Gå til innhold

Kjøp av hybridsykkel

Idonno

Anbefalte innlegg

Heisann!
Jeg er en nybegynner på sykker og ser etter en prisgunstig hybridsykkel. Har hørt at White SC Comp er en god sykkel, i tillegg til dette er den nå på tilbud for 3999 på XXL.

Sykkelturene vil bestå av korte og lengre turer i både oppover og nedoverbakker.
Takk for svar på forhånd

Endret av Idonno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er fordelen med å betale en tusenlapp mer for en to kilo tyngre sykkel?

Eneste fordelen jeg kommer på er at brede dekk fungerer litt bedre på brostein og trikkeskinner.

Skal man kjøpe terrengsykkel for å ha det kjekt i terrenget bør man legge ut mer enn dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hva er fordelen med å betale en tusenlapp mer for en to kilo tyngre sykkel?

Eneste fordelen jeg kommer på er at brede dekk fungerer litt bedre på brostein og trikkeskinner.

Skal man kjøpe terrengsykkel for å ha det kjekt i terrenget bør man legge ut mer enn dette.

Jeg gir råd basert på egen erfaring. Har hatt hybrid. Kjøpte terrengsykkel. Bruker ikke hybriden mer.... Selv på asfaltdamping er terrengsykkelen bedre.

Lenke til kommentar

For min del så er jeg usikker på hvor mange terrengsykler jeg har (>8, noen er i deler), men jeg bruker vanligvis hybrid når jeg pendler til jobb. Er været og asfalten fin så kan raceren friste, eller en grusracer (26", 9.3 kg), men til transportetapper er en hybridsykkel med skjermer og bagasjebrett å foretrekke.

Har også syklet fra racersyklister med hybriden, selv med 40mm brede slicksdekk og sykkelveske på bagasjebrettet.

Lav vekt på sykkelen gjør det kjekkere å sykle på flater og oppoverbakker, men lav vekt er dyrere.

Lenke til kommentar

Jeg kjører på cyclocross til/fra jobb og annen nyttekjøring. Det går virkelig unna, og nå er jeg glad jeg ikke kjøpte hybrid. Bagasjebrett trenger jeg ikke, fant en sekk som er utrolig praktisk, med mange fiffige detaljer. Med den får jeg med meg det meste. Etter at jeg fikk cyclocrossen klarer jeg ikke lengre sykler med rett styre, bukkestyre er rett og slett bedre når det kommer til pendling og landeveiskjøring. Dessuten, med bukkestyresykkel kan jeg snike meg gjennom køer så hurtig og lett som bare det.

Lenke til kommentar

Bukkestyre fungerer også, men etter jeg oppdaget Scott AT-4 Pro terrengsykkelstyre bruker jeg dette på pendlersyklene.

b99ad364688ea2863c943a3bcdab0dbd.jpg

Ikke så mye bredere enn bukkestyre, flere gripeposisjoner for variasjon, aerodynamisk sittestilling ved motvind, og tykkelsen passer vanlige XT og XTR gir og bremsehendler.

Sekk kan fungere, men man blir fortere svett, og det er begrenset med utvalg av vanntette sekker for oss vestlendinger.

Lenke til kommentar

Nå skulle jeg til å foreslå en Diamant Photon 10, for jeg har en selv, men så ser jeg at G-max desverre har kuttet ut Photon-serien. Dette var virkelig synd, for disse syklene var veldig versatile, ganske god kvalitet og lav vekt (10kg for Photon 10). Nå har de bare den håpløse Union-serien igjen av Diamant.

Jaja, ting går baklengs hos enkelte bedrifter.  :dontgetit:

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar!

Jeg kjøpte hybridsykkelen og er veldig fornøyd. Har vært på et titalls turer nå og koser meg alltid like mye til den neste. White-sykkelen er uten tvil en mester i prisklassen!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...