Rawfruit Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 10.-divisjon sesong på Ultimate Team er ikke så vanskelig hvis man er erfaren og har spilt FIFA før. Med TOT Quality-spillere mellom 50-60 med diverse nasjonaliteter og ligaer med en kjemi nede på rævva-nivå har jeg likevel greid å tiki-takae (pass + run), rolig og kontrollert, spilt meg til bl.a. 11-4 seier osv. Merker at alt for mange rusher ut med forsvaret. Et par stillestående overstegsfinter og du kan praktisk talt GÅ gjennom. Rykket opp nylig til 9.-divisjon og merker lite forskjell. Men forsto raskt at jeg måtte finne meg noen spillere med bedre kjemi og bedre TOT Quality. Nå er lagoppstillingen en engelsk PL med ingen spillere kjøpt for over 950: Vorm Lowton - Nordtveit - Evans - Robertsson randoms - Clasie - McArthur - Khazri Niasse - Ighalo Hva tenker dere? Hvem bør ta over HM? Redmond er aktuell føler jeg, kunne fått han for 1000. Vet at dette ikke er det beste laget med tanke på hvem som kanskje er overpowered, men føler når jeg søkte billig og sammenlignet priser så fikk jeg disse for temmelig lite. Vil tro jeg kan greie meg fint med denne stallen til jeg når 5.-7.-divisjon, og da har jeg nok kun brukt coins på kontrakter og form/skadekort, og kan deretter kjøpe bedre spillere. Flere som merker at å spille FUT vs Online vanlige sesonger er stor? Mye tregere skudd som likevel går inn på merkelige vis fra lang distanse... føles som å spille et annerledes FIFA-spill egentlig. Keepere gjør også mye rart på FUT. Noen som har tips til å ta frispark? Føler jeg sikter rett fram (overskru), likevel går ballen langt til side for mål. Det spiller vel ingen rolle hvor man plasserer spillere i løpsposisjon anyway. PS; går det an å faktisk løpe mot ballen på straffe? Føler de går i sirkel i sakte film. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 Imo bør du selge hele laget. Det er bedre "discard-spillere" i alle posisjoner i PL. Får ikke nødvendigvis mest for pengene i PL. Kan vurdere dette: Lenke til kommentar
Rawfruit Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 Satser ikke på et russisk lag, satser på PL, da det har størst potensial. Tviler på at jeg hiver ut et helt lag som gir meg målmarginer på 5-8-målsseire. Det interessante var at jeg med TOT Quality 50-60 spillere med 50-60 i pace, som bare gikk mot mål når jeg trykket løp, nå er byttet ut med spillere av over 70 i pace, og da blir ikke 2-1 og 3-2 en så normal seier lenger, selv om det fortsatt er seier. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 27. desember 2016 Del Skrevet 27. desember 2016 (endret) Det er ikke sånn at man låser seg til en liga, så ligaens potensiale har null betydning. Bare angrepet og midtbanen som er fra RPL. Laget jeg har satt opp har bedre keeper, alle i forsvaret er bedre, de tre på midten er alle bedre enn de to du har nå, Smolov er bedre enn spissene... Du får ikke kjøpt bedre høyrekant enn Promes i PL med det første. Endret 27. desember 2016 av oscrue10 Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Om jeg husker rett, så synker prisen på spillere betydelig etter TOTY? Bør jeg selge de dyreste spillerne da? Zlatan og OTW Kante altså. Kommer ikke til å spille noe særlig FIFA de to neste ukene uansett, da jeg har mye å gjøre Lenke til kommentar
Rawfruit Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Det er ikke sånn at man låser seg til en liga, så ligaens potensiale har null betydning. Bare angrepet og midtbanen som er fra RPL. Laget jeg har satt opp har bedre keeper, alle i forsvaret er bedre, de tre på midten er alle bedre enn de to du har nå, Smolov er bedre enn spissene... Du får ikke kjøpt bedre høyrekant enn Promes i PL med det første. Vet det, men med tanke på kjemi vet du. Hvis jeg har et fullstendig PL-lag, så vil det selvfølgelig øke kjemien mer enn om jeg har mange forskjellige ligaer involvert. Btw; nå har jeg begynt å tape i det siste; men det er ikke overraskende når jeg møter TOT Quality på 85 og kjemi på 100. Lite å gjøre mot en angrepsrekke av Sanchez, Aguero, Coutinho. Men det jeg enda mer lurer på da er; hva vinner de egentlig på å spille i 8.-divisjon? Det er en 1.-divisjon med lag på det nivået. De kan jo ikke heller unngå å vinne selvom de skulle prøvd å tape med vilje, når man spiller i en så lav divisjon. Ser bare ikke poenget med å unngå å rykke opp med vilje, eventulet hvordan det fysisk er mulig å rykke ned til 8 div med det laget de har. Den andre delen av spørsmålet går på; hva gjør de for å få så gode spillere? Brukte nylig 2 k på Blind, så ser ikke helt hvordan folk som soser rundt i 8.-divisjon greier å bygge et lag (rent økonomisk) med Sanchez, Aguero og Coutinho, og det er bare angrepsrekka, så har du en likedan midtbane, forsvar, og keeper... Hvis det virkelig er slik at folk bruker titusener av irl kroner på dette spillet for å dominere i 8 divisjon og bli der, så mister jo hele spillet mening, på sekundet. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 (endret) Det er ikke sånn at man låser seg til en liga, så ligaens potensiale har null betydning. Bare angrepet og midtbanen som er fra RPL. Laget jeg har satt opp har bedre keeper, alle i forsvaret er bedre, de tre på midten er alle bedre enn de to du har nå, Smolov er bedre enn spissene... Du får ikke kjøpt bedre høyrekant enn Promes i PL med det første. Vet det, men med tanke på kjemi vet du. Hvis jeg har et fullstendig PL-lag, så vil det selvfølgelig øke kjemien mer enn om jeg har mange forskjellige ligaer involvert. Btw; nå har jeg begynt å tape i det siste; men det er ikke overraskende når jeg møter TOT Quality på 85 og kjemi på 100. Lite å gjøre mot en angrepsrekke av Sanchez, Aguero, Coutinho. Men det jeg enda mer lurer på da er; hva vinner de egentlig på å spille i 8.-divisjon? Det er en 1.-divisjon med lag på det nivået. De kan jo ikke heller unngå å vinne selvom de skulle prøvd å tape med vilje, når man spiller i en så lav divisjon. Ser bare ikke poenget med å unngå å rykke opp med vilje, eventulet hvordan det fysisk er mulig å rykke ned til 8 div med det laget de har. Den andre delen av spørsmålet går på; hva gjør de for å få så gode spillere? Brukte nylig 2 k på Blind, så ser ikke helt hvordan folk som soser rundt i 8.-divisjon greier å bygge et lag (rent økonomisk) med Sanchez, Aguero og Coutinho, og det er bare angrepsrekka, så har du en likedan midtbane, forsvar, og keeper... Hvis det virkelig er slik at folk bruker titusener av irl kroner på dette spillet for å dominere i 8 divisjon og bli der, så mister jo hele spillet mening, på sekundet. Du får maks kjemi med de spillerne jeg har satt opp, selv om det er spillere fra tre forskjellige ligaer. Du får ikke bedre kjemi ved at alle er fra PL (jeg mener etter de 10 første kampene, men om en spiller har 9 eller 10 i kjemi er ikke så nøye). Hvis du ikke har så mye coins, gjør det ikke så mye om Eremenko og Fernandes er CAM. Kan sette inn en manager med RPL som liga. Blind er egentlig en fryktelig dårlig spiller som ikke passer inn i FIFA-formatet. Han er treg, liten og veik. Det eneste positive ved ham er ballbehandlingen og balansen (skulle egentlig bare mangle at han har bra balanse når han er 180 cm). Og 2k? Ser at han går for 750/800 på Playstation. Endret 28. desember 2016 av oscrue10 Lenke til kommentar
Roger Roger Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 (endret) Om jeg husker rett, så synker prisen på spillere betydelig etter TOTY? Bør jeg selge de dyreste spillerne da? Zlatan og OTW Kante altså. Kommer ikke til å spille noe særlig FIFA de to neste ukene uansett, da jeg har mye å gjøre Normalt sett har prisene sunket betraktelig, men i år så vet man aldri pga de ulike Squad Building Challengene som kommer ut og gjør markedet ustabilt. Kan fort hende at EA legger ut noen syke SBC under TOTY som får prisene til å stige til værs, noe vi har sett de gjøre før i perioder hvor "alle" spådde at prisene skulle synke. Endret 28. desember 2016 av Roger Roger Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 (endret) Har aldri satt meg inn i Ultimate Team før, men synes det er en ganske morsom modus. Har ikke helt forstått alt, men jobber med saken. Har fått tak i en haug med gullkort, men kjemien innad i laget er dårlig for å si det mildt. Har ikke fått spilt så alt for mye, men jobber med å samle sammen gull. Dere som spiller dette mye, kjøper dere points for ekte penger? Ser at det fort kan bli en ganske dyr hobby isåfall... https://www.easports.com/fifa/ultimate-team/web-app/show-off?showoffId=gKyRwD8bm4T:FFA17XBO Endret 1. januar 2017 av kaaasen Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Man kan tjene millioner av coins på trading, hvis man for eksempel trader med OTW-kort og vet når det er lurt å kjøpe og når det er best å selge. Hvis man ikke er så erfaren og synes det er vanskelig å forstå seg på markedet, er det trygt og enkelt å investere i de billigste IF-kortene. Jeg har selv 12 Bernardeshi-kort, men kommer ikke til å tjene noen formue på disse kortene. Vil stige i pris når han ikke lenger er i pakker, og så er det lov å håpe at han stiger til 20k eller noe hvis man trenger informs til en SBC. Jeg mener selv at han er underpriset. Bedre å investere i en underpriset inform enn for eksempel en polsk IF fra polsk liga som "ingen" vil ha. Hvis man nettopp har startet, og ikke har råd til å investere i informs (man vil jo helst bygge et slagkraftig lag med en gang), er det lett å tjene coins på spillere med endret formasjon. Kan for eksempel søke opp spillere som er CAM, men omgjort til CM eller CDM, eller spillere som opprinnelig er RM/LM, men omgjort til RW/RF/LW/LF. Best å enten linke til Futhead.com eller skrive inn laget i tråden. EA-linken kan ikke åpnes på telefon, og man får heller ikke opp laget hvis EA er nede. Lenke til kommentar
Rawfruit Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Blind er egentlig en fryktelig dårlig spiller som ikke passer inn i FIFA-formatet. Han er treg, liten og veik. Det eneste positive ved ham er ballbehandlingen og balansen (skulle egentlig bare mangle at han har bra balanse når han er 180 cm). Og 2k? Ser at han går for 750/800 på Playstation. Kan vel også være forskjellig i kvalitet på de som spiller FIFA-spillet kanskje. For min del fungerer Blind helt utmerket og er en helt sentral del av grunnene til at jeg har hatt en såpass lett vei fra 10.-div til 5.-divisjon. Flere som merker at prisene på markedet har økt? Jeg ser at spillere jeg ellers trodde ville gå for 1 K går for opptil 20 K (f.eks. Koke som jeg har til salgs). Hva er forresten dere som ikke kjøper coins for real money sin strategi for å tjene coins? Spille mange kamper og tjene kun via det ved å kjøpe gullpakker for 5 K og håpe dere får spillere dere får minst 5 K for, der deretter å beholde ''de verdiløse'' kortene selv, som trenere, stadion, drakter, ligaer, posisjonsbyttinger, osv... Ser at å tjene inn 400 er vanskeligere ved kjøp av bronze, enn det å tjene tilbake de 5 K er ved kjøp av gull. Hva er forskjellen på å linke grønt og gult hvis totalkjemien er 100? In-game merker jeg personlig ingen forskjell da jeg slo kjemi 100-lag med toppspillere med mitt kjemi 40 lag og bronsespillere... Har en ganske stor stall nå men tror vel at det som har gitt meg mest suksess er min nye 3-4-1-2: Vorm Blind - Nordtveit - Evans Moses - Kante - Fer - M. Alonso Clasie Niassie - Ighalo PS: Hva er dette lagbygger-greiene som er en del av manageroppgaver, hvor man ikke får igjen spillere man tester ut der? Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Kanskje du klarer å spille greit med Blind, men jeg vil fraråde resten her inne å spille med ham. Japes har vunnet champions shield med sør-afrikansk bronselag, men det betyr ikke at de spillerne er gode. Blind er enda dårligere i en treer ettersom han er så treg. For treg for en firer også. Men jeg tror faktisk at the weakest link er Clasie. Lenke til kommentar
Rawfruit Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 For oss som ikke skal prioritere å kjøpe coins med ekte penger, hvordan øke formuen? Har ved flere anledninger tjent opp 10-20 K, og laget jeg jevnt over bruker koster ikke mer enn 10 K, utenom Kante som kostet 23 elns. resten har jeg gamblet med å tjene inn på pakker. Var digg i siste kamp av sesongen som jeg måtte vinne for å rykke opp å snu 1-0 til 1-3 mot en som sannsynligvis har brukt en formue på laget sitt. Costa som han hadde, som ville tatt meg evigheter å spare opp til, var såvidt nær ballen. Hva tenker dere om Batshuayi i Chelsea? Tenker å satse på et greit Chelsea-lag, men vil som sagt ikke bruke ekte penger, og jeg vil ikke ta sjansespillet på å spare opp 150 K og kaste de ut av vinduet på en spiller som ikke presterer. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Det at man bruker en "formue" på laget sitt betyr ikke automatisk at man er god. Personlig liker jeg å bruke litt på spillet da det er morsommere å spille med et lag man vil spille med enn masse diverse B-spillere. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Diego Costa er ikke så god. Litt treg, ikke så bra ballbehandling, 3* skills. Egentlig bare stor, sterk, en bra hodespiller og en god avslutter. Typisk 4321-spiss. Jeg er alltid glad for å møte ham, men man kan jo plutselig møte en som bruker ham og som har litt peiling. Generelt mye verre å møte raske, driblesterke spillere. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Costa for meg putter som bare fy Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Du har SIF, jeg snakker om NIF. 75 pace er litt tregt, men kan funke i 4321. 79 dribbling er ikke så imponerende. Litt usikker på akkurat hvor stor betydning 58 agility og 52 balance har, som er veldig lavt. Ser at han går for 37k eller noe. Til sammenligning får man Ben Arfa for 27-28k, og han kan spille spiss. Hvis man kan se litt utenfor PL. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Ja, det er sant. Itillegg til at jeg er god. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Det er fullt mulig å bygge opp svære formuer på FIFA uten å bruke en krone. Det er for eksempel bare å se på YouTuberen og streameren Nick28T som har bygget opp nesten 2,5mill coins uten å kjøpe et eneste FIFA-point på sin "Poor man road to glory"-bruker. Det krever sinnssyk tålmodighet, masse tid og forståelse for spillermarkedet. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Kan jo gjøre det godt og spille FUT Champions også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå