Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dessuten er det jo helt UMULIG å sende mer enn 2 passninger uten at spilleren min sentrer til motstanderen. Selv spillere med over 80 i passninger klarer faen ikke sentre til mine spillere.. Hva slags sentreknapper er best? X? Trekant?

Husk på at det er mye lettere å sentre dersom spillern din er rettvendt og faktisk facer den spilleren han skal sentre til.

Ingen av dem er "best", du må bare vite hvilke situasjoner det er best å bruke de. Når du sentrer med trekant slår du gjennombruddspasninger hvor ballen går et stykke foran spilleren, den er helt klart best å bruke dersom du kontrer eller ser en av spillerne dine tar et løp bak forsvaret til motstandern.

X er vanlige og enkle pasninger som går i en rett linje til medspillern din. Den er best å bruke i det oppbyggende spillet dersom du spiller mot etablert. Et godt tips er og aktivt bruke både L1 og R1 knappene.

R1 + x er bra å bruke når du skal slå en pasning til en spiller som er et stykke unna, da går ballen ekstra fort og det blir vanskeligere for motstanderen å intercepte. Mens L1 + x gjør at spillern lager et løp rett etter han har sentra, noe som er perfekt for å skape seg mer rom på banen og strekke ut laget til motstandern.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk. Begynner å bli litt bedre nå. Har kun spilt Ultimate Team så vet ikke om gameplayet er annerledes på andre moduser.

Men etter at jeg skiftet formasjon, nytt lag og satt på spillerinnstrukser så har jeg begynt å vinne mer.

Begynte med 4-3-3 (4) etter at mange sa den formasjonen var bra. Den er direkte dritt i forhold til 4-1-2-1-2 som jeg spiller med nå.

Som en elendig Fifa-spiller kan jeg varmt anbefale noen spillere:

1. Wilson

2. Medel

3. Perez 

4. Sigurðsson

5. Koulibaly

6. Emenike

Disse har virkelig prestert for meg.

Wilson: Er bestandig i riktig posisjon og er faktisk utrolig god å avslutte, både ved powershot og finesse.

Perez: Er ekstremt god å posisjonere seg og er den som har scoret nest mest mål for meg. Veldig god på passninger og har nesten like mange assists som mål. Skulle dog ønske han var raskere å løpe.

Medel: Helt sinnsykt god SDM. Var litt bekymret i forhold til høyden hans, men han vinner masse hodedueller og gjør jobben defensivt, i tillegg er han fremme og scorer mål på hælspark for meg..

Sigurðsson: Komplett offensiv midtbanespiller og er sykt god. Han er litt for treg så skal sette et kjemistil-kort på han. Scoret masse langskudd, i tillegg til at han hele tiden finner rom for å score og sentre. Definitivt den beste CAMen jeg har prøvd sålangt. Bedre enn Banega etter min mening.

Koulibaly: Ingen overraskelse, men han er faktisk ekstremt god. Enkelt å ta ballen fra motstanderen i tillegg til at han vinner de fleste dueller.

Emenike: Litt tregere enn hva han var i Fifa 15 men han er fortsatt veldig god. Bruker han som sub for tiden, og selv om han får lav chem så scorer han masse mål for meg.

Noen hevder Gray og Abel Hernandez skal være sykt OP, men Wilson og Perez har definitivt vært bedre enn dem.

Dette er for de som er på budsjett og ikke har råd til de dyreste spillerne..

Endret av Adrax
Lenke til kommentar

Det er visse fordeler ved å spille med så små spillere som Medel. De er kjappe i vendingene. Medel har i tillegg bra physical-stats. Men alt i alt holder han egentlig ikke mål. Det finnes bedre billige alternativer i Serie A. For eksempel Parolo, som er vesentlig bedre i luftrommet, og bedre offensivt. FIFA fungerer egentlig slik at etter hvert som man behersker spillet bedre, kan man spille med høyere og tyngre spillere.

Sigurðsson er ikke komplett når han er treg, har ballbehandling på et minimum, er litt svak og bare har dobbel 3*.

Banega er ikke spesielt god, men har høy overall rating fordi han har stats som passer bra inn i regnestykket for en CAM. Har ikke skuddferdigheter til å spille CAM, og han er for liten og veik til å spille CM. Spill heller med Jovetic på CAM.

Bare min mening om noen av disse spillerne.

Lenke til kommentar

FUT champions tar kynisme til et nytt nivå, rett på park the bus for samtlige motstandere. Jeg er den eneste som har et snev av interesse og angripe så langt på 8 kamper. Det sykeste er at den som spiller offensivt har mindre sjanse og score enn en som spiller park the bus. Er så OP i år at det burde vært fjernet fra spillet. Greit det er en taktikk men for være grensen hvor mange som skal bruke det. Hvert eneste Fifa er det noe som er langt bedre enn alt det andre. I år er det Park the bus når spillerne løper i gjørme i tillegg så blir det vanskelig.

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd spillerkarrieren? Ikke The Journey, altså. 

Er det ennå slik at du ikke får kontrakt, men er på laget "til evig tid"? I FIFA 15 så kunne du jo ikke engang bli sparket. Dersom du gjorde det helt elendig fikk du bare en mail på slutten av sesongen hvor de sa at du burde prestert bedre, og de håper at du forbedrer deg til neste år. 

Det var og veldig irriterende at når du nådde et visst nivå så var det kun 2-3 klubber du kunne gå til. Dersom du hadde 88+, eller noe sånt så var det omtrent utelukkende Barcelona, Real Madrid og Bayern som la inn bud på deg. En sjelden gang kom det kanskje et bud fra PSG eller City, men det var det. 

Lenke til kommentar

FUT champions tar kynisme til et nytt nivå, rett på park the bus for samtlige motstandere. Jeg er den eneste som har et snev av interesse og angripe så langt på 8 kamper. Det sykeste er at den som spiller offensivt har mindre sjanse og score enn en som spiller park the bus. Er så OP i år at det burde vært fjernet fra spillet. Greit det er en taktikk men for være grensen hvor mange som skal bruke det. Hvert eneste Fifa er det noe som er langt bedre enn alt det andre. I år er det Park the bus når spillerne løper i gjørme i tillegg så blir det vanskelig.

Helt enig

Lenke til kommentar

Og dermed det samme som FIFA 15, og FIFA 14, og FIFA 13, osv. antar jeg...

Pretty much. Veldig skuffende mtp at jeg er en career mode fyr, ikke FUT.

FUT er det verste som har skjedd karrieremodusen i FIFA. Greit, det har aldri vært noe særlig nytt, men etter at EA fikk en skikkelig melkeku er jeg overrasket over at de i det hele tatt orker å ha karrieremodusen med. Det er absolutt null nyheter. Det nærmeste er ting som burde være en absolutt selvfølge som f. eks treninger.  

Og nei, det å ta med noe som var med i FIFA 06 teller ikke. I FIFA 06 (tror jeg det var) så kunne du velge mellom ulike sponsorkontraker med ulike fordeler og ulemper, og du kunne investere penger i trenere, fysioterapeuter, fysiske trenere, speidere og stadion. En dybde som FIFA nå bare har e brøkdel av. 

Det er som om Audi skulle slutte å produsere biler med servostyring i 10 år, bare for å inkludere det igjen og si "Se, store forandringer i år, kjøp bilen vår!"

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enda jeg har på restriktiv matching i online sesonger møter jeg kanskje det beste 4.5 stjerners laget (Dortmund) når jeg selv er et gjennomsnittlig 4 stjerners lag.. Beskrivelsen til restriktiv er vel noe sånn som "møt spillere med lag som har samme rating"..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...