Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Oida... der åpnet jeg en gullpakke og fikk faktisk gode spillere til en forandring.

Visste ikke helt hvordan jeg skulle reagere da jeg fikk Øzil TOT 89, og et par andre spillere på 81 og 79...

Tok avgjørelsen i å selge Øzil. La han ut til 90 K, opp mot at han oftest går for 70-80, selv om noen setter han på 150 K. Valgte kun å sette han ut i 12 timer, for hvem vet hva som kan skje med høyt ratede spillere hvis overgangsmarkedet går berserk? Da kan han jo for alt jeg vet i snitt øke i verdi. Ville jo vært gøy å prøve han ut også, men husket tilbake at jeg allerede har fått lånekort med høyt ratede spillere, og in-game gir de ikke så mye forskjell utenom i rykk og hurtighet over lengre avstander.

Hva ville dere gjort hvis dere var i 5.-divisjon, med god margin overlever, sitter med 30 K og bruker 7,5 på en pakke som gir Øzil, legger han ut for 90 K, blir litt oppslukt i sjansen på å få enda en god spiller og bruker resten av coinsa på pakker som ikke vil gi gevinst?

Greier aldri å spare opp mer enn til 30 K før jeg bruker de på pakker for å satse på fortjeneste, og det får jeg jo betalt nå sannsynligvis. Kan jo bare senke han til 50 K, evnt. 7,5 K, og likevel ikke gå i tap på akkurat den ene pakken.

Utenom det merker jeg at TOT Quality på spillere og kjemi ikke spiller så stor rolle in-game. Snudde mot et ''kjøpelag'' 0-2 til 4-2-seier f.eks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva var det som nettopp skjedde? Solgte Øzil for ''bare'' 69 K fordi tiden hadde gått ut og det høyeste budet var på minstebudet jeg satte grense som 69 K. Hadde jeg latt minstebud stå som standard 150 coins eller hva det er satt til, så ville faktisk noen kunne bydd på Øzil og fått han for 200 coins så lenge tiden har gått ut? Ikke rart jeg ikke selger noen av de ''gode'' gullspillerne mine nå, folk venter jo til tiden nesten har rent ut før de legger inn bud på 200 coins, siden minimumbeløpet er 150 coins på spillere til en verdi på over kanskje 5 K... Håper jeg har oversett noe her eller? Bør jeg kanskje ta vare på han til han evnt. blir mere verdt, hvis han blir det?

Skal sies at jeg kjøpte Øzil tilbake for 67,5 K av en annen bruker og selger han nå til 75 K, så vil tro jeg tjener noe som tilsvarer en verdien til en gullpakke på han. Trenger han ikke da jeg fighter bra nok med de SOM jeg har. Men la oss si at jeg får solgt han for 75 K, hva er oddsen for at jeg får minimum en spiller over TOT Quality 87 hvis jeg investerer alle 75 K i gullpakker. Jeg tjener jo garantert på det. Brukte 7,5 på en gullpakke som ga Øzil som selges for 75 K og bruke de 75 K på nye gullpakker. Har i hvert fall ikke tapt noe. 75 K delt på 7,5 K = 10 gullpakker. Eller bør jeg vente til det legges ut en sånn ny sjelden pakke med 12 kort, alle spillere, alle sjeldne, til 50 K?

Tenker bare... hvis jeg sitter der med 65 K... hva skal jeg bruke de på? Må jo investere de ellers går de jo sakte men sikkert ut på å fornye kontrakter. Eller... ikke selge Øzil, han øker i verdi på en eller annen måte, og deretter selge?

Lenke til kommentar

Jeg har sett streamere åpne packs for flere millioner coins uten å få en eneste god spiller. Sjansen for at du får en så god spiller i en 7.5k pack igjen er så minimal uansett at det ikke er noe vits å prøve engang.

Ville heller ventet til EA slipper ut store packs (25-100k) enn å waste alt du har på 7.5k packs.

Lenke til kommentar

Test ut bronsebenking

Gjort. Trur det er ganske random hvordan handicap man får. Hadde en bank med spillere kun for å senke totalen i fjor. Koser meg med kultspilere i år. Hadde f.ks. Pogba 96 og Zlatan 91 i fjor. Ett fett om jeg møtte bronselag eller gullag

Lenke til kommentar

Du rører fælt, fruit. Özil har ikke minimumspris 150. Ingen gullspillere har det. Han er minimum 7k. Han ligger på BN 60k, og han skal heller ned i pris enn opp. Sjekk alltid prisnivået.

Er ikke sikkert at du tjener på å kjøpe pakker for coinsa. I det lange løp taper man på å kjøpe pakker, og man bør helst bare kjøpe pakker for FP. Men skjønner jo at det er fristende å kjøpe pakker for coins i forbindelse med TOTY, TOTS, TOTGS etc.

Jeg anbefaler deg egentlig å spørre litt før du kjøper eller selger spillere som er verdt litt. Kan ta litt tid å lære hvordan ting fungerer.Noen av oss har spilt i årevis og har lært litt underveis.

Lenke til kommentar

Har fått litt mer sving på Ultimate Team nå. Jeg bygget først opp et lag bestående av spillere fra "hele" Europa, men sleit med kjemien i laget. Siden jeg hadde litt mer spillere fra Serie A enn andre gikk jeg for Serie A-spillere da jeg satt sammen et nytt lag. Det ble straks mye bedre relasjoner. Har ikke merket noen bedring på banen.

Lenke til kommentar

Så hva bør jeg gjøre hvis jeg får 75 K for Øzil?

Kjøpe og selge Øziler med fortjeneste slik jeg gjør nå?

Kjøpe Baily, Vertonghen og andre TOT 83-spillere som koster rundt 15 K for hver?

Hvis jeg ikke investerer det i nye pakker, eller nye spillere, så blir de jo sakte men sikkert kastet bort på kontrakter.

Lenke til kommentar

Pro clubs er så ødelagt.

Prøver meg som GK nå. Var 78 rated, men kjøpte acceleration. Overall sank til 77, gir null mening. Slapp inn ett mål i debuten, cpu-stopper som headet inn i eget mål. Men jeg fikk clean sheet. Fikk 7.3, men ble registrert som 7.1. Latterlig at mye er feil.

Lenke til kommentar

Den ratingen driten betyr nada for spillet. Om jeg har 1 i rating eller 10 driter jeg i det.

Det som er problemet med moduens er at folk parker den jævla bussen før kampen har begynt og at AI suger så jævlig. I tillegg føles det som man har brukt superlim på knappa så man får hverken sentret eller noe tidsnok. 

Modusen er i for seg grei nok, men gameplayet er balle dårlig.

Men om man skal snakke forbedringer kunne man fint laget et mye bedre konsept.

Slik at man bygger opp sin egen klubb, med å bygge på stadion, bytte ut AI spillere osv. Ikke at man velger blant stadioner og bruker en rævva feit AI.

Lenke til kommentar

Kan dere sette opp det beste laget (rent spillemessig ikke TOT Q-messig) for meg for BPL?

Nå spiller jeg som oftest med denne 3-4-1-2:

Begovic

Nordtveit - Blind - Evans

Töre - Kante - Fer - Moses

Øzil

Niassie - Ighalo

Selger jeg Øzil så har jeg mine 30 K + kanskje 70 K. Resten av hele klubben på 70 spillere eller noe tror jeg vil gå for 50 K (der Kante utgjør 25 av de...), hvis jeg trenger da 150 K for å bygge det ultimate PL-laget.

Lenke til kommentar

Øzil går for ca 60k.

Bruk futbin.com til å sjekke priser på spillerne.

Du må også betale EA tax på 5% når du selger spillere. Du finner mange forslag til squads på futbin. Du kan også leke deg litt.

Hvilke spillere som er bra er så veldig individuelt at det er vanskelig å sette opp lag for andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...