JBV97 Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Hei! Jeg har muntlig rettslære 2 eksamen i morgen. Dette er casen utdelt: Erik Bø kjøper en vaskemaskin på tilbud hos Haugesund elektriske av selger Tor Holm. Vaskemaskinen blir kjøpt og kjørt hjem til Erik 20. mai 2013. Dette var den siste av denne typen vaskemaskiner. På vaskemaskinen er det festet en konvolutt, med et dokument hvor det står med overskrift ”garantikort”, hvor det går frem at det er ett års garanti på maskinen. Videre har Tor har påført med håndskrift: ”Ettersom prisen på vaskemaskinen er sterkt nedsatt, må eventuelle klager skje senest to måneder fra leveringen. Vi erstatter bare inntil kjøpesummen for maskinen” Oktober 2015 krymper alle ullklærne Erik satt til vask. 4 uker etter kontakter han Tor Holm og ønsker og få maskinen reparert, og viss ikke dette er mulig ønsker han kjøpesummen tilbake. Han ønsker også klærne for et beløp på 4800kr erstattet. Tor mener her at bedriften ikke har ansvar for feilen og det den har medført klærne til Erik. Han sier at det koster 3000kr å reparere maskinen. Også mener han at Erik klager for sent, og at han med det ikke kan kreve noe. Kan noen hjelpe meg med løsningen av oppgaven? Lenke til kommentar
Cecilie´ Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Hei, Hvis du har boken Rettslære 2 fra Dalefag/Fagbokforlaget kan du se på s 58, reklamasjonstvist om regntøy, kapittel 2 Kjøps og forbrukerrett. Jeg legger ved tvisten her. Tvister – Kjøpsrett og forbrukerrett.docx Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå