Andreas Bjørnbekk @Gamer Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Dette er storstrategi på sitt beste.ANMELDELSE: Hearts of Iron IV Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Hype! har ikke tid til å spille det nå, menhar veldig lyst, og denne bare forsterket det. 1 Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 (endret) Glad i høye karakterer ser jeg..... Tar ikke denne anmeldelsen for god fisk etter hallelujah-anmeldelsen av det litt skuffende og simple Stellaris. Stellaris blir sikkert veldig bra etter de obligatoriske 1000 DLCene fra Paradox, men frykter fort at samme prinsippet gjelder dette også. Har ikke kjempehøye forventninger til versjon 1, men installasjonen er i alle fall i gang. Endret 6. juni 2016 av radiohodet Lenke til kommentar
Andreas Bjørnbekk @Gamer Skrevet 6. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2016 Glad i høye karakterer ser jeg..... Tar ikke denne anmeldelsen for god fisk etter hallelujah-anmeldelsen av det litt skuffende og simple Stellaris. Stellaris blir sikkert veldig bra etter de obligatoriske 1000 DLCene fra Paradox, men frykter fort at samme prinsippet gjelder dette også. Har ikke kjempehøye forventninger til versjon 1, men installasjonen er i alle fall i gang. Glad i gode spill, min venn. Jeg er sikker på at du vil bli overbevist. Dette er noe helt annet enn Stellaris (selv om jeg står ved karakteren). 4 Lenke til kommentar
xtordx Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 har ikke lest hele anmeldelse enda, men skal gjøre det i morgen . Kanskje jeg skal jaggu se å få prøve et grand strategi spill, bare vært så vidt innom europa unverasalis 4 og civ 5 ( men det er vel strengt tatt en kombo mellom vanlig strategi og grand). Men lang annmeldse betyr jo at du versetter spillet. Så det lover veldig bra. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 har ikke lest hele anmeldelse enda, men skal gjøre det i morgen . Kanskje jeg skal jaggu se å få prøve et grand strategi spill, bare vært så vidt innom europa unverasalis 4 og civ 5 ( men det er vel strengt tatt en kombo mellom vanlig strategi og grand). Men lang annmeldse betyr jo at du versetter spillet. Så det lover veldig bra. EU er selve definisjonen av grand strategy. Civ er mer klassisk 4x Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Kjøpt! Håper jeg får tid til å sette meg inn i det, men har mye erfaring med EU4, så burde vel gå greit. Lenke til kommentar
Erlend- Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Noen som har et tips til hvilket Paradox-spill en som ikke har spilt disse bør prøve først..? Har spilt ganske mye Civ (og har masse tålmodighet med tall i FM). Tenker en av hovedseriene. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Noen som har et tips til hvilket Paradox-spill en som ikke har spilt disse bør prøve først..? Har spilt ganske mye Civ (og har masse tålmodighet med tall i FM). Tenker en av hovedseriene. Vet ikke, men om du liker historie, så anbefaler jeg Crusader Kings II. Det er litt som The Sims for historienerder, i tillegg til å være Grand Strategy. Oppstår rett og slett sykt mye morsomme situasjoner og intriger. Men om du digger science fiction, så er nok Stellaris bra. Jeg har ikke spilt Hearts of Iron IV, men har spilt I, II og III og de er nokså hardcore, så man bør være mer enn snittet interessert i andre verdenskrig, om man skal gå løs på disse spillene som første grand strategy. Regner med at det samme gjelder for IV. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Noen som har et tips til hvilket Paradox-spill en som ikke har spilt disse bør prøve først..? Har spilt ganske mye Civ (og har masse tålmodighet med tall i FM). Tenker en av hovedseriene. Du bør prøve Hearts of Iron 4, siden det er det nyeste. Er ikke "lettere" å starte med andre. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Mange takk for en svært velskrevet artikkel. Nå var forsåvidt HoI IV et soleklart must-buy uansett, men artikkelen var uansett vel verdt å lese. 4 Lenke til kommentar
Anborve Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Selvom jeg har eksamen i matte om få dager, og så absolutt bør øve til den, angrer jeg ikke på de 8 timene jeg spilte HOI4 i natt. Uten sidestykke det mest komplekse og dype strategispillet jeg noen gang har spilt. Selv etter 500+ timer med Eu4 1 Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Glad i høye karakterer ser jeg..... Er det galt å gi høye karakterer til kvalitetsspill også nå da? Det hadde kanskje vært en fordel å ta anmeldelser for det det er, nemlig en person sin mening. PS. Stellaris er etter min mening et kvalitetsspill. 6 Lenke til kommentar
CWH Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Noen som har et tips til hvilket Paradox-spill en som ikke har spilt disse bør prøve først..? Har spilt ganske mye Civ (og har masse tålmodighet med tall i FM). Tenker en av hovedseriene. Du bør prøve Hearts of Iron 4, siden det er det nyeste. Er ikke "lettere" å starte med andre. Har prøvd alle tidligere HOI. Spillene blir strengt tatt mer og mer inuitive og for hver versjon. Mouseover forklaringer har de etterhvert blitt ganske så gode på. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Minner meg om de gamle Spillene fra SSI Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå