Idonno Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 (endret) Heisann!Jeg er en nybegynner på sykker og ser etter en prisgunstig hybridsykkel. Har hørt at White SC Comp er en god sykkel, i tillegg til dette er den nå på tilbud for 3999 på XXL.Sykkelturene vil bestå av korte og lengre turer i både oppover og nedoverbakker.Takk for svar på forhånd Endret 6. juni 2016 av Idonno Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Det er en grei sykkel til lav pris, relativt lett og lang (sitter fremoverlent istedenfor rett opp og ned). Dyrere sykler er lettere og lengre, men ikke nødvendigvis mer slitesterke. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Jeg skulle egentlig kjøpe hybrid, men endte opp med en cyclocross, som er overlegen hybrider på alle måter. Lenke til kommentar
AntonSte Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Jeg skulle egentlig kjøpe hybrid, men endte opp med en cyclocross, som er overlegen hybrider på alle måter.I denne prisklassen tror jeg det er uaktuelt med en cyclocross Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Ville heller kjøpt en billig terrengsykkel. https://www.xxl.no/white-white-xc-275-comp-16-terrengsykkel/p/1117959_1_style Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Ville heller kjøpt en billig terrengsykkel. https://www.xxl.no/white-white-xc-275-comp-16-terrengsykkel/p/1117959_1_style Hva er fordelen med å betale en tusenlapp mer for en to kilo tyngre sykkel? Eneste fordelen jeg kommer på er at brede dekk fungerer litt bedre på brostein og trikkeskinner. Skal man kjøpe terrengsykkel for å ha det kjekt i terrenget bør man legge ut mer enn dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Ville heller kjøpt en billig terrengsykkel. https://www.xxl.no/white-white-xc-275-comp-16-terrengsykkel/p/1117959_1_style Hva er fordelen med å betale en tusenlapp mer for en to kilo tyngre sykkel? Eneste fordelen jeg kommer på er at brede dekk fungerer litt bedre på brostein og trikkeskinner. Skal man kjøpe terrengsykkel for å ha det kjekt i terrenget bør man legge ut mer enn dette. Jeg gir råd basert på egen erfaring. Har hatt hybrid. Kjøpte terrengsykkel. Bruker ikke hybriden mer.... Selv på asfaltdamping er terrengsykkelen bedre. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 For min del så er jeg usikker på hvor mange terrengsykler jeg har (>8, noen er i deler), men jeg bruker vanligvis hybrid når jeg pendler til jobb. Er været og asfalten fin så kan raceren friste, eller en grusracer (26", 9.3 kg), men til transportetapper er en hybridsykkel med skjermer og bagasjebrett å foretrekke. Har også syklet fra racersyklister med hybriden, selv med 40mm brede slicksdekk og sykkelveske på bagasjebrettet. Lav vekt på sykkelen gjør det kjekkere å sykle på flater og oppoverbakker, men lav vekt er dyrere. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Jeg kjører på cyclocross til/fra jobb og annen nyttekjøring. Det går virkelig unna, og nå er jeg glad jeg ikke kjøpte hybrid. Bagasjebrett trenger jeg ikke, fant en sekk som er utrolig praktisk, med mange fiffige detaljer. Med den får jeg med meg det meste. Etter at jeg fikk cyclocrossen klarer jeg ikke lengre sykler med rett styre, bukkestyre er rett og slett bedre når det kommer til pendling og landeveiskjøring. Dessuten, med bukkestyresykkel kan jeg snike meg gjennom køer så hurtig og lett som bare det. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Bukkestyre fungerer også, men etter jeg oppdaget Scott AT-4 Pro terrengsykkelstyre bruker jeg dette på pendlersyklene. Ikke så mye bredere enn bukkestyre, flere gripeposisjoner for variasjon, aerodynamisk sittestilling ved motvind, og tykkelsen passer vanlige XT og XTR gir og bremsehendler. Sekk kan fungere, men man blir fortere svett, og det er begrenset med utvalg av vanntette sekker for oss vestlendinger. Lenke til kommentar
Chip Salte Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 Nå skulle jeg til å foreslå en Diamant Photon 10, for jeg har en selv, men så ser jeg at G-max desverre har kuttet ut Photon-serien. Dette var virkelig synd, for disse syklene var veldig versatile, ganske god kvalitet og lav vekt (10kg for Photon 10). Nå har de bare den håpløse Union-serien igjen av Diamant. Jaja, ting går baklengs hos enkelte bedrifter. Lenke til kommentar
Idonno Skrevet 15. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2016 Tusen takk for alle svar! Jeg kjøpte hybridsykkelen og er veldig fornøyd. Har vært på et titalls turer nå og koser meg alltid like mye til den neste. White-sykkelen er uten tvil en mester i prisklassen! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå