Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny scooter/moped

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på snart 16 år som har lyst til å kjøpe scooter/moped. Men jeg vet nesten ingenting om det. Kan dere svare meg på noen basis spørsmål rundt dette?

- Hvor mye kommer alt til å koste? Altså hjelm, veiavgift over 2 år, forsikring over 2 år, lappen i selv selv(bortsett fra TG) osv.

- Noen forslag til hvilke scootere/mopeder jeg burde se på? Ganske rimelig(under 16k) og relativt vedlikeholdsfri. (Enten helt ny eller en bra scooter man kan finne brukt for under denne prisen)

- Burde jeg kjøpe ny eller brukt?

- Hvis jeg kjøper brukt. Hva burde jeg se etter?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp brukt! Slipper innkjøringstid, sparer mye cash og får igjen det meste ved salg! 

Jeg hadde en Gilera Runner 50, anbefaler den på det varmeste. Går litt fortere enn den skal orginalt(ikke mye, men holder 50 i 50-sona i hvert fall), holder trykket selv i ganske bratt motbakke og er ganske stor, så er stabil og god å kjøre og ser greit ut. 

Kostnader er jeg neimen ikke sikker på, da det er ganske mange år siden jeg var i situasjonen din, så mye har nok forandret seg. Men tipper du får en bra Runner til 10-15k. Er ikke så rutinert på hva du bør se etter, men ville i hvert fall holdt meg unna noe hjemmetrimma greier. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...