Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bytta til 3-4-1-2 igjen. Er ingen formasjoner som tar meg høyere enn 3.-div, og jeg skulle tro at å spille som Barca var lettere på FIFA, men det er faktisk vanskeligere enn i virkeligheten...

4-3-2-1 eller 4-3-1-2 er de beste for min del. Den sistnevnte klarte en Pro-fifa spiller å vinne 159/160 kamper i weekend league med, så det sier jo endel. 

Det handler egentlig ikke om dårlig formasjon, men om dine ferdigheter som fifa-spiller (for å være brutalt ærlig). Dine ferdigheter tar deg ikke høyere en 3-div. Så - hva sliter du med? scorer du for lite, slipper du inn for enkle mål, har du lite possession, får du ikke skudd på mål osv. her må man gå grundig til verks for å finne måter å bli bedre på. om du vil da ;)

Ufattelig, ufattelig, ufatteli merkelig kontrast, da? Jeg vinner jo 5 og 10-0 mot alle i 4.-divisjon. I 3.-divisjon holder jeg hodet såvidt over vannet.

Score for lite? Altså nei.

Possesion på 70 i 4. 50-50 i 3.

Spiller akkurat det samme spillet i 4.-div som 3.-div, men det virker (for å være helt ærlig) som at spillerne mine reagerer annerledes. Det har absolutt ingenting med at motstanderen plutselig dekker rom noe bedre, for jeg har aldri hatt bedre tid i rom enn i 3.-div heller..

Har greid å etablere meg i 3.-divisjon å kjemper nå om opprykk, men har vært en del jevne kamper. F.eks. å ligge under 3-0 til det 70. min og vinne til slutt 3-4...

Kjipt at jeg ikke rakk å kjøpe Jumpopakken med 30 gullspillere, alle sjeldne, slike må jo ha minst en verdifull i seg.

Fikk en gratis gullpakke på grunn av at jeg hadde vært innlogget X antall ganger, kjipt at de spillerne er untradeables, hvorfor (fikk to PL spillere, men de er vel sisteprioritet i stallen)?

Kjøpte Fabregas for 21 K. Føler at det er billig når han for en uke siden kostet 45 K. Når jeg får råd; bør jeg kjøpe Otamendi, Vertonghen, Alderweireld, Eriksen, og Cazorla? Ser de går for under 50 K. hver av de.

jaja, men da har du jo fremgang. Det er jo alltid greit. 

Fikk faktisk 1 IF til 70K og Hazard i de 30K jumbopakkene og Godin som untradeable i den gratispakken. Sååååå, jeg kan ikke klage akkurat. 

Har fabregas IF selv og han er undervurdert, men han må balanseres ut med noen sterke spillere på midten. Har selv lagt om til en

4-1-4-1 formasjon. Dembele som playmaker og anker også en duo av fabregas og Yaya på midten. Det funker overraskende bra. Dembele snapper opp det meste på midten og kan sende spillerene i kontra, noe som alltid skaper farlige sjanser i motsetning til mye possession og det å stange på 16 meteren til motstanderen. 

For min del er Smalling den beste forsvareren i PL. Om du ikke har penger nok til å innvestere i en IF, så vil jeg anbefale Zouma på det sterkeste. Da har du to store kjemper i de bakre rekkene dine og du merker at de har tyngde og funker utmerket i selve spillet. 

Cazorla er god om du er god på å utnytte de raske vendingene og ballkontrollen han har. Han er et meget godt kjøp for å spille seg helt opp til 1 div, men blir litt for "liten" om du skal nå langt i f.eks weekend league. 

Lenke til kommentar

Walker, alli og lloris sine IF verdt det?

Og er martial den "beste" LF i spillet ?

walker definitivt. Ville heller kjøpt dembele og droppet Alli IF. du får mer i dembele enn du får i Alli til billigere penge. Lloris kan jeg ikke uttale meg om, men har det vanlige kortet hans som nåværende keeper og er faktisk ikke imponert. Utrolig mye boksing og merkelige avgjørelser fra den mannen. Så, tror jeg bytter han ut i løpet av uka. Tenker å teste ut Butland faktisk.

Lenke til kommentar

Sliter med å finne en formasjon jeg liker. Har spilt en god stund med 4321 men når jeg kom til første divisjon og spilte weekend league ble det en nærmere katastrofe. Jeg anser meg selv som en meget god fifaspiller, men sliter altså med formasjonen. Jeg er en spiller som ikke liker å holde så mye på kula, men heller skape sjanse på sjanse. Jeg er dog ganske dårlig defensivt. I kamper har jeg stort sett mange flere skudd enn min motstander mens ball possesion er nærmere 50/50. Jeg vurderer å prøve 4411 men er litt usikker. Har noen her tips om formasjon og eventuele spillere som jeg burde kjøpe? Har veldig lyst på Cavani TIF og har rundt 900k å rutte med.

Endret av Adamjohnson
Lenke til kommentar

Hva er deres erfaringer med FUT Champions? Har liksom ikke spilt så mye online. Før i kveld hadde jeg spilt fire 10. divisjonskamper. Ble uavgjort i samtlige tror jeg.

I kveld prøvde jeg meg på kvalifisering til FUT Champions og vant 3-0 i første runde etter og 5-1 i andre runde før jeg røk på en 0-3 smell i semifinalen.

Tenkte at flaksen var brukt opp, men prøvde igjen og vant 3-0 da jeg startet på nytt. I alle kamper, også kampen jeg tapte 0-3 har jeg rullet over motstanderne, men stolpeskudd blir det litt for mye av...

Lenke til kommentar

FUT Champpions spiller jeg sjelden siden jeg ikke er god nok til å vinne 4 på rappen hvis jeg ikke prøver mange ganger og da blir det lite fristende. FUT er scripta mer en resten av Fifa virker det som. En kamp eller omgang kan beina til spillerne "løpe i sirup" og Aubomayang blir grusa av Kippe på de første meterne og plutselig er alt snudd og de 5 stangskudda går i krysse selv om du bommer på ballen. 

Kult konsept men det tiltrekker neppe svakere spillere å ikke ha særlig trua på forhand. Har hatt noen fantastisk morsomme kamper der skal sier.

Lenke til kommentar

Sliter med å finne en formasjon jeg liker. Har spilt en god stund med 4321 men når jeg kom til første divisjon og spilte weekend league ble det en nærmere katastrofe. Jeg anser meg selv som en meget god fifaspiller, men sliter altså med formasjonen. Jeg er en spiller som ikke liker å holde så mye på kula, men heller skape sjanse på sjanse. Jeg er dog ganske dårlig defensivt. I kamper har jeg stort sett mange flere skudd enn min motstander mens ball possesion er nærmere 50/50. Jeg vurderer å prøve 4411 men er litt usikker. Har noen her tips om formasjon og eventuele spillere som jeg burde kjøpe? Har veldig lyst på Cavani TIF og har rundt 900k å rutte med.

Prøv med 4-1-4-1. Det gir deg meget god balanse bakover og du har alltid en mann du kan styre direkte utenfor 16m i forsvaret og slipper å switche til feil mann. Gikk over til denne formasjonen selv etter at 4-3-2-1 Ikke funket for meg defensivt overhodet. 

Har selv dembele i den defensive rollen og han spiller seg til 9.00 på børsen i nesten hver kamp. anbefales. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hah. Ryktes at EA har tweaka pakker akkurat nå, så hvis noen pleier å bruke penger på spillet er dette tidspunktet å gjøre det på. EA dreit godt på leggen, og solgte pakker med garanterte Ones to watch osv, også fikk ikke folk OTW-kort i pakkene.... Twitter klikka fullstendig, så nå virker det som EA har tweaka pakkene til å gi ut maaaaaasse. Ser iallfall flere folk på Twitter som har fått 5 OTW, 2 IF, 2 walkouts osv i løpet av bare 5-6 pakker (med mindre de lyver selvfølgelig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...