Gå til innhold

Telenor swap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes i utgangspunktet dette var interessant, men man blir jo tvunget til å velge dyrere/dårligere abonnement ellers så det blir en totalvurdering om hva som lønner seg. 

Edit: Ikke interessant. Et av vilkårene er at man leverer inn mobilen og inngår avtale om nye 24 mnd om man skal swappe.

Endret av Xmir
Lenke til kommentar

Som Telenor-kunde så syntes jeg dette var en interessant løsning dersom man ønsker å bytte mobil årlig.

Jeg la like godt inn bestilling på en LG G5 i dag som vil koste meg 279 i måneden og være en fin backuptelefon for til iPhone 6S Plus'en eller Samsung Galaxy S7 Edge'en. Jeg betaler allerede for abonnement hos Telenor og etter ett vil jeg ha betalt 3348 kroner for G5' og så kan jeg levere den inn og bytte til en annen spennende ny mobil som finnes på markedet i juni 2017 uten å ha betalt med enn ca halve prisen en G5 ville kostet meg. 

Har venner som har benyttet samme system hos sine operatører i utlandet og sett frem til lignende i Norge da jeg lett kan betale leie for mobilen mot å få bytte den i ny modell årlig. Om jeg liker en mobil veldig godt kan jo bare beholde den i to år eller kjøpe den ut om jeg vil veksle mellom flere mobiler.

Lenke til kommentar

Synes i utgangspunktet dette var interessant, men man blir jo tvunget til å velge dyrere/dårligere abonnement ellers så det blir en totalvurdering om hva som lønner seg.

Edit: Ikke interessant. Et av vilkårene er at man leverer inn mobilen og inngår avtale om nye 24 mnd om man skal swappe.

Men swapavtalen er ikke bindende mot abb. Bare som nedbetalingsavtale i seg selv.
Lenke til kommentar

Jeg liker ideen, og tror jeg vil teste det. Men er fortsatt i tvil om jeg vil spare penger på dette..

Fakta om SWAP

• Med SWAP betaler du ned mobilen over 24 måneder, men kan bytte til en ny etter ett år. Telenor tar verken rente eller andre gebyr for SWAP, bare en fast lav månedspris.

• Har det gått mer enn 12 måneder og kunden ønsker å «swappe» telefonen, sletter Telenor de resterende nedbetalingene på mobilen. I praksis betyr det at du får en ny mobil til halv pris. Har det gått mindre enn 12 måneder, kan du også «swappe», men du må betale de resterende månedene opptil 12 måneder. Mobilen kan ha normal slitasje og skal være i brukbar stand (vilkår for SWAP).

• Kjøper du en mobil med SWAP, får du skjermforsikring inkludert (les mer om forsikring). Den dekker alle skader på mobilskjermen, så lenge du ikke har ødelagt den med vilje. Egenandelen er 500 kroner.

• Både nye og eksisterende privatkunder kan begynne med SWAP.

• For å kjøpe SWAP må du ha et FRIHET- eller UNG-abonnement (se alle abonnement). Du har frihet til å velge det abonnementet som passer deg best og kan bytte abonnement når du vil. Det er ingen binding.

Endret av Jarv!s
Lenke til kommentar

Som Telenor-kunde så syntes jeg dette var en interessant løsning dersom man ønsker å bytte mobil årlig.

Jeg la like godt inn bestilling på en LG G5 i dag som vil koste meg 279 i måneden og være en fin backuptelefon for til iPhone 6S Plus'en eller Samsung Galaxy S7 Edge'en. Jeg betaler allerede for abonnement hos Telenor og etter ett vil jeg ha betalt 3348 kroner for G5' og så kan jeg levere den inn og bytte til en annen spennende ny mobil som finnes på markedet i juni 2017 uten å ha betalt med enn ca halve prisen en G5 ville kostet meg. 

Har venner som har benyttet samme system hos sine operatører i utlandet og sett frem til lignende i Norge da jeg lett kan betale leie for mobilen mot å få bytte den i ny modell årlig. Om jeg liker en mobil veldig godt kan jo bare beholde den i to år eller kjøpe den ut om jeg vil veksle mellom flere mobiler.

Hvordan får du til dette må jo bet for ekstra abn i tillegg.

Lenke til kommentar

Om man kjøper si Iphone 6, så betaler man 299 i måneden for avbetaling over 2 år.

Et vanlig abonnement 2Gb koster også 299.

Etter 1 år er det bare å bytte til iphone 7 og fortsett å betale ca 299 for telefon + 299 for abonnement.

Ideen er god, da mange ønsker ny tlf hvert år, og skjermforsikringen er forsåvidt ganske god etter hva jeg leser.

klart det koster litt, men er enklere å fornye tlf hvert år på dette viset enn å måtte selge selv 

Lenke til kommentar

Men swapavtalen er ikke bindende mot abb. Bare som nedbetalingsavtale i seg selv.

Sant nok, men for en som ikke er bruker av telenor så blir det et poeng. Satte det opp i excel og konkluderte at det ikke lønte seg for meg. Helt sikkert forlokkende om man vil ha det nyeste/er uforsiktig og ikke bryr seg om å betale litt ekstra på sikt.

Lenke til kommentar

For min del, så sparer man ikke veldig mye penger akkurat. Kjøper jeg f.eks en iphone til 9000kr så regner jeg med å få ca 5000-5500kr for den året etterpå. Telenor gir meg jo da 4500kr for den i swap avtalen. Men jeg slipper bryderiet med å selge den, og forsikringen virker jo bra!

Lenke til kommentar

Liker konseptet veldig godt! Passer perfekt for oss som bytter telefon hvert år. 

Apple introduserte et liknende konsept når de kom med 6S / 6S Plus. Telia har også hatt dette i 1 år ca. Blir spennende og se om Telia Norge kommer med det samme. 

Lenke til kommentar

For min del, så sparer man ikke veldig mye penger akkurat. Kjøper jeg f.eks en iphone til 9000kr så regner jeg med å få ca 5000-5500kr for den året etterpå. Telenor gir meg jo da 4500kr for den i swap avtalen. Men jeg slipper bryderiet med å selge den, og forsikringen virker jo bra!

Du kan swappe mot at du binder deg i nye 24 mnd for den nye telefonen; den gamle må da leveres inn til telenor. Dersom du ikke vil swappe så betaler du ned restbeløpet som normalt.

Lenke til kommentar

Du kan swappe mot at du binder deg i nye 24 mnd for den nye telefonen; den gamle må da leveres inn til telenor. Dersom du ikke vil swappe så betaler du ned restbeløpet som normalt.
Ja. Hva er det du egentlig vil fortelle meg? :p
Lenke til kommentar

Er det noen som har funnet noe smutthull i avtalen?

Nå tenker jeg mest på sånn ved leasing avtaler med biler, hvor du kan ende opp å betale for riper i lakk osv... Noen som har sett om dette gjelder for telefoner i SWAP avtale med Telenor?

For telenor kan jo risikere å få mange telefoner i retur etter 12mnd, med en del riper osv.

Lenke til kommentar

Man må jo også ta med at man er avhengig av telenor sine (for de fleste) veldig dyre abonnement for å ha denne ordningen. Det må også tas hensyn til i totalprisen.

Joda, bruker ca 17-18 GB data pr måned og trenger forsikring. Hvem er billigst da? Telenor er helt sikkert ikke for alle, men de trenger ikke være dyreste alternativ.

Lenke til kommentar

Er det noen som har funnet noe smutthull i avtalen? Nå tenker jeg mest på sånn ved leasing avtaler med biler, hvor du kan ende opp å betale for riper i lakk osv... Noen som har sett om dette gjelder for telefoner i SWAP avtale med Telenor? For telenor kan jo risikere å få mange telefoner i retur etter 12mnd, med en del riper osv.

Det står normal bruksslitasje, men det er jo en ganske vag beskrivelse. Skjermen er jo dekket av avtalen, men da kan det påløpe 500kr i egenandel. 

Lenke til kommentar

Er det noen som har funnet noe smutthull i avtalen? Nå tenker jeg mest på sånn ved leasing avtaler med biler, hvor du kan ende opp å betale for riper i lakk osv... Noen som har sett om dette gjelder for telefoner i SWAP avtale med Telenor? For telenor kan jo risikere å få mange telefoner i retur etter 12mnd, med en del riper osv.

Ved inngåelse av ny Telenor SWAP-avtale og innbytte av gammel mobil skal mobilen som leveres inn være i brukbar/funksjonell stand, dvs. uten skader av synlig art utover normal slitasje iht. Telenors krav. Hvis mobilen har skade som dekkes av Skjermforsikringen som inngår i SWAP-programmet kan mobilen byttes inn. Egenandel vil påløpe. Har mobilen annen skade må denne være utbedret for kundens regning før kunden kan levere inn mobilen, og dermed få avsluttet den eksisterende SWAP-avtalen. Se vilkår her

Lenke til kommentar

Hvordan får du til dette må jo bet for ekstra abn i tillegg.

Jeg valgte å beholde nummeret mitt og la inn mitt eksisterende mobilnummer hos Telenor. Da ble swap-avtalen automatisk knyttet opp mot det eksisterende kundeforholdet mitt og jeg trenger ikke noe ekstra abonnement. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...