Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøver heller her inne :) 

Har greid å fått i stand ett veldig brukbart lag på fifa17 nå. Spiller i div. 4, men her har jeg holdt meg, kommer verken opp i divisjoner, eller nedover.

Kjører 4-3-3 formasjon, liga santander:

ST- Griezmann. (Get in behind og stay central)
LW - Neymar (Get in behind og stay wide)

RW - Bale (Get in behind og stay wide)

3x CM - Rodriguez, Kroos og SBC Isco (aggressive interceptions på alle)

RB /LB - Marcelo og Carvajal (stay back while attacking på begge)
CB: Pepe og Varane 

GK - Navas

Har sett at denne formasjonen skal være bra

Problemet er at RW's og LW's samt ST løper aldri på løp og samtlige spillere på laget gjør seg aldri tilgjengelige til pasningspill heller. Så og si alle motstanderne jeg møter i divisjon 4, de har sinnssykt bra pasningspill og deres LW's og RW's ser ut til å springe på løp bestandig. 

Bør jeg lage en custom tactic og bruke det istedenfor? Mener også jeg så en video hvor det nevnes at det er en knapp man kan holde inne for å få medspillerne til å gjøre seg åpen for pasning /legge på løp, er det noe som går ann? Har testet flere knapper når jeg har ballen, medspillere går fortsatt rundt som høns. 

Kan også nevne at jeg brukte ett Bundesliga lag med Aubameyang, reus og robben på topp, samme problemet der. 

Spilte en del med ett Calcio A lag jeg hadde (IF 87 Icardi, IF 86 Salah, SBC 85 insigne, IF 85 Brozovic som er ett skikkelig beist av en spiller, resterende OP midfield som pjanic - nainggolan - marchisio og seff IF 88 handanovic i mål.. Dette laget var utrolig bra, men hadde fortsatt STORE problemer med det som er beskrevet over. 

WHATS WRONG, HERP ME PREASE :D 

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at du bare skal kjøpe de spillerne jeg eller vi mener er best, men jeg stusset på flere av de kjøpene du listet opp. Monreal har bedre defending enn Holebas, og defending vektes tungt på forsvarsspillere. Derfor høyere overall rating, men det betyr ikke at han er bedre.

De mest populære spillerne er de beste investeringsobjektene. "Ingen" vil ha Monreal. Må bare huske på skatten, hvis man vurderer å investere i litt dyre spillere. Flere av United-spillerne skal opp i pris. For eksempel Rooney, Bailly, Smalling.

Dette er den nye stallen min og den beste jeg har råd til kvalitetsmessig, har ikke behov for mer bredde nå. Hva tenker du?

KP: Begovic

HB: Coleman, Sagna, Valencia

MS: Cahill, Williams, Jagielka, Sakho, Reid, Zouma, Ogbonna, Kabasele, Nordtveidt

VB: Azpilicueta, Monreal, Clichy, van Aanholt

SDM: Fernandinho, McCarthy, Coquelin

HM: Deulofeu, Töre, Manè

SM: Mata, Wilshire, Herrera, Kante, Fellaini

VM: Pedro, Son, Bolasie, Musunda

SOM: Özil, Bojan, Lanzini, Fer

HV: Feghouli

VV: Boufal, Gradel

S: Batshuayi, Remy, Defoe, Musa, Niasse

Spiller nå 4-3-3 med greie resultater. Er i 3.-div og vet ikke om det er formasjonen som begrenser meg, eller om det er denne divisjonen jeg hører hjemme i:

Det beste laget jeg kan stille i teorien er vel da;

Begovic

Coleman - Williams - Cahill - Azpilicueta

Mata - Fernandinho - Özil

Feghouli - Batshuayi - Pedro

Right, folkz?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke 9 (!) stoppere, 5 spisser osv. Jeg anser Valencia som den beste høyrebacken, men Coleman er en god allrounder hvis du ikke trenger mer pace. Ville prøvd å få inn Bailly, som du bør ha råd til. Er en del daukjøtt som du kan selge unna.

Fer er ikke noe særlig på CAM. Han passer bedre på CDM, evt CM. Du kan kvitte deg med Bojan og Lanzini, og heller gå for Firmino, hvis du skal spille med CAM. Firmino er også en habil ST, men ikke så rask. Mener fortsatt at du bør prioritere å få inn Sturridge.

Lenke til kommentar

Prøver heller her inne :) 

Har greid å fått i stand ett veldig brukbart lag på fifa17 nå. Spiller i div. 4, men her har jeg holdt meg, kommer verken opp i divisjoner, eller nedover.

Kjører 4-3-3 formasjon, liga santander:

ST- Griezmann. (Get in behind og stay central)

LW - Neymar (Get in behind og stay wide)

RW - Bale (Get in behind og stay wide)

3x CM - Rodriguez, Kroos og SBC Isco (aggressive interceptions på alle)

RB /LB - Marcelo og Carvajal (stay back while attacking på begge)

CB: Pepe og Varane 

GK - Navas

Har sett at denne formasjonen skal være bra

Problemet er at RW's og LW's samt ST løper aldri på løp og samtlige spillere på laget gjør seg aldri tilgjengelige til pasningspill heller. Så og si alle motstanderne jeg møter i divisjon 4, de har sinnssykt bra pasningspill og deres LW's og RW's ser ut til å springe på løp bestandig. 

Bør jeg lage en custom tactic og bruke det istedenfor? Mener også jeg så en video hvor det nevnes at det er en knapp man kan holde inne for å få medspillerne til å gjøre seg åpen for pasning /legge på løp, er det noe som går ann? Har testet flere knapper når jeg har ballen, medspillere går fortsatt rundt som høns. 

Kan også nevne at jeg brukte ett Bundesliga lag med Aubameyang, reus og robben på topp, samme problemet der. 

Spilte en del med ett Calcio A lag jeg hadde (IF 87 Icardi, IF 86 Salah, SBC 85 insigne, IF 85 Brozovic som er ett skikkelig beist av en spiller, resterende OP midfield som pjanic - nainggolan - marchisio og seff IF 88 handanovic i mål.. Dette laget var utrolig bra, men hadde fortsatt STORE problemer med det som er beskrevet over. 

WHATS WRONG, HERP ME PREASE :D

Left bumper skal sende spillere på løp, men det du må gjøre for å få de til å bevege seg er å sende de på løp via veggspill. hold inne LB når du sentrer. Dette må du gjøre ofte for å skape muligheter og sette opp spillere for første bevegelse og andrebevegelse. 

det høres ut som du ikke liker å ta deg tid til å bygge opp spillet. få kula til å gå på tvers, så ikke motstander rekker å flytte spilere fra ving til ving. da får du store rom for spillerne dine til å sette de opp for gjennombruddspasninger. 

Lenke til kommentar

IF oppgraderes kun om NIF-kortet får like høy eller høyere rating.

Aha. Da kan det se ut som at IF-kort ikke blir oppgradert i år, siden alle får en "massiv" boost fra NIF til IF. Lavt ratede gullspillere blir gjerne oppgradert 5-6 ratinger. Da blir det plutselig mer risky å investere i dem. 

Giuliano har riktig nok gått fra 80 til 82 i H2H, og har en 83 rated IF (+ OTW, +85 TOTGS), så her er det vel en mulighet for oppgradering. 

Sjekket også SM oppgraderinger. Kom visst ikke før i April i fjor. 

Lenke til kommentar

Da skal jeg forsøke det :) Er vell ikke det at jeg ikke tar meg tid til å bygge opp spillet, nettopp det jeg prøver på, men som sagt så sliter jeg voldsomt med å finne ledige spillere for å drive pasningsspill, og kantene samt spissen springer ekstremt sjeldent på løp :o 

Lekte litt med custom tactics, leste litt på hva de forskjellige verdiene faktisk betyr, ble raskt litt bedre nå :) Men ja, skal utforske dette med LB, eller L1 i mitt tilfelle  :thumbup: 

Er det ellers formasjoner og individual instructions å anbefale? : D

Lenke til kommentar

Hvordan du har greid å spille FIFA uten pass 'n run-funksjonen er for meg et mirakel. Fordelen med FIFA 16 og 17 opp mot 15 var at da løp spilleren opp hele banen, nå virker den litt mer intelligent, og du får et løp på opptil 30 meter, hvis ikke så stopper spilleren opp og jogger tilbake i posisjon.

Du trenger ikke 9 (!) stoppere, 5 spisser osv. Jeg anser Valencia som den beste høyrebacken, men Coleman er en god allrounder hvis du ikke trenger mer pace. Ville prøvd å få inn Bailly, som du bør ha råd til. Er en del daukjøtt som du kan selge unna.

Fer er ikke noe særlig på CAM. Han passer bedre på CDM, evt CM. Du kan kvitte deg med Bojan og Lanzini, og heller gå for Firmino, hvis du skal spille med CAM. Firmino er også en habil ST, men ikke så rask. Mener fortsatt at du bør prioritere å få inn Sturridge.

Er det ikke greid med litt bredde? Trenger ikke lenger å bruke kontrakter på å gjøre bytter i løpet av en match, fordi jeg alltid har minst like gode, bare friske bein til neste kamp.

Spille med 4 forsvarere og ha 4 forsvarere i klubben gjør man seg jo sårbar for skader og utmattelse, og det ruinerer klubben i form av fysisk form-kort?

Du mener kanskje at jeg bør selge alle spissene og investere alt i Sturridge, og inviestere formkort på han?

Btw; er det noen vits med en backup kvalitetskeeper på benken? Foreløpig har jeg en ganske god italiensk keeper jeg fikk ubyttbar fra SBC, men når han ikke har kjemi med noen så slipper han inn alt, derfor må jeg ''leve på'' Begovic.

Lenke til kommentar

Nei, bredde er egentlig bare tull. Du trenger bare spillere nok til å få hvilt spillerne. Det betyr maks fire stoppere, hvis du spiller med to stoppere. Hvis du liker å veksle mellom flere formasjoner trenger du spillertyper som passer inn i formasjonene.

Forsvarsspillere blir omtrent aldri skadet. Du trenger bare å tenke på fitness. Trenger egentlig ikke flere keepere. De er seige, og du kan bare slenge på et fitness-kort når han begynner å bli sliten.

Bare å selge unna spisser hvis det må til for å få råd til Sturridge. Men du må jo også ha en å rotere med, hvis du ikke vil bruke en del coins på fitness.

LB er vel L2?

Lenke til kommentar

Er det ikke derfor det er helt strålende med bredde?

5 spisser er kanskje for mye for 4-3-3, 4-5-1, osv..., men hva med det øyeblikket du selv nevner; hvor jeg bestemmer meg for å skifte til 4-4-2, 4-2-4, osv.?

9 midtstoppere er ikke så mange plutselig hvis jeg velger å spille med en 3'er igjen bak. La oss si at alle 3 blir slitne, og må byttes ut, de 3 som kommer inn blir skadet... da må jeg stille med en sliten benk og 3 stoppere i neste kamp som i en MS 2-er ville vært overflødig. Igjen; som du selv nevner, formasjonsbytter gjør faktisk at 5 spisser og 9 midtstoppere i beste fall kan være akkurat nok.

Lenke til kommentar

Hvis du spiller med tre bak, trenger du maks seks stoppere. Ni gir ikke mye mening. Som sagt, forsvarsspillerne blir omtrent aldri skadet. Vet ikke om du dribler mye med stopperne eller sliter med at motstanderen pløyer deg ned.

Angående hodeløse taklinger er det utrolig hvor mange som setter inn idiottaklinger, blir utvist osv i pro clubs. Jeg har ikke fått rødt kort i pro clubs på FIFA 17. Jeg er manager nå (13-2-0, som any, fornøyd med det), og det å takle slik betyr fort at man må finne seg en ny klubb (men bare sier ifra første gangen).

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Leser noen steder at det skal være mulig å gå XP i FIFA ved å spille på FIFA Mobile-appen (ikke Companion), men jeg finner ingen steder der jeg kan logge inn med EA-kontoen..? Får bare opp at jeg kan logge inn som gjest, med Facebook eller med GameCenter-account.

Lenke til kommentar

Hvis du spiller med tre bak, trenger du maks seks stoppere. Ni gir ikke mye mening. Som sagt, forsvarsspillerne blir omtrent aldri skadet. Vet ikke om du dribler mye med stopperne eller sliter med at motstanderen pløyer deg ned.

Nå brukte jeg de sårt oppsparte 36,5 K (den billigste) på Sturridge. Har da han, Remy og Musa. Resultatet var en like skuffende kamp som alle kamper Batshauyi spilte for meg (som nå er solgt; scoret vel kun 1 mål på 3 sesonger).

Lurer på om jeg skal gå tilbake til 3 bak, da slipper jeg backer og kan tjene ganske mange coins hvis jeg satser profitt pr. salg?

Lenke til kommentar

Du har ingen verdifulle backer å selge. Om du vil lykkes med Sturridge eller ikke handler først og fremst om hvor god du er, ditt mindset osv. Det er mye psykologi i FIFA. 2* weak foot kan by på problemer i noen situasjoner, men man må bare prøve å huske på at han er venstrebeint og skyte med venstre.

Lenke til kommentar

Hvordan du har greid å spille FIFA uten pass 'n run-funksjonen er for meg et mirakel. Fordelen med FIFA 16 og 17 opp mot 15 var at da løp spilleren opp hele banen, nå virker den litt mer intelligent, og du får et løp på opptil 30 meter, hvis ikke så stopper spilleren opp og jogger tilbake i posisjon.

Btw; er det noen vits med en backup kvalitetskeeper på benken? Foreløpig har jeg en ganske god italiensk keeper jeg fikk ubyttbar fra SBC, men når han ikke har kjemi med noen så slipper han inn alt, derfor må jeg ''leve på'' Begovic.

Har spilt uten særlig mange tap helt til 4 div, men her sier det stopp. Har de 3 siste gangene endt med 1-3 poeng unna opprykk, så utrolig irriterende, satser på det blir bedre nå.

Å "leve på begovic" er ingen skam det, jeg packet først Hugo Lloris, likte ikke han. Solgte Hugo og kjøpte Cech istede, likte ikke han heller. Valget stod da på Butland og Begovic, og for min del er Begovic rene guden og overgår Butland. Har reddet meg i fatale situasjoner i draft og tidlig i seasons :p Har ikke prøvd De Gea enda da. 

Lenke til kommentar

Hva er den beste formasjonen for Tiki-Taka i FUT?

Prøvde 4-3-3, og den fungerte ganske greit med veggspill, triangelspill, og alltid noen alternativer åpne-spill, frem til 4.-divisjon.

Prøvde 4-5-1, som tilsvarende, frem til da 3.-divisjon.

Spiller nå i 3.-divisjon med 4-3-1-2. Blir ikke mye rom på kantene å vende spillet på og sende igjennom, så blir å sende den gjennom midten til Sturridge på løp, eller å la de 3 foran løpe for 6, noe som også fungerer med pass 'n run-button konstant.

Lenke til kommentar

Bytta til 3-4-1-2 igjen. Er ingen formasjoner som tar meg høyere enn 3.-div, og jeg skulle tro at å spille som Barca var lettere på FIFA, men det er faktisk vanskeligere enn i virkeligheten...

4-3-2-1 eller 4-3-1-2 er de beste for min del. Den sistnevnte klarte en Pro-fifa spiller å vinne 159/160 kamper i weekend league med, så det sier jo endel. 

Det handler egentlig ikke om dårlig formasjon, men om dine ferdigheter som fifa-spiller (for å være brutalt ærlig). Dine ferdigheter tar deg ikke høyere en 3-div. Så - hva sliter du med? scorer du for lite, slipper du inn for enkle mål, har du lite possession, får du ikke skudd på mål osv. her må man gå grundig til verks for å finne måter å bli bedre på. om du vil da ;)

Lenke til kommentar

Jeg dro Aguero opp av weekend league pakkene mine! Så, nå har jeg 500-600K å bruke på laget mitt. Lurer på hva de pengene kan brukes på for å forbedre laget mitt jevnt over. Skal selge aguero da jeg får forbedret totalen på laget mye med å selge han. Tror jeg tjener på det i lengden. Vurderer å kjøpe IF Fabregas å bytte han med rooney. og muligens få til kjøpt de marcos på høyreback ellerno. vanskelig å linke med Koscielny, men det blir en vurderingsak. Skal bruke noen timer på å finne på noen lurt her. Er så klar for å vinne alle kamper i weekend league neste uke! 1 div blir jo blow-out med 9-0-0 ;)

Nå er laget mitt slik - 

Mandanda
Valencia - koscielny - Varane - Alba 
     Rooney - Dembele - Cazorla
            Martial   -    Zaha(IF)
                    Giroud (IF)   

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...