Gå til innhold

Hvilket skjermkort til enkel spilling?


Anbefalte innlegg

Per se har jeg en maskin med i5 2500K uten noe dedikert skjermkort. Etter å ha testet Final fantasy XIV har jeg innsett at jeg bør ha en eller annen form for skjermkort. Maskinen er koblet opp til en Dell Ultrasharp 27" U2713HM. Det eneste jeg spiller av spill (utenom å ha testet Final fantasy) er Red Alert 2 og spill i Total war-serien. Jeg har dermed ikke de store kravene til grafikk. Jeg har F@H installert på maskinen. Siden jeg bruker GPU'en i prosessoren har jeg lav score på F@H men jeg ser for meg et skjermkort med CUDA vil øke bidraget betraktelig. Siden jeg tar en del bilder redigerer jeg en del bilder i Photoshop CC og Lightroom CC, Jeg har lekt med tanken på å skaffe et skjermkort med 10-bit output. Jeg vet at skjermen jeg har ikke støtter dette men skal jeg ha et skjermkort er det greit å starte med maskinvaren. 
 

I løpet av sommeren eller høsten kommer jeg antageligvis til å oppgradere maskinen min og jeg vil at skjermkortet skal passe inn i et av de mindre kabinettene jeg skal velge mellom. Jeg står litt mellom to oppsett og hvorfor jeg har valgt som jeg har gjort er tatt opp i denne tråden

Maskin #1
post-1713-0-99872700-1465153486_thumb.jpg


Maskin #2

post-1713-0-98789000-1465153504_thumb.jpg

Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amd sine kort kan få 10 bit støtte via et register hack : http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=384562

 

Det er heller ikke dumt å vente på at 480 lanseres da det har lavt strømforbruk og skal gi ytelse tilsvarende 970 / 980 til en langt hyggeligere pris...

 

Meh, dårlig hukommelse, mener at det var ikke mange som fikk den ovenfor til å fungere , så et pro kort er det du behøver. 

 

Spiller du også spill er nok det beste å kjøpe et greit spillekort og et pro kort...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Hva med et Fractal Design Define R5 kabinett? Selv om du ikke spiller de mest krevende spillene, så er et GTX 1070 et godt valg siden du bruker de programmene du nevnte og F@H. Jo kraftigere skjermkort, jo mer ppd i foldinga. Spørsmålet blir mer om hvor mye penger du kan/vil bruke på dette.

Lenke til kommentar

Hva med et Fractal Design Define R5 kabinett? 

 

Jeg har det kabinettet i dag men det skal "nedgraderes" til et NAS-kabinettet da det har nok plass til å huse det jeg trenger av harddisker i det nye systemet. Eneste jeg skal ha igjen i den nye hovedmaskinen min av lagring er en M.2 SSD og da trenger jeg ikke all den plassen som er i det kabinettet. 

Lenke til kommentar

Takk for tips. Hva er forskjellen(e) på kortene du nevner og 960?

Du kan sjekke forskjellen her i spillytelse.

 

https://youtu.be/0mP0LW0VV-s

 

Men kort sagt, mer minne, høyere båndbredde og bedre klokkehastigheter :-)

 

980 er jo ute nå og ikke vente på et kort fra AMD som yter ca likt som 980. Pris for et 980 bør være alt fra 2800-3100. Siden man får kjøpt 980tier for 4K

 

970 bør ligge mellom 1700-2200 penger.

 

Bare å huske kvitto.

Lenke til kommentar

 

Takk for tips. Hva er forskjellen(e) på kortene du nevner og 960?

Du kan sjekke forskjellen her i spillytelse.

 

 

Men kort sagt, mer minne, høyere båndbredde og bedre klokkehastigheter :-)

 

980 er jo ute nå og ikke vente på et kort fra AMD som yter ca likt som 980. Pris for et 980 bør være alt fra 2800-3100. Siden man får kjøpt 980tier for 4K

 

970 bør ligge mellom 1700-2200 penger.

 

Bare å huske kvitto.

 

 

 

Takk for tips. Hva er forskjellen(e) på kortene du nevner og 960?

Du kan sjekke forskjellen her i spillytelse.

 

 

Men kort sagt, mer minne, høyere båndbredde og bedre klokkehastigheter :-)

 

980 er jo ute nå og ikke vente på et kort fra AMD som yter ca likt som 980. Pris for et 980 bør være alt fra 2800-3100. Siden man får kjøpt 980tier for 4K

 

970 bør ligge mellom 1700-2200 penger.

 

Bare å huske kvitto.

 

Venter han slutten av mnd, så sparer han ca. 1500.- og får med god DX12 ytelse på kjøpet, samt et kort som trekker mye mindre strøm!

Lenke til kommentar

15W forskjell mellom 980 og rx kortet.

 

Ellers er det jo helt klart et spennende kort. Men har vi fått bekrefta at norske nettbutikker har det på lager i slutten av mnd?

AMD har ikke sagt noe om strømforbruket utenom at det er under 150W, i og med at det er en 6-pin PCIe-kobling på kortet, og Polaris 10 har tidligere blitt demonstrert med strømforbruk på 90W er det rimelig å tro at forskjellen er større enn 15W

Lenke til kommentar

 

 

Venter han slutten av mnd, så sparer han ca. 1500.- og får med god DX12 ytelse på kjøpet, samt et kort som trekker mye mindre strøm!

 

 

Det vet du ikkje enda  :tease:

 

 

Det vet heller ikke du faktisk... Så om DX12 ytelsen er god eller dårlig kan vi i beste fall kun anta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...