tarantellos2 Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Hei. Jeg har en bærbar maskin uten tastatur (jeg bruker heller en ps/2-tastatur). Hver eneste gang jeg starter maskinen, og etter at Windows 98-logoen er kommet, kommer denne feilmeldingen opp: "VxD dynamic link call to device number 3, Service B. Your Windows Confugration is invalid. (også noe om at jeg skal sette inn Windows 98'cden og restarte Windows)" Jeg får kommet inn på menyen hvor jeg kan velge mellom "safe" "normal" "Safe with Internet(eller noe sånt)" "safe with command-prompt" eller "command prompt". Jeg får også gått inn i BIOS, men jeg tror ikke den spiller så stor rolle. Jeg har Windows 98, 98 SE, Windows 2000, Windows XP, og Linux Mandrake, av operativsystemer. Jeg har 150 MHZ og 48 MB RAM, med 2.160 GB HDD. Kan noen please hjelpe meg med å fikse dette problemet? Jeg kan formatere disken også, det er ikke noe problem, ettersom jeg ikke har noe viktig der. Jeg Takker for alle seriøse svar! Vennlig hilsen Tarantellos Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) Det er ZoneAlarm som gjør det. Dette er hva MS sier om det Endret 23. november 2003 av TCi Lenke til kommentar
tarantellos2 Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Hei. Problemet mitt er at jeg ikke får kommet meg inn på kontrollpanel, og Windows lar ikke maskinen lese av cder. Det eneste jeg får kommet inn på er BIOS og der hvor man kan velge "normal" "safe" "safe with network support" "logged" osv... Kan noen please hjelpe? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
tjuksa Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Dersom du kan boote fra CD-en vil jeg anbefale å boote fra en win98 SE CD - siden maskinen din er for treg til å ha 2000 på den, dersom du ikke har bootbar cd, eller maskinen ikke takler å boote fra cd, kan du hente ned diskettimage fra http://www.bootdisk.com og velge hva slags os du vil legge inn... (siden du sa at du kunne formatere disken...) EDIT: og seff. installere windows 98 SE (eller annet) på nytt i den prosessen Endret 24. november 2003 av tjuksa Lenke til kommentar
tarantellos2 Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Hei. Den er bærbar, så jeg har bare en CD-stasjon, dessverre. Er det virkelig ingen måter jeg kan bli kvitt den feilmeldingen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå