p.damson Skrevet 5. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2016 Hei, er Gigabyte GA-F2A85X-UP4, Socket-FM2 veldig utdatert hovedkort? Eventuelt om det fungerer noen år til så er jeg på jakt etter en ny CPU til den, skylake passer vell ikke til det HK, må vell ha AMD? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2016 (endret) Ja du må ha AMD: http://www.gigabyte.com/support-downloads/cpu-support-popup.aspx?pid=4343 Du kan velge de cpuene der, så du må nok på bruktmarkedet vil jeg tro. Med mindre du skal bruke lett spilling\film maks i full hd ville jeg anbefale å skaffe nyere hovedkort også. Da selv i5 2500k nærmest gir dobbelt ytelse per kjerne. De prosessorene der tilsvarer AMD Phenom II X4 940 eller noe slikt. Du burde få tak i r9 280x\HD 7970 til ca 1000 kr i dag. Endret 5. juni 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 5. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2016 Du må ha AMD FM2. Rimelig utdatert imo. Lenke til kommentar
p.damson Skrevet 5. juni 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juni 2016 Du må ha AMD FM2. Rimelig utdatert imo. Roger that! Blir nok nytt hovedkort og CPU snart. Men skjermkorte jeg har nå msi 960 4gb, kan vell ikke bli "skadet" av at jeg bruker mye eldre deler, og at det blir litt vell varmt i kabinettet vell? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 5. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2016 Nei til begge deler Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2016 Eh , om det blir svært varmt kan delene ta skader i noen få tilfeller , det mest normale er derimot at viftene går på fult og at man kanskje får blåskjerm. Minnebrikker på skjermkort tåler derimot ikke så mye om det er høy varme og dårlig kjøling , så lurt å passe på at du får luftet godt nok. Lenke til kommentar
p.damson Skrevet 5. juni 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juni 2016 (endret) Eh , om det blir svært varmt kan delene ta skader i noen få tilfeller , det mest normale er derimot at viftene går på fult og at man kanskje får blåskjerm. Minnebrikker på skjermkort tåler derimot ikke så mye om det er høy varme og dårlig kjøling , så lurt å passe på at du får luftet godt nok. Ja det blir ganske varmt i der, kjøpt meg CPU kjøler som jeg skal montere imorgen, satser på det hjelper en god del! Og nå når jeg ikke har CPU kjøler så tar jeg av den ene kabinett døren/veggen når det blir på sitt værste. Har aldri hatt bluescreen før på den helder. Så har nok godt fint til nå. Endret 5. juni 2016 av p.damson Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 5. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2016 Skal vel godt gjøres å få et 960 for varmt da .. Hva er temperatur på GPU? Lenke til kommentar
p.damson Skrevet 5. juni 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juni 2016 (endret) Skal vel godt gjøres å få et 960 for varmt da .. Hva er temperatur på GPU? GPU = CPU ? CPUen ligger på 65-70 og blir 85+++ når jeg spiller. Skjermkortet ligger på 30-40grader Endret 5. juni 2016 av p.damson Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 5. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2016 Hvis temp på skjermkort er 30-40 grader så trenger du ikke være bekymret for det iallfall (GPU er skjermkortet - eller det er en del av skjermkortet, Graphics Processing Unit, selve chip'n). 85+++ på CPU er heller værre. Lenke til kommentar
p.damson Skrevet 5. juni 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juni 2016 Hvis temp på skjermkort er 30-40 grader så trenger du ikke være bekymret for det iallfall (GPU er skjermkortet - eller det er en del av skjermkortet, Graphics Processing Unit, selve chip'n). 85+++ på CPU er heller værre. Ah, skjønner! Så bra jeg skal montere CPU kjøleren imorgen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå