestil IRL, inn i spillet. Her har de truffet svært godt på Kanté. På FIFA 16 traff de like godt på Martial, som på tross av veldig like stats som Memphis, førte ballen på en helt annen måte. Nett som i virkeligheten. Akkurat hvordan de gjør det aner jeg jo ikke, men det er mange spillere som ikke "presterer" slik man forventer ut i fra statsene. 

Lassana Diarra er kanskje det nærmeste man kommer en Kanté-klone... på papiret! Han har riktig nok noe dårligere stats, men, for meg, fungerte han absolutt ikke i nærheten av like bra som Kanté. Det kan være pga. spillerne han hadde rundt seg, men Kanté har fungert i alle lag jeg har brukt han i. 

Jeg har ikke prøvd Mike Jensen, så han kan jeg ikke si noe om. Mulig han er like OP som Sanches, som også løper rundt og vinner ballen av seg selv, uten at man trenger å styre han. Sanches er i mine øyne bedre enn Kante i en indreløperrolle, rett og slett fordi han er god offensivt også. Kanskje den beste "low rated" spilleren på FIFA. 

Lenke til kommentar

Jeg vet at Kanté er veldig populær, og koster deretter. Jeg er ikke villig til å betale 20k for NIF, så jeg kommer ikke til å prøve ham.

Jensen har 80 pace og 85 stamina. Pizarro har 85 pace og 92 stamina. En veldig effektiv duo. POTY Jensen er nok en av de beste i denne rollen, og sølvkortet er også bra når jeg spiller mot gullag. Disse to er heller ikke så høye, men det innebærer at de er ganske kvikke.

Jeg er ikke så opptatt av defensive stats. Mer opptatt av physical. Rooney er god på CM/CDM, selv om han ligger på under 60 defending. Kjøpte IF Antonio i går. Funker fjell som RB.

Lenke til kommentar

Samme f om det er selvkost eller gullkort man bruker i år. Alt blir jevnet ut til en mer jevn kamp, EA bruker noe som heter momentum som ødelegger hele spillet. Er en grunn til at folk klarer 40 av 40 med bronze lag, betyr ikke det er verdens beste fordi dem klarer det. Ekstremt mye dritt og fanteri i år som ikke burde være i spillet. Folk som følger litt med vet dette, resten vil ikke tro på det fordi de vil forsette og leve på en sky der alt er perfekt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde vært villig til å bla opp 100k for vanlig Kante, er så latterlig god

Lenke til kommentar

For meg blir Kanté for kjedelig. Må ha bedre skuddferdigheter og gjerne 4* skills hvis jeg skal bla opp. Bruker heller litt coins på Rooney og setter ham på CM. Rooney er ikke like rask, men en solid CM.

Tenk at Hamsik er billigere. Jeg har satt opp en midtbane med Hamsik, Khedira og Gomes nå.

Lenke til kommentar

Samme f om det er selvkost eller gullkort man bruker i år. Alt blir jevnet ut til en mer jevn kamp, EA bruker noe som heter momentum som ødelegger hele spillet. Er en grunn til at folk klarer 40 av 40 med bronze lag, betyr ikke det er verdens beste fordi dem klarer det. Ekstremt mye dritt og fanteri i år som ikke burde være i spillet. Folk som følger litt med vet dette, resten vil ikke tro på det fordi de vil forsette og leve på en sky der alt er perfekt.

Helt riktig. Dette har riktig nok pågått i flere år, men blir bare verre og verre. Det er ekstremt merkbart i FIFA 17. Fatter bare ikke hvorfor EA nekter for at spillet er laget slik. Det er jo latterlig at de lyger til kundene sine, og allikevel kjøper vi spillet hvert eneste år. Tar man opp temaet på forumet deres blir det jo slettet med en gang, og deretter får trådstarteren ban. Komisk og provoserende. 

Spiller for det meste seasons sammen med en kompis, 2v2. Vi merker jo veldig godt momentumet her også, men det er kjekkere å spille siden vi ikke tar det så seriøst. 

Lenke til kommentar

Folk som quitter, selv om det bare gjenstår 2 min av kampen..Forøvrig funnet meg et nytt favorittlag å spille seasons med. Werder Bremen :D Kun tapt en kamp etter at jeg prøvde de ut.

Rage quitting er noe av det som irriterer meg mest når jeg spiller FIFA. Det er så ufattelig mange som begynner å grine når de taper. Jeg er ikke en spesielt god taper selv heller, men man spiller jo ferdig kampen.

Særlig i pro clubs er det et stort problem. Jeg spiller ofte CB, og da håper jeg at vi ikke scorer for mange mål tidlig i kampen, siden det fort innebærer at jeg ender opp med en match rating under 7.0. Bare det sier jo litt. Nesten en lettelse hvis vi slipper inn et mål, siden det betyr at vi kanskje får spilt ferdig kampen.

Bør egentlig få velge om man vil beholde ratingen eller ikke når motstanderen rq. I hvert fall hvis motstanderen rq i 1. omg.

Anbefaler Cagliari og Osmanlispor. To av de beste lagene i seasons.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Bytta til 3-4-1-2 igjen. Er ingen formasjoner som tar meg høyere enn 3.-div, og jeg skulle tro at å spille som Barca var lettere på FIFA, men det er faktisk vanskeligere enn i virkeligheten...

4-3-2-1 eller 4-3-1-2 er de beste for min del. Den sistnevnte klarte en Pro-fifa spiller å vinne 159/160 kamper i weekend league med, så det sier jo endel. 

Det handler egentlig ikke om dårlig formasjon, men om dine ferdigheter som fifa-spiller (for å være brutalt ærlig). Dine ferdigheter tar deg ikke høyere en 3-div. Så - hva sliter du med? scorer du for lite, slipper du inn for enkle mål, har du lite possession, får du ikke skudd på mål osv. her må man gå grundig til verks for å finne måter å bli bedre på. om du vil da ;)

Ufattelig, ufattelig, ufatteli merkelig kontrast, da? Jeg vinner jo 5 og 10-0 mot alle i 4.-divisjon. I 3.-divisjon holder jeg hodet såvidt over vannet.

Score for lite? Altså nei.

Possesion på 70 i 4. 50-50 i 3.

Spiller akkurat det samme spillet i 4.-div som 3.-div, men det virker (for å være helt ærlig) som at spillerne mine reagerer annerledes. Det har absolutt ingenting med at motstanderen plutselig dekker rom noe bedre, for jeg har aldri hatt bedre tid i rom enn i 3.-div heller..

Har greid å etablere meg i 3.-divisjon å kjemper nå om opprykk, men har vært en del jevne kamper. F.eks. å ligge under 3-0 til det 70. min og vinne til slutt 3-4...

Kjipt at jeg ikke rakk å kjøpe Jumpopakken med 30 gullspillere, alle sjeldne, slike må jo ha minst en verdifull i seg.

Fikk en gratis gullpakke på grunn av at jeg hadde vært innlogget X antall ganger, kjipt at de spillerne er untradeables, hvorfor (fikk to PL spillere, men de er vel sisteprioritet i stallen)?

Kjøpte Fabregas for 21 K. Føler at det er billig når han for en uke siden kostet 45 K. Når jeg får råd; bør jeg kjøpe Otamendi, Vertonghen, Alderweireld, Eriksen, og Cazorla? Ser de går for under 50 K. hver av de.

jaja, men da har du jo fremgang. Det er jo alltid greit. 

Fikk faktisk 1 IF til 70K og Hazard i de 30K jumbopakkene og Godin som untradeable i den gratispakken. Sååååå, jeg kan ikke klage akkurat. 

Har fabregas IF selv og han er undervurdert, men han må balanseres ut med noen sterke spillere på midten. Har selv lagt om til en

4-1-4-1 formasjon. Dembele som playmaker og anker også en duo av fabregas og Yaya på midten. Det funker overraskende bra. Dembele snapper opp det meste på midten og kan sende spillerene i kontra, noe som alltid skaper farlige sjanser i motsetning til mye possession og det å stange på 16 meteren til motstanderen. 

For min del er Smalling den beste forsvareren i PL. Om du ikke har penger nok til å innvestere i en IF, så vil jeg anbefale Zouma på det sterkeste. Da har du to store kjemper i de bakre rekkene dine og du merker at de har tyngde og funker utmerket i selve spillet. 

Cazorla er god om du er god på å utnytte de raske vendingene og ballkontrollen han har. Han er et meget godt kjøp for å spille seg helt opp til 1 div, men blir litt for "liten" om du skal nå langt i f.eks weekend league. 

Ser at Smalling er TOT 84. Otamendi og Alderweireld er TOT 85, samt D. Luiz er 84 og bedre offensivt?

Vurderte Cazorla, da han selges ganske billig opp mot at han har 86 TOT, men antok at det var en grunn til at han ikke var god nok siden han solgtes så billig. Når min Øzil på 89 ikke er bra nok og ''bare'' vært 70 K, så skjønner jeg jo at det må være noe feil med Cazorla.

Nå er laget mitt:

Cech

Williams - Cahill - Azpilicueta

Deulofeu - Fabregas - Mata - Pedro

Øzil

Sturridge - Kane

Har spillere som Begovic, Zouma, Kante, og Musa, men de kommer ikke engang på benken med min Lagbygger jeg brukte, da de har for lav TOT, og jeg generelt har for høy bredde i laget. Ser at hvis jeg er heldig kan jeg få 1 K for Clasie, som har vært med meg siden jeg begynte å skrive her, og 1 K er jo bare et par K fra en gullpakke jeg forhåpentligvis får Hazard i.

Hvilke gullpakker er det det lønner seg mest å kjøpe av de som er ute pr. nå? Rene gullpakker med 24 sjeldne spillere til 100 K, eller den til 15 K (som jeg kjøpte og det beste jeg fikk var Henderson jeg kan selge for 2 K...).

Har stabilisert meg i 2.-divisjon nå. Overlever med grei margin, men aldri i nærheten av å rykke opp.

Lenke til kommentar

Hva har blitt skrevet om "TOT" tidligere? Kom ikke med med din lagbygger? Det er jo ikke slik at man bare får spillet til å sette inn spillerne med høyest overall rating. Jeg ser ingen gode argumenter for å bruke Williams som RCB, men kanskje du er veldig god til å forsvare. Hva har blitt skrevet om pakker tidligere?

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Kom over en tråd et sted hvor det er mange som mener at en av ukens marquee-matchup blir Austria Wien mot Rapid Wien. Har kjøpt opp 10-12 østerriske sølv og gullkort for 200-350 coins i håp om å tjene masse. Og om det ikke blir noe av så får jeg uansett solgt de for minimum igjen etterhvert.

Lenke til kommentar

Min tur til å få en ufortjent bra match rating. Aldri i verden om dette er 10.0. Min første 10.0 som CB, og så er det i en kamp hvor jeg visstnok bommet på 4 taklinger. Det er usedvanlig dårlig. 7 taklingsforsøk, og jeg ligger vel på ca 1 i snitt.

1cbdbf481cf9e4a5d72c6d6fcdafeea2.png

048419d3d49ce3bc2b9c49468453d69b.png

http://www.futhead.com/17/squads/4458953/

Silvers blir hovedfokuset fra nå

701a55f5ea4acfa1b2f3b6677a06b448.png

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okei folkens! Kan jeg få et svar her? 

Jeg spiller Fut online, og rekorden min er 35-0-6. (ny bruker). Jeg syns jeg er en ganske god spiller, trenger ikke noe super lag for å spille bra, liker å spille med hidden gems, spillere som ikke koster mye men gjør det de skal. Jeg gjør det bra i online sesonger, men hver fuckings gang når jeg skal prøve meg på å kvalifisere meg til weekend league, hver eneste kamp er så delay, lag, og spillerne virker så tunge, seige, de går ikke i spillerne, motstanderne løper bare forbi, scorer på sin eneste sjangse, men jeg treffer stolpen, tverlegger, og sikkert jomfru maria også!!!. Det er HELT annerledes å spille online season fra det å spille weekend league. Jeg har tapt 4 på rad nå, andre som opplever dette og? hva er greia?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...