Gå til innhold

Anker Studentbolig i Københavngata (Hus 15). Noen som vet litt om hvordan det er der?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tillater meg å kopiere et svar jeg gav i en tilsvarende tråd tidligere i år:

Jeg vet ingenting om selve hybelen eller bygget du skal bo i, men jeg er en av de nærmeste naboene, og kan si litt om området generelt.

Dælenenga er veldig rolig, men samtidig sentralt. Det tar fem minutter å gå til Birkelunden, hvor tre trikkelinjer tar deg ned til sentrum, og ti minutter å gå ned til hjertet av Grünerløkka hvor alt mulig skjer. Carl Berner er fem-seks minutter å gå andre veien, og rett opp Københavngata (to minutters gange) har du 20- og 21-bussen, to av byens mest brukte busslinjer. Derfra går også flybussen til Gardermoen. Perfekt.

Rett over veien for Anker ligger en sliten, men kurant (irsk) pub, og en fotballbane; Dælenenga, hjemmebanen til Grüner.

Søndagsåpen Joker-butikk finnes i førsteetasjen til Anker, mens en større Kiwi-butikk ligger noen hundre meter lenger bort i veien. En flott Meny-butikk finner du på Carl Berner. Parkering i området (om du har bil) er generelt kurant, eventuelt finnes det parkeringsgarasje i Anker-bygget - men jeg tviler på at det er billig å stå der. Jeg har aldri prøvd (jeg leier privat garasjeplass litt lengre borti veien).​

Hele tråden finner du her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1714090

Edit: Og nå ser jeg at du er OP i begge trådene ... Jaja.

Endret av Skavold
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Jeg bor i Storgata og synes det er veldig greit. Kanskje litt mye folk til stadighet? Men det må man vel bare regne med... Har drømt om å flytte inn i boligene i Københavnsgata eller de i Wires gate ellr no sånt, men de er jo aldri ledige og koster litt for mye for en fattig student.. Er uansett veldig fornøyd med Anker. Har bodd her i litt under et år nå og har ikke hatt noen negative opplevelser. Tvert om har jeg veldig hyggelige naboer og jeg synes boligen min er egentlig litt finere enn hva mange av vennene mine bor i. Meen.. litt mange folk er vel det jeg har å klage på.. blir litt slitsomt av og til. Også kan det være en del søppel her og der i helgen, etter at folk fester og sånt. Tar ofte noen timer før det bli ryddet opp.

Hvis man ønsker å bo nær løkka og ikke er superrik er jo Anker det beste alternativet, spørr du meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...