G Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 (endret) klask en habil GPU på samme chippen som drar nye spill på akseptabel framerate så er AMD back in the game, bigtime Nei, jeg synes AMD bør klaske på det aller siste de forsker på både hva gjelder CPU og GPU-delen. De har rett og slett ikke råd til å forsøke seg på melketrinn, tenker jeg. Men, jeg vet jo ikke så mye om hva de utvikler og hvilke melketrinn de har sett for seg. Endret 7. juni 2016 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 (endret) Mon tro om dette kan være dagens svar på den legendariske Athlon 64 <snip>. SÅ LA OSS HÅPE AT 2016 BLIR ET SABLA BRA ÅR FOR AMD.. Slik at vi får konkurranse i markedet igjen.. Og god konkurranse betyr lavere priser Jeg kjøpte selv AMD over flere år faktisk, men det stoppet for veldig mange år siden. Så mange år siden at jeg nesten har glemt hva sokler og CPU'er het for noe. Har hatt Duron, Athlon og Athlon MP.. Det kan jo hende det går veien for AMD, men Intel har et sånt balletak på AMD, at om AMD kommer med noe halvbra igjen, så er er vel veien kort for Intel å bare senke prisene på sine eksisterende produkter for å filleriste AMD. Enten så får AMD forbli en budsjettprodusent framover, eller så får de smi ut det beste av det beste i håp om at kundene ikke svikter. Jeg tenker at min neste CPU blir en Intel CPU. AMD har nå allt vært bedritent å eie enten det var en K6 200 MHz som hadde 25% dårligere ytelse i Quake enn en Pentium 200 MMX. Athlon XP-æraen, eller om det var Athlon 64/Opteron. Å ha det AMD har alltid og kommer alltid til å være sjanseløst. Jeg husker der jeg satt med min fattige blodklokkede XP-M og et hovedkort som ikke lignet grisen. Det finnes ikke ei stor nok bøtte til å romme alle mine tårer som skyldes AMD.Opteron og DFI Lanparty NF4 SLI-DR var jo rimelig konge da 3,5v på OCZ VX ram Har ikkje hatt AMD cpu siden 2005 https://en.wikipedia.org/wiki/Socket_754 Nå husker jeg det. Det var den siste AMD CPU'en jeg hadde. Var basert på 754, husker ikke riktig, men tror det var Sempron. Husker jeg gikk og siklet og veide for og i mot om jeg skulle gidde gå for sokkel 939 eller sokkel 940. Er glad jeg ikke smidde ut pengene mine på det, og heller gikk for en Intel ULV i min første bærbare PC etterhvert. Så ble det enda en bærbar. Også ble det et søppelsnekkerverk fra en Core2Duo som var kastet i EL-returen (kastet hovedkortet, kjøpte råbillig hovedkort og 8 Gig RAM, som makset hele minneutvidelseskapasiteten). Så ble det en halvgod/halvdårlig skjitbillig Lenovo bærbar i desember 2015. Intel hele veien siden jeg dumpet AMD ved sokkel 754 Jeg hadde et Sapphire Pure Innovation som hovedkort til min AMD Opteron. http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16813154006 Hadde til og med rødt grafikkort fra Gainward i form av 7800 GT. Med hvitt og rødt hovedkort så PC-en ut som en polkagris. For en opplevelse det var å komme seg over på IX38 QuadGT med E8500 og senere X58 med Quad- og Hexacore. Var det et av de aller første hvite kort, eller var det det første? Synes jeg erindrer når det kom noe hvitt fra hovedkortprodusentene. Eller hadde det første hvite kortet til markedet, kanskje ikke akkurat røde PCI-sokler da? En sjeldenhet, dame som liker hovedkort Jeg likte toppen hun har på seg Husker at før jeg gikk for AMD sokkel 754, så var det vel noe Socket A-greier som var levert av Abit. Uff, det værste hovedkortet jeg noensinne har hatt. Husker at jeg hadde et grønt hovedkort til en AMD Duron fra MSI, også måtte jeg klage på det til webshop'en som hadde solgt meg det. De leverte så et rødt MSI erstatningskort som jo så ganske rått ut. Men, jeg hadde ingen planer om å beholde min Duron lengre, så det er en av de få maskinene jeg faktisk har solgt videre til noen, skjitbillig for jeg ikke ønsket å snyte folk for penger. Tror jeg solgte det splitter nye hovedkortet, brukt RAM og brukt CPU for enten kr 500,- eller ikke mer enn kr 700,- (er lenge siden så hukommelsen er så som så) Endret 7. juni 2016 av G Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 klask en habil GPU på samme chippen som drar nye spill på akseptabel framerate så er AMD back in the game, bigtime Nei, jeg synes AMD bør klaske på det aller siste de forsker på både hva gjelder CPU og GPU-delen. De har rett og slett ikke råd til å forsøke seg på melketrinn, tenker jeg. Men, jeg vet jo ikke så mye om hva de utvikler og hvilke melketrinn de har sett for seg. Risky men kanskje lurt av dem, de tapte jo kappløpet forrige gang de lempet ut det råeste av det råe... Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Spennende å se ferdigproduktet. Historien har vist at en vinnerprodukt vinner av flere årsaker, sjeldent pga. det tekniske aspektet alene. Morsomme her er alle fanboys'a som bare MÅ inn å kommentere produktene fra andre leverandører. Mangel på bekreftelse i livet som skyldes en slik atferd tro? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Morsomme her er alle fanboys'a som bare MÅ inn å kommentere produktene fra andre leverandører. Mangel på bekreftelse i livet som skyldes en slik atferd tro? Og du som hadde signaturen " LMH1 diskusjons syretrip" Jeg syns du ikke burde komentere det i heletatt, men enig det er frustende slik forumet er. 4 sider med kun tullete innlegg. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Hadde håpet noen kunne si AMD R9 490x sammen med AMD Zen vil kunne konkurere mot GTX 1080 og intel i7 6700k Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Måtte AMD komme med en skikkelig Intel konkurrent. Jeg utsetter umiddelbart mine planer om oppgradering til mer info er kjent. Apropos tidligere cpuer fra tiden det var Amd som gjaldt. Intel Core2duo kom i 2006, tiden flyr, og etter det var det kun intel som fikk regjere. Jeg kjøpte min E6600 da, og jeg husker den var milevis foran alt av AMD prossesorer. https://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_2 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Det som er ille med slike personer, stakkars barna som blir lært opp av slike som rusher? Ikke vondt ment, men syns i enkelte tilfeller det burde vært pålagt med foreldrekurs i enkelte tilfeller. Men over til AMD, selv gleder jeg meg til den tiden AMD FX 8350 kan gå av med pensjon. Blir vel fint å få spare strøm. Husker veldig godt fra tiden med Pentium D og Core 2 duo, selv Core 2 duo E4500 var topp på den tiden. I dag hadde man knapt klart seg i windows 10 med firefox\chome. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Måtte AMD komme med en skikkelig Intel konkurrent. Jeg utsetter umiddelbart mine planer om oppgradering til mer info er kjent. Apropos tidligere cpuer fra tiden det var Amd som gjaldt. Intel Core2duo kom i 2006, tiden flyr, og etter det var det kun intel som fikk regjere. Jeg kjøpte min E6600 da, og jeg husker den var milevis foran alt av AMD prossesorer. https://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_2 Mener å huske at Intel begynte å komme tilbake litt før Core2 Duo serien. Husker godt Pentium M "Dothan" var populær også, og var raskere enn AMD klokke for klokke. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 (endret) En sjeldenhet, dame som liker hovedkort Jeg likte toppen hun har på seg Kanskje feil fokus, men jeg var mer interessert i dama enn det hovedkortet.. Fikk meg til å lure litt på om det er noen HW interesserte damer her på forumet? Endret 7. juni 2016 av DJViking 2 Lenke til kommentar
Karl Gunnar Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 så hvis man regner 10 + 15 + 40 = 65. Så IPC er 65 høyere en piledriver? Med korrekt prosentregning så blir det 77% høyere, siden du må ta 15% av en verdi 10% høyere enn piledriver. Og 40% av resultatet av 15 prosentene. x*1,1+((x*1,1)*1,15)+(((x*1,1)*1,15)*1,4) = x*1,1*1,15*1,4=x*1,77 Der "x"= piledriver Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Greit å vite. Blir vel kanskje behov for ny spill-PC i 2017 eller 2018. Fint om man da har fleire valgmuligheter samt at prisen kanskje er på vei ned pga konkurranse. AMD blir jaffal vurdert saman med intel og Nvidia. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 (endret) En sjeldenhet, dame som liker hovedkort Jeg likte toppen hun har på seg Hun uttaler "Asus" feil...!!1! Endret 7. juni 2016 av AdNauseam Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Høres helt korrekt ut for min del. http://www.engadget.com/2010/12/17/how-to-pronounce-ASUS-video/ Lenke til kommentar
G Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 (endret) En sjeldenhet, dame som liker hovedkort Jeg likte toppen hun har på seg Hun uttaler "Asus" feil...!!1! Men hun er jo så engasjert i fargevalg Har ikke fulgt video-bloggen hennes, så jeg vet ikke hva hun virkelig kan om hardware Er jo fint med noen fargeklatter på youtube. Hun er der vel utelukkende for å trekke på byste, blondine. Hvem bryr seg om hvor god dårlig hun er til å prate da? Må innrømme at det dro ut litt med all den fargepraten (som jo var tema da), så da falt blikket på dama Endret 7. juni 2016 av G Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Fargevalg og form/design er viktig når det gjelder PC. Ikke bare damer som er interessert i det. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) Høres helt korrekt ut for min del. http://www.engadget.com/2010/12/17/how-to-pronounce-ASUS-video/ Nope. Fra Asus selv: Fra 3DGameMan: Fra... whoeverthefucktheseindianguysare: Mulig de har gitt etter og bare begynt å kalt det det som alle kaller det fordi ingen uttalte det rett uansett, men det er fortsatt feil. EDIT: !!1! Endret 8. juni 2016 av AdNauseam Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) Fargevalg og form/design er viktig når det gjelder PC. Ikke bare damer som er interessert i det.True story. Mange gutter liker interiør også, jeg er en av dem. Jeg liker bare ikke planter, potter, duker, perler, figurer, dekorasjoner eller andre ting som ikke har funksjon og som tar opp plass og gjør at rommet ser rotete ut. Generelt ting som unødig tar opp plass eller er en hindring når du skal støvsuge. Eller som står der som surroundhøytalerene skal stå. Eller møbler som tror de er laget for stua, men bare har plass til en 37"... Men hun er jo så engasjert i fargevalg Har ikke fulgt video-bloggen hennes, så jeg vet ikke hva hun virkelig kan om hardware Er jo fint med noen fargeklatter på youtube. Hun er der vel utelukkende for å trekke på byste, blondine. Hvem bryr seg om hvor god dårlig hun er til å prate da? Må innrømme at det dro ut litt med all den fargepraten (som jo var tema da), så da falt blikket på dama Hun kan litt/en del, men er ikke særlig vitenskaplig i "testene" sine. Er mer "se på dette, det har disse funksjonene og disse spesifikasjonene". Og så blir du distrahert og må spole tilbake for å få med deg hva hun sa... Endret 8. juni 2016 av AdNauseam Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) Det er feil uttale. ASUS utdales som pegasus - peg. Rodney Reynolds og nordmenn (dog litt slapp uttale) uttaler ASUS riktig. Nordmenn som snakker norsk, ikke de som forsøker å snakke engelsk. Endret 8. juni 2016 av BadCat Lenke til kommentar
G Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 .. uttaler ASUS riktig. Nordmenn som snakker norsk, ikke de som forsøker å snakke engelsk. Det der har du vel rett i. Husker på en ferietur i Spania, så skulle jeg forklare til en spanjol på engelsk da som mellomspråk et stedsnavn. "Dum som et brød" prøvde jeg meg med engelsk uttale vet du, han forstod ikke et kvekk. Jeg prøvde en 3-5 ganger eller hvordan det nå gikk (med samme uttale). Til slutt gikk det opp for han hva jeg forsøkte å si. Også sa han stedsnavnet med så tydelige A'er som jeg aldri hadde hørt før. Selv en nordmann klarer nesten ikke så tydelige A'er. Det var en øyenåpner for at ikke alltid engelsk er like lurt som mellomspråk. Ihvertfall ikke i Spania, hvor de er glade i A'en akkurat som oss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå