Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, man skyter raskere, men spillet i seg selv funker ikke noe bedre. De påstår å ha fikset slik at klareringer nå skjer med en gang, det gjør det ikke. Pace er fortsatt OP til 1000, og AIene har til vane å løpe inni hverandre. 

Synd at EA feilet på så elementære spill ved FIFA 17. Det er uten tvil det beste FIFA spillet i serien, men det hadde vært helt konge om de bare hadde brukt litt ekstra med tid på finpuss.

Det verste er vel egentlig at de har drept forskjellen på en god FIFA-spiller og en middelmådig en. Nå er det hipp som happ om hvem som er god den ene kampen. Tidligere har den gode kunne brukt ekstra funksjoner som finter til å utmerke seg. Det er jo totalt ubrukelig i år.

Endret av Emils.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ihvertfall to navn i den oppstillingen der som bør byttes ut ganske så kjapt da både Baines og Toure begynner å dra på årene.  Mens resten av laget skal vel kunne holde ut i 3-4 år til :p 

Syntes selv FIFA17 er ett bra spill og merker en god fremgang fra 15 og 16 versjonen på diverse ting. 

Spiller selv så og si bare karriere modusen, rørte ikke online delen på 16 og har enda ikke testet den ut på årets utgave heller så langt.

Lenke til kommentar

Selv takler jeg ikke å spille offline mot computeren, er så frustrerende hvor sinnsykt mye de holder på ballen når de først har den, uansett vanskelighetsgrad. Spillerne er jo programmert til å vende unna i det millisekundet etter man presser takleknappen.

Er jo såklart frustrerende å spille mot drittunget online og. Men det er i det minste ikke så fotutsigbart som offline mode siden man møter folk med forskjellige spillestiler i hver kamp.

Men men... hver sin smak :)

Lenke til kommentar

Jeg er elendig offline, og kjeder meg ihjel når jeg spiller offline. Kan slite mot svak motstand på lav vanskelighetsgrad. Kommer neppe til å røre The Journey.

Mine hovedlag atm. Holder det billig når prisene er så høye.

post-281715-0-83440500-1476883239_thumb.png

post-281715-0-75838300-1476883265_thumb.png

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Noen som har funnet ut hvordan klubbsøket i pro clubs "fungerer" (det fungerer ikke). Noen få ganger får jeg søkt, men får feilmelding på omtrent alle klubber, både når jeg skriver inn hele navnet og når jeg bare skriver inn de første bokstavene.

Jeg kan skrive inn VPG, og få opp alle (?) VPG-klubbene, men å for eksempel søke opp The Castle, som er #2 på leaderboards, kan jeg bare glemme.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fifa må virkeligt få i gang et system som eg vil kalle DNS(Did not skip) 

Der det kvar kamp kalkuleres kor lang tid du bruker på feiringer, cutscenes og egentligt alt som kan skippes. Sånn at me som vil spille fifa kan gjøre det og dei som vil sjå absolutt alle mål, ha lengst mulig feiring og bruke 15 sekunder på utskudd fra keeper kan gjøre det. Så er alle happy.

Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp FIFA17 helt. Får ingen glede av det, for første gang på noen år. Det eneste jeg syns er gøy nå er avspark-kamper mot kamerater kombinert med noen pils. Jeg hadde store forhåpninger om at FUT Champions skulle være et friskt pust, men dette er den verste spillmodusen på hele FIFA. Av alle jeg har møtt tror jeg ikke jeg overdriver når jeg sier at 90% av motstanderne spiller park the bus og kontringsfotball. Det funker, så jeg skjønner at de gjør det, men det er forferdelig kjedelig både å spille og spille mot. Jeg prøvde å spille taktikken selv, men det er jo grisekjedelig. Park the bus-taktikken har også smittet over både online sesonger og FUT sesonger. Park the bus er for effektivt og funker for bra. Kjipe greier.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Glad jeg aldri kjøpte Fifa17 #votingwithmywallet

Tror ikke jeg har lest så mye drit om Fifa på lenge så det er tydelig at serien er på skikkelig nedtur og at EA har tapt fokuset (igjen).

Jeg personlig driter i Fifa inntil de gidder å lage et ordentlig fotballspill som gjør heder på lisensene de har tatt monopol på istedetfor å bare fokusere på inntektene fra FUT og andre modi. Dersom de ikke vil det kan jeg nevne en annen aktør som ihvertfall har bra gameplay og som ville gjort ære på disse lisensene.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Glad jeg aldri kjøpte Fifa17 #votingwithmywallet

Tror ikke jeg har lest så mye drit om Fifa på lenge så det er tydelig at serien er på skikkelig nedtur og at EA har tapt fokuset (igjen).

Jeg personlig driter i Fifa inntil de gidder å lage et ordentlig fotballspill som gjør heder på lisensene de har tatt monopol på istedetfor å bare fokusere på inntektene fra FUT og andre modi. Dersom de ikke vil det kan jeg nevne en annen aktør som ihvertfall har bra gameplay og som ville gjort ære på disse lisensene.

EA tjener $650 mill i året på fut. Om det var din Business, ville du kuttet ut den inntekten?

Lenke til kommentar

Jeg syns det er helt umulig å spille balanserte kamper på FUT CHAMPIONS. En kamp så flyter spillet kjempe bra, ingen delay ingen lagg, jeg vinner kampen enkelt, neste kamp møter jeg en og det er så sykt delay at det gjør meg forbanna, alle taklinger, innlegg og pasninger blir forsinket, og jeg taper, neste kamp vinner jeg igjen. Neste kamp møter jeg en som bare løper og dribbler og forsvarspillerne mine står bare å ser på, spillerne føles så tung og treg uansett om de er fersk og har 99 i fitness...Jeg har gitt opp FUTCHAMPIONS og FUT generelt fordi spillet baserer ikke på hvem som er dyktig, alt handler om flaks.

Lenke til kommentar

Eller misbruk. Skal du vinne lett? Park The Bus og Real Madrid, kontring og lange pasninger.

Dessverre er det slik i de fleste spill at det utvikler seg en meta - gjerne helt på trynet i forhold til det virkelige liv når det kommer til sportsspill. Når det står mye på spill ofres realistiske oppsett fordi de usaklige er mye mer effektive. Sprinte i maks hastighet i 90 minutter? No problem sir - det gjør hele laget. Men hadde det vært annerledes hadde de fått mye pepper kan jeg tenke meg så da må det bli sånn.

For de som er opptatt av fakta fant jeg en analyse av fotballspillere og aktiviteten deres her:

I den virkelige verden sprinter en typisk fotballspiller mellom 114-360 meter i løpet av en kamp fordelt på 7-16 tilfeller. 90% av sprintene varte under 5 sekunder.

Et stykke unna det vi ser på tvspill  :glare:

Lenke til kommentar

Hadde det kjekt med FIFA 17 de første to, kanskje tre, ukene. FIFA 16 klarte jeg bare i en uke. Men som Knewt sier; Får ingen glede av det lenger... Det er så mye feil med spillet at jeg ikke orker å ta opp alt, men momentum er uten tvil det som ødelegger aller mest av opplevelsen. 

Jeg er klar over at momentum er en stor del av fotballen i virkeligheten. Jeg klarer bare ikke akseptere at samme lag og spillere skal  oppføre seg helt forskjellig fra kamp til kamp. Det er spesielt merkbart når man spiller mot kompiser man har spilt 200 kamper med fra før. Både momentum for og imot. Spillerne dine gjør langt mer for deg om du har momentum med deg, og gjør langt mindre feil. Og når man har momentum i mot seg, og spillerne dine blir treg, svak, ureaktiv og f.eks. bommer på ballen.... det finnes ikke noe mer irriterende. Venter på at PES skal komme på tilbud. Her kan man slå av momentum på H2H offline, og det er utrolig deilig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...