Nolimits Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Kjøpte for 6mnd siden et headsett på tilbud (599,-) Nå ble lyden på et øre ødelagt, så har sendt inn reklamasjon. Men siden de ikke har igjen samme fargen på headsettet, så kunne de ikke bestille erstatningsprodukt. De sier derfor jeg vil få igjen pengene, så jeg kan kjøpe noe nytt. Men jeg vil ha dette headsettet, og nå koster det 899,-. Om de ikke klarer å reparere (noe jeg regner med de ikke engang prøver) Har jeg noe krav på å få tilsvarende, altså samme headsett med annen farge som de har inne? Eller må jeg nøye meg med pengene tilbake å kjøpe til 300kr mer? Håper på raskt svar da reklamasjonen er inne nå. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Om det er "ok" for deg med enn anne farge, bør ikke det vare noe problem. De må erstatte med tilsvarandes produkt. Ein anna farge bør gå greit unna den regelen Om de nekter, kan du alltids klage. Det er en sak du kommer til å vinne 100% Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 tilsvarende eller pengene Lenke til kommentar
Nolimits Skrevet 5. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2016 xclay: jeg kan velge? eller kan de kreve jeg skal få igjen pengene? cefey:om jeg skal klage. bør gå greit med link med forbrukerkjøpsloven? Lenke til kommentar
aomt Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 xclay: jeg kan velge? eller kan de kreve jeg skal få igjen pengene? cefey:om jeg skal klage. bør gå greit med link med forbrukerkjøpsloven? Spør først om du kan få de i en anna farge. Om du får "nei", si i fra at du har krav på det mtp loven. Kan gjerne sende link. Om du fortsatt får nei, kan du varsel at du kommer til å klage videre. Men start med å be om en anna farge Lenke til kommentar
Nolimits Skrevet 5. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2016 Sendte de en mail nå. Skrev jeg ønsker annen farge da dette vil være et tilsvarende produkt. Eller om jeg kunne få rabattpris om de ønsker å utbetale meg. Om det viser seg å være reklamasjon såklart Lenke til kommentar
srbz Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 https://www.jusstorget.no/glossary/dekningskjop/ Om de ikke klarer å levere headsettet kan du kjøpe det til 899,- og kreve mellomlegget tilbake fra selgeren du nå reklamerer til. Se forbrukerkjøpslovens §53. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 https://www.jusstorget.no/glossary/dekningskjop/ Om de ikke klarer å levere headsettet kan du kjøpe det til 899,- og kreve mellomlegget tilbake fra selgeren du nå reklamerer til. Se forbrukerkjøpslovens §53. Nja.. det står jo at han har krav på enten tilsvarande produkt eller pengene tilbake. Når han har kjøpt det på tilbud, så kan ikke han gå å kjøpe det hos en anna butikk, så kreve mellomlegget. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 https://www.jusstorget.no/glossary/dekningskjop/ Om de ikke klarer å levere headsettet kan du kjøpe det til 899,- og kreve mellomlegget tilbake fra selgeren du nå reklamerer til. Se forbrukerkjøpslovens §53. Nja.. det står jo at han har krav på enten tilsvarande produkt eller pengene tilbake. Når han har kjøpt det på tilbud, så kan ikke han gå å kjøpe det hos en anna butikk, så kreve mellomlegget. Jo, i utgangspunktet kan han nettopp det. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Det var et tråd her på forumet ikke så alt for lenge siden. En som kjøpte et eller anna på mega-tilbud, det ble ødelagt, han ønsket tilsvarande eller bedre. Alt "tilsvarende" kostet 30-50% dyrere enn det han hadde betalt. Då kom de frem at fyren kunne ikke kreve å få "tilsvarande" produkt, siden det førte til urimelig kostnad for leverandør. Han måtte nøye seg med produkt i same prisklasse (dvs det han betalte på tilbud) eller få pengene tilbake. Kostnad på 50% av produktet (det TS betalte) kan reknes som nokså urimelig. Men TS kan fint kreve å få same headset i ein anna farge, da det er same produkt. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Det var et tråd her på forumet ikke så alt for lenge siden. En som kjøpte et eller anna på mega-tilbud, det ble ødelagt, han ønsket tilsvarande eller bedre. Alt "tilsvarende" kostet 30-50% dyrere enn det han hadde betalt. Då kom de frem at fyren kunne ikke kreve å få "tilsvarande" produkt, siden det førte til urimelig kostnad for leverandør. Han måtte nøye seg med produkt i same prisklasse (dvs det han betalte på tilbud) eller få pengene tilbake. Kostnad på 50% av produktet (det TS betalte) kan reknes som nokså urimelig. Men TS kan fint kreve å få same headset i ein anna farge, da det er same produkt. Hvis levrandøren kan ha tilbud på 50% må de ha råd til å levere produktet også. Har du link til tråden du refererer til? Det hørtes veldig merkelig ut. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 (endret) Kostnad på 50% av produktet (det TS betalte) kan reknes som nokså urimelig. Sikker på det, eller gjetter du? Se FTU-2011-336. Kjøper bestiller PC som er feilpriset til 5990 nedsatt fra 14690. Utvalget kommer til at denne avtalen er gyldig, men i mellomtiden er produktet utgått hos selger, men mulig å kjøpe i annen butikk for 13990. Kjøper tilkjennes derfor 8000 kr i erstatning. Det er 134% av kjøpesummen. Endret 6. juni 2016 av srbz Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Det er åpenbart ikke urimelig å kreve at man står ved gode tilbud som gis i markedsføring,. Lenke til kommentar
Nolimits Skrevet 7. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2016 "Vi har dessvärre ingen möjlighet att byta ut denna produkt mot en annan produkt utan vi kan endast hjälpa dig att returnera din produkt och registrera en återbetalning då den dessvärre är slut i vårat lager." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå