Gå til innhold

Gjennopprette tidligere versjoner av dokument

Anbefalte innlegg

Hei.

Finne frem til tidligere versjoner av dokument?

Dokumentet heter innkjøpsliste 2016 og den nyeste versjonen her som er lagra inneholder en del bugs.

Jeg ønsker å finne frem til tidligere versjoner av dokumentet innkjøpsliste 2016.

Bruker windows 10.

Hvordan skal jeg kunne finne igjen tidligere versjoner? Har ikke tatt backup på minnepenn eller lignende.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Hiver inn litt info - ja jeg vet at det blir litt vekking av zombie-tråder, men synes at det er aktuelt nok.

Jeg har forstått det slik utfra hva jeg har lest, men rett meg om jeg tar feil her:

I Windows 7 (regner med at samme gjelder for W10, men har ikke testet dette) er det sånn at "tidligere versjoner" kun lagres når det tas systembackup (lagre system restore point).

Så det betyr at om en fil overskrives (lagres på nytt) så har man ikke automatisk tilgang til den forrige versjonen av fila - med mindre man har lagret et restore point.

SÅ kan være greit å sjekke dette FØR man finner ut at man skal lagre nye filer i hytt og gevær i den trua at om noe blir ødelagt så er det lett å få tilbake forrrige versjon - det funker altså ikke sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...