Gå til innhold

[Løst] Oppgradering av gaming-PC 27000-30000


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nå som feriepenger og skattepenger er på vei, er det på tide å oppdatere Pc'en.

 

Har laget en ønskeliste fra Komplett som kan sees her:
https://www.komplett.no/wishlists/fa711f10-c843-45b6-8fef-9b49cd6a4048

Har idag et I5-2500k med et Geforce GTX 770 som sitter i et Fractal Design Define R4 med et Corsair RM650 650W 80+ Gold Modular ATX powersupply. Har ikke planer om å bytte ut powesupply da jeg ikke skal kjøre noe SLI oppsett. 

Det som mangler her for de som følger med er oppgradering av skjermkort. Grunnen til det er at det alt er ordnet, blir et Asus GTX 1080 Strix.

 

Spørsmålet er om valg av deler er ok? Er det noe som ikke passer sammen her? Andre tips eller kommentarer fra dere som helt sikkert kan mye mer enn meg om dette?:)

 

På forhånd takk for hjelpen.

Har idag et I5-2500k med et Geforce GTX 770 som sitter i et  Fractal Design Define R4 med et Corsair RM650 650W 80+ Gold Modular ATX powersupply. Har ikke planer om å bytte ut Powesupply da jeg ikke skal kjøre noe SLI oppsett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i7 6850K er da ikke overkill hva angår ytelse, men prisen kanskje, men har du råd så hvorfor ikke. Go for it   :thumbup:

Du får like god eller bedre CPU kjøling om du velger Noctua D15S istedenfor den Kelvin T12 saken, og lavere støynivå.

 

Din PSU bør holde hvis du ikke skal overklokke, men jeg ville vurdert en ny, som f.eks EVGA SuperNova G2 850W eller Corsair AX860.

 

Angående skjerm. Den du har satt opp er rå, men har du vurdert Asus PG279Q? Du sparer penger og får 165 Hz vs 100.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

blir ikke prosessoren noe overkill for spilling? ser jo på tester etter tester at i7 4,6 8 og 10 kjerner ikke er noe nevneverdig bedre i spill enn i5 4 kjerner. 

Vedde?

 

Liten test fra meg i The Division multiplayer:

 

5960x med HT= off

 

post-42975-0-99522700-1465229936_thumb.png

 

Siden det er så mye snakk om Ashes of the Singularity DX12 her på forumet:

 

5960x med HT= ON

post-42975-0-90782300-1465230175_thumb.jpg

 

Er 4 core mere enn nok nå så dere? 

 

-----------

Buy cheap, buy twice  :xmas:

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

i7 6850K er da ikke overkill hva angår ytelse, men prisen kanskje, men har du råd så hvorfor ikke. Go for it   :thumbup:

Du får like god eller bedre CPU kjøling om du velger Noctua D15S istedenfor den Kelvin T12 saken, og lavere støynivå.

 

Din PSU bør holde hvis du ikke skal overklokke, men jeg ville vurdert en ny, som f.eks EVGA SuperNova G2 850W eller Corsair AX860.

 

Angående skjerm. Den du har satt opp er rå, men har du vurdert Asus PG279Q? Du sparer penger og får 165 Hz vs 100.

Takk Betroz.

 

Skjermen er vel egentlig hele grunnen til oppdateringen, har siklet på den en stund:) Innså at det var liten vits med den skjermen med mitt nåværende system, så da var det bare å starte sparingen.

 

Har byttet ut SSD'en og vifte etter tips fra tråden, samt gått for raskere RAM da prisenforskjellen var 100 kr. Er fremdeles litt skeptisk til den massive kjøleren, blir ikke lite plass til stort 1080 kort med den i kabinettet?

Lenke til kommentar

med et Corsair RM650 650W 80+ Gold Modular ATX powersupply. Har ikke planer om å bytte ut Powesupply da jeg ikke skal kjøre noe SLI oppsett.

 

IKKE SPAR ET PAR LUSNE HUNDRELAPPER PÅ PSU PÅ EN MASKIN TIL 30.000!!!!!!

Sjelden jeg bruker "all CAPS", det sier litt om hvor seriøs jeg er nå.

 

PSU er hjertet i maskinen, uten den skjer ingenting, og de blir slitt. Kjøp en kvalitetes-PSU med en gang, en lusen tusenlapp ekstra er ikke verdt bryet hvis den gamle skiten går til helvete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

med et Corsair RM650 650W 80+ Gold Modular ATX powersupply. Har ikke planer om å bytte ut Powesupply da jeg ikke skal kjøre noe SLI oppsett.

 

IKKE SPAR ET PAR LUSNE HUNDRELAPPER PÅ PSU PÅ EN MASKIN TIL 30.000!!!!!!

Sjelden jeg bruker "all CAPS", det sier litt om hvor seriøs jeg er nå.

 

PSU er hjertet i maskinen, uten den skjer ingenting, og de blir slitt. Kjøp en kvalitetes-PSU med en gang, en lusen tusenlapp ekstra er ikke verdt bryet hvis den gamle skiten går til helvete.

 

Hører deg klart og tydelig:)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke under noen omstendigheter kommer til å ha SLI/CF, kan du kjøpe i7 6800K. Det er ikke store forskjellen mellom de, bortsett fra PCIe lanes(40 og 28).

Vel, nå har Belphegor fått meg til å oppgradere PSU'en, så da beholder jeg den CPU'en også, vet jo aldri om det kommer et nytt skjermkort inn i fremtiden:)

Lenke til kommentar

Er fremdeles litt skeptisk til den massive kjøleren, blir ikke lite plass til stort 1080 kort med den i kabinettet?

 

Jeg har vanlige Noctua D15 (den med 2 vifter) og et stort MSI 980Ti kort, og det funker fint. Eventuellt kan du sette skjermkortet i PCI-E 16X slot 2 da (sjekk manualen for hvilken slot det blir for akkurat det hovedkortet du skal ha).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hører deg klart og tydelig:)

 

Hehe, bra bra :) Kan si så mye som at jeg angrer på at jeg kjøpte en billig'ish PSU og ikke slang inn +/- en tusenlapp til. Den er ikke den dårligste som finnes men det fyker HDD'er og ting inn i PC'en kjappt om dagen. Kjipern om snurrediskene plutselig får et strømbrudd når de skriver for harde livet, som de gjør minimum 4-5 timer om dagen. Så går CPU og GPU på "høyt turtall" mye av tiden også. Burde kjøpt "den beste", som ikke nødvendigvis betyr flere Watt selvfølgelig.

 

Det går faktisk utover nattesøvnen min :scared:

Endret av Belphegor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis du ikke under noen omstendigheter kommer til å ha SLI/CF, kan du kjøpe i7 6800K. Det er ikke store forskjellen mellom de, bortsett fra PCIe lanes(40 og 28).

Vel, nå har Belphegor fått meg til å oppgradere PSU'en, så da beholder jeg den CPU'en også, vet jo aldri om det kommer et nytt skjermkort inn i fremtiden:)

 

Lurt :) Alltid lurt med bra strømforsyning og det er greit å ha 40 PCIe lanes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...