Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ratingen i pro clubs er absolutt viktig. Jeg bruker skjermbilder for å finne en bra klubb. Hvis jeg selv er manager, er det helt uakuelt å signere noen som er under 7.0. Foretrekker at folk er minst 7.5. Dette er litt posisjonsavhengig.

Nordtveit og Evans er for trege til 3atb. Evans er for veik også. Blind er for liten, veik og treg uansett om du spiller 3atb eller 4atb. De er rett og slett for dårlige alle tre. Gå heller for Smalling, Bailly, Kabasele. Få inn Mirallas eller Walcott for Moses. Spissene holder ikke mål. Selg Özil, få inn Sturridge og sett Firmino på CAM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk Yaya Toure i en gullpakke nå. Prøvde han litt men følte at han var ufattelig treg. Ser han faktisk går for 60 K. Selge? Er det slik at prisen på basiskort for gullspillere ofte økes, eller holdes de stabile?

Noen som har prøvd disse lagbyggingsoppgavene? En utfordring der er å lage et lag bestående av La Liga Santanderspillere + spillere fra La Liga 1 | 2 | 3, med maks 8 fra samme liga, med en snittrating på minst 76 og en kjemi på minst 95. Problemet er at jo at man aldri får noe særlig tilbake for å gjøre dette. Spillerne du bruker blir permanent fjernet fra klubben din står det, så det er bortkastet å kjøpe disse to lagene, og du får bare 1 gullpakke og 2,5 K coins når du gjennomfører det. Da bør den gullpakken være verdt det...

Det største problemet er kjemi-delen. Med da si 3 spillere fra La Liga 123 og 8 fra La Liga Santander, så går aldri kjemien opp i 95, så hva er det som gir best kjemi da? Selvfølgelig er ''de fleste'' i spansk liga spanske, så nasjonalitet burde ikke vært noe problem.

Lenke til kommentar

Samme klubb med samme nasjonalitet booster opp chem en del. SBC Copa er vel ikke den vanskeligste, men om det er verdt det..nææh..Selg Toure hvis du ikke skal bruke han selv, kjøp Kante feks, TOTY kommer snart, da blir de fleste gullspillerne billigere, hvis det ikke kommer en SBC der Yaya Toure kreves da feks..da øker han i pris.

Lenke til kommentar

Wow... der kastet jeg bort gullspillere til en verdi for 11 K ca på en Squad Building Challenge Gold...

Det er jo nettopp ikke mulig å selge de spillerne du får i belønning... fikk Fellaini (og han er jo grei å ha som backup hvis jeg ikke hadde sterke nok midtbanespillere fra før i Toure, Kante, Fer, osv. Det kjipe var at jeg fikk denne italienske TOT 83 jeg sikkert ville fått 7 K for, men som jeg aldri kommer til å bruke...

Ser også at det er andre SBC-utfordringer hvor du får f.eks. lage et helt Eresdivise-lag og få en Spesiel De Jong, men den kan ikke byttes, men man får jo 22,5 K i tillegg, da. Antas det da at du skal bruke de på å ta igjen tapet du brukte på å kjøpe masse bullshitt av Nederlandske spillere? Utenom å spille kamper og å bruke FCC-poengene for å få økt beløp etter hver kamp, hva er det som kan gjøre deg rik og gi deg pakker, utenom challenges du går ut med med tap, eller å spille kamper i evigheter.

Fungerer ikke for meg lenger opp i divisjonene med 3 bak, så har skiftet til den klassiske 4-2-3-1...

Begovic

Lowton - Blind - Evans - Robertson

Kante - Yaya Toure

Töre - Özil - Son

Musa

Vurderer å kjøpe TOT 82 Coleman og TOT 81 Monreal på backene. Ikke bare er de raskere enn de jeg har, men overall er de bedre, også in-game, eller? Ser mange stoppere på TOT 80-83 gå for mellom 5 og 10 K, tror jeg da dropper MS til jeg har råd til noen virkelig gode. Kanskje det vil være verdt det å spare til David Luiz muligens?

På spissplassen ser jeg at det er lite som frister opptil 15 K. Masse pace, men det har jo Musa allerede, og med Ighalo, og Niasse som backup så er det ikke noe mangel på spisser og pace når du bare skal spille med 1.

Tror nesten det beste er å fortsette å tape kamper, men motta mynt,, og kjøpe gode spillere når tiden er inne opp mot å selge stjernespillere som Özil og Yaya for å kjøpe mange middelhavsfarere, men det er altså best å vente til TOTY kommer ut, for da skal alle gullprisene senkes?

Lenke til kommentar

Æsj. Har holdt på med "the bronze pack method" de siste dagene. Første gang kjøpte jeg pakker for rundt 30.000 og tjente det tilbake i tillegg til at jeg endte opp med en haug kort av alle valører. Etter andre runde satt jeg igjen med et tap på rundt 15.000, og nå ser jeg ut til å ende opp på 10.000 etter tredje runde. Gjør akkurat det samme som han Nick28, men det virker som det var mer å tjene tidligere enn det er nå.

Lenke til kommentar

Lagene på Futhead kan koste litt ekstra siden folk ser etter lag der, men noen av disse oppgavene er jo veldig gamle,og da er etterspørselen deretter. Noen ganger kan det være greit bare sette opp et lag selv, og prøve å få inn noen untradeables. Jeg holder på med denne selv, og har satt opp dette.

Husk at concept er -1 chem per spiller.

Edit: ser at man kan sette inn Wollscheid på LCB. Non rare, dårligere og dermed billigere.

post-281715-0-74118700-1483803912_thumb.png

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Hvilken SBC er det? Er det den samme som jeg holder på med? Vurderer å bare selge spillerene igjen. Har kjøpt inn alle 11, men siden Ogbonna trenger 10 kamper vil det ta lang tid å få denne packen. Samtidig er jo en Premium Jumbo Gold pack ganske allright... 

Ja, du har helt rett mtp. spillerene som anbefales på futhead. De kan være kunstig dyre, for å si det mildt.

Lenke til kommentar

Herregud, så sykt frustrerende det er å spille fut champions og ikke ha et lag med mer en 82 i rating. Møter jo Ronaldo, messi og spillere med spesialkort i alle kamper. Er jo umulig å vinne alle kamper med et slikt handicap. er jo som at jeg har crystal palace og møter spillere som bruker manchester united. 

Føler ikke for å investere tusen kroner i fifa-poeng bare for å kunne stille på lik linje med alle de andre spillerne. Dette er jo en ond sirkel for oss som hater å tape og faktisk er gode i spillet. 

Lenke til kommentar

Ja, samme SBC. De jeg allerede eier er first owner. Står 97 chem, men blir 88. Hvis du for eksempel kjøper de to som jeg har får du 86 chem.

Prøv å få inn billige non rares når det er mulig.

Hvis man er god i dette spillet, trenger man ikke så gode/dyre spillere. Edit: leste feil angående handicap. Folk har over 1 mill uten å ha brukt en krone på FP eller coins.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Da kan jo sikkert Gorilla klare det samme, så litt dumt å si "you'll never see anything like this ever again". Jeg gidder ikke å følge med på disse spillerne, jeg bare registrerer at de presterer bra. Litt for høye på seg selv, ikke mye ydmykhet der i gården.

Lenke til kommentar

Jeg gadd ikke å se så mange av hans videoer. Så vel et par videoer og tenkte "aldri igjen". Kanskje en litt annen mentalitet i andre land, men er forsåvidt mange her i Norge som kunne vært mer ydmyke også.

Synd at potensielt gode youtubere begynner å gnåle om hvor gode de er. Ovvy kunne for eksempel vært en interessant fyr, men kan i likhet med andre jekke seg litt ned. Mulig at de jobber hardt for å fremstå som gode og kunnskapsrike i et forsøk på å få flere seere, men har motsatt effekt på meg.

Tenk om det bare var kjent at de var gode, uten at de måtte anstrenge seg for å selv formidle det hele tiden.

"Aldri igjen" er egentlig bare en talemåte. Jeg hadde egentlig tenkt å droppe Nepenthez helt etter at han la ut en fake video, men hender jo en sjelden gang at jeg titter innom likevel. Folk kan endre seg.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Om SBC er verdt det eller ikkje er jo ikkje casen.

i Desember var det jo masse SBC der du fekk oppgraderte spelarar, f.eks Kurzawa 84. 

I mitt tilfelle var eg på jakt etter ein Ligue 1 LB som var fransk. Og då er jo han perfekt. 

Liga SBC er ikkje "verdt" det nei, men det er gøy!

Eg har brukt tusenvis på fifa points. Ikkje for å bygge lag med Ronaldo messi neymar. Men for da er gøy å packe! Ein bonus då var jo at eg hadde coins til å f.eks gjera Lacazette SBC, som overhodet ikkje er verdt det, men veldig gøy.

Gjer det litt annakvart år, ifjor på Fifa 16 hadde eg 0 på Points. Og til neste år vil eg prøve igjen uten å bruke noko. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...