LMH1 Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 (endret) Hei, siden telenor har jeg muligens bestemt meg å finne noe annet. https://onecall.no/mobilabonnement/kontant https://m.talkmore.no/abonnement/forhandsbetalt?gclid=CM3R_5mskc0CFaLacgodGqMK7Q https://telia.no/privat/priser/kontantkort Så jeg lurer på er det slik netcom\Talkmore\Onecall er best mulig med tanke på pris\hva man får for pengene? Telenor er nok dyrest og gir dårligst betingelser. Særlig på hvis man ikke har betalt kontantkort i 3 år. De mener egentlig kontaktkort har gyldighet på 18 måneder før beløpet forsvinner. Mener det er vanlig praksis Men netcom har jeg hatt like lenge uten å miste det jeg har betalt. Så er onecal beste for meg? Bruker ikke mobilen mye, men vi helst ha seriøse levrandører. Telenor er useriøst i min mening dårlig kundeservice, sletter telenorsky kontoen på grunn av inaktitet etc. Får ikke kontoen å virke hvis kontoen er sperret etc. Gir ikke påmindelse når man må fylle kontoen. Så hvem av de 3 hadde dere vurdert? Endret 5. juni 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 (endret) Jeg ville vurdert ICE, Talkmore eller Hello, avhengig av hva slags datakvote du ønsker. Netcom finnes ikke lengre. Nå heter de Telia. Telia er et useriøst selskap. De har ikke oppdatert datakvotene sine på halvannet år, og er absolutt ikke konkurransedyktige på pris kontra datakvote. De påstår at de skal gjøre det snart, men det er på ekstrem overtid. Jeg mistenker at han som hadde passordet til å redigere hjemmesiden deres har slutta, eller at han som bestemmer over datakvotene prøver å få sparken av trygdemessige årsaker. Telenor har 3 ganger større datakvote. Endret 5. juni 2016 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Sett opp en oversikt over det som er viktig for deg, så blir det lettere å svare. A propos kundeservice: jeg jobber på en supporttelefon og opplever at det er stor forskjell på kundene. De som er konstruktive og løsningsorienterte opplever nok meg som en mer positiv kundebehandler enn de som er oppgitt og irriterte. Selv om vi prøver så godt vi kan å yte maks service til alle. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2016 (endret) Men vet noen med tanke på road like home? Om det er teoretisk mulig å kjøpe kontankort i utlandet å bruke det i norge? Eller er slikt regulert kun bruk\kjøp i det landet man er bosatt i? For vet i danmark får man opp til 500 GB pakker hos telia. Desverre er det ingen i norge som gir kontantkort med 4g+ eller mulighet for rask overføringhastighet. A propos kundeservice: jeg jobber på en supporttelefon og opplever at det er stor forskjell på kundene. De som er konstruktive og løsningsorienterte opplever nok meg som en mer positiv kundebehandler enn de som er oppgitt og irriterte. Selv om vi prøver så godt vi kan å yte maks service til alle. Egentlig er ikke noe som er veldig viktig, kanskje datatrafikk hvis det kan konkurere mot bredbåndslevrandørene. Slik jeg kan bestille raskere hastighet til lav pris enten i norge\utlandet. Men bruker det skjeldent, er postivt hvis jeg får netflix\wimp\sportify\tv2 sumo etc billigere. Ringer og sender lite SMS. BankID regner jeg med bør være gratis men ikke hos telenor. Endret 5. juni 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Telia og Telenor har fri roaming i EU/EØS. Reiser du mye til utlandet? Hvis du blir hjemme, har det ingenting å si. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2016 Telia og Telenor har fri roaming i EU/EØS. Reiser du mye til utlandet? Hvis du blir hjemme, har det ingenting å si. Ikke mere en normalt, mest i sommerferien egentlig, men er jo fint å kunne bruke nett uten det koster månedslønn. Særlig hvis hotellet har dårlig trådløs\kablet forbindelse, man skal være heldig hvis man får over 40 mbit på speedtest i så fall. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 (endret) IKKE kjøp en telefon med 12 måneders bindingstid. Bytt til et abonnement som har fri roaming i de landene du skal innom i sommer. Bytt til ICE/Talkmore/Hello/Banzai når du er ferdig med å reise senere i høst. Du blir ikke belønnet for trofasthet. Tvert imot, du ender opp med unødig dyre abonnement. Endret 5. juni 2016 av Mannen med ljåen 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2016 (endret) Nei det pleier jeg heller ikke å gjøre, med untak av gode tilbud. Noen tilfeller kan man få bedre avtale det første året hvis man binder seg. Men har den erfaringen med telenor at det virker de ønsker å bli kvitt enkelte av kundene. De forklarer med kontant egentlig er for de under 18 år som ikke får kredittgodkjenning fordi de er for unge å bli holdt ansvarlig for å betale. Men en del som bruker mobilen lite spiller det lite om det koster 100-150 kr året. Men jeg har jo hatt 450 kr på mobilen etter flere års ladetid uten det har vært brukt opp. Så med mindre telenor er villige hvis jeg betaler 150 kr og får 600 kr tilgjengelig på kontoen så er jeg villig å bytte levrandør. Egentlig har jeg telia\talkmore fra før av, så kunne sikkert gått for tvilling sim slik at en kan brukes til flere mobiler. Har egentlig prøvd netcom kontant datapakke, men usikker der om man burde ha forskjellig avtale til bredbånd\ringing? Beste ville nok være å ha datatrafikk å bruke iptelefoni slik man betaler per mb man laster ned\opp med ringing da burde det ikke ta så mye bredbånd med mindre det er videotelefoni? Ulempen der er men ikke får nummer fra skype. Så man må bruke f.eks phonzo (http://www.phonzo.no/) Men usikker på en del levrandørene blokker mulighetene for dette? De tjener lite på det? http://www.phonzo.no/privat/abonnement/phonzo_cash/ Den kan brukes også i utladet å ringe norge, men lydkvaliten er ikke noe særlig med mindre man har god dekning. Endret 5. juni 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Ta en titt på kontantkort fra Telia og Chess. De er designet både for dem som fyller på en hundrings i året, og for storbrukere. Fordelen med disse kontantkortene er at de langt på vei gir deg samme fordeler som abonnement samtidig som de gir deg beskyttelse mot uforutsette regninger. Lenke til kommentar
clinton Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Får man 4g tale hos hello og chili? Eller er det kun Telenor ? Lenke til kommentar
Pixxxel Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Får man 4g tale hos hello og chili? Eller er det kun Telenor ? Bruker bare Hello, vet du får 4G der. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 (endret) Endelig. Chilimobil har laget abonnementer for deg som vil ha det enkelt, trygt og billig. Chilimobil har suveren dekning fra Telenor med 4G, ingen binding og skal alltid, alltid være billig. Hastighetene på data er opp til 10Mbit/s. Opplevd hastighet vil variere ettersom f.eks. hvor du befinner deg og hvilken telefon du har. Les mer om hastighet og dekning under kundeservice og dekning. Fra Chili sin beskrivelse. De har 4G og hastighetsbegrensning. Det skal være raskt nok til HD-video på Youtube og Netflix, men andre leverandører har raskere nett. Endret 5. juni 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
clinton Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Vet at de har 4g.Men var ikke det jeg spurte etter. Tenker på å ringe over 4g. Klippet fra telenor.no 4G Tale gir deg mange fordeler:Enda bedre innendørs taledekning Raskere oppkoblingstid når du ringer; ned til 2-3 sek ( før 7-10 sek.) Bedre samtalekvalitet og redusert bakgrunnsstøy (HD-lyd) Endelig. Chilimobil har laget abonnementer for deg som vil ha det enkelt, trygt og billig. Chilimobil har suveren dekning fra Telenor med 4G, ingen binding og skal alltid, alltid være billig. Hastighetene på data er opp til 10Mbit/s. Opplevd hastighet vil variere ettersom f.eks. hvor du befinner deg og hvilken telefon du har. Les mer om hastighet og dekning under kundeservice og dekning. Fra Chili sin beskrivelse. De har 4G og hastighetsbegrensning. Det skal være raskt nok til HD-video på Youtube og Netflix, men andre leverandører har raskere nett. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Jeg finner ikke noe om tale via 4G på deres hjemmesider. Men jeg ville uansett ikke hatt det som viktig kriterium ved valg av operatør. Lenke til kommentar
clinton Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 hva med hd voice? når jeg og min samboer hadde chess begge to var det helt super kvalitet på samtalene. No som hun har fått telenor gjennom jobben er vi tilbake til dårlig (vanlig) kvalitet igjen. Får vi dette igjen hvis hun har telenor og jeg f.eks bytter til hello eller chili? Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Jeg ville vurdert ICE, Talkmore eller Hello, avhengig av hva slags datakvote du ønsker. Netcom finnes ikke lengre. Nå heter de Telia. Telia er et useriøst selskap. De har ikke oppdatert datakvotene sine på halvannet år, og er absolutt ikke konkurransedyktige på pris kontra datakvote. De påstår at de skal gjøre det snart, men det er på ekstrem overtid. Jeg mistenker at han som hadde passordet til å redigere hjemmesiden deres har slutta, eller at han som bestemmer over datakvotene prøver å få sparken av trygdemessige årsaker. Telenor har 3 ganger større datakvote. Hvordan kan du bedømme seriøsiteten til et selskap utfra hvor store datakvoter de har eller hvor ofte de gjør endringer ? Virker som en lite seriøs kommentar ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 (endret) Det kommer snart til å skje noe med datakvotene til Telia. Og de har ALLTID vært seriøse. Edit: det HAR skjedd noe: Total: 40 GB og 699 per måned Super: 10 GB og 499 per måned. Endret 6. juni 2016 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Det skjedde noe i dag, faktisk. Deres høyeste datakvote er doblet fra 20 til 40 GB. Det er samme pris som Telenor, men Telenor har en på 60 GB også. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 (endret) Jeg forstår ikke hvorfor Telia bevisst går inn for andreplassen. Som privat selskap har de full mulighet til å lansere et større abonnement til høyere pris, for dem som er villig til å betale for det. Telenor lanserte 60 GB for flere uker siden, og Telia lanserer 40 først nå. Jeg holder meg hos Banzai enda en stund. Jeg var spent på hva Telia kom til å lansere i sommer. 80 GB? 100? 150? 40 er et stort gjesp. De andre prisene er ikke mye å skryte av heller. Telia super: 10 GB og 499 per måned. Dette får du 199 kroner billigere hos Hello. Endret 6. juni 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Jeg forstår ikke hvorfor Telia bevisst går inn for andreplassen. Som privat selskap har de full mulighet til å lansere et større abonnement til høyere pris, for dem som er villig til å betale for det. Telenor lanserte 60 GB for flere uker siden, og Telia lanserer 40 først nå. Jeg holder meg hos Banzai enda en stund. Jeg var spent på hva Telia kom til å lansere i sommer. 80 GB? 100? 150? 40 er et stort gjesp. De andre prisene er ikke mye å skryte av heller. Telia super: 10 GB og 499 per måned. Dette får du 199 kroner billigere hos Hello. Du kan ikke sammenligne Telia med Hello eller andre billigselskaper. Telia må sammenlignes med Telenor når det gjelder priser, support og tilleggstjenester. Og dersom du sammenligner Telia og Telenor så kommer Telia bedre ut for de med "små behov" (< 6 GB) mens prisene på 10/40GB er identiske. Telenor har flere valg å velge mellom men dette tror jeg ikke betyr så mye i praksis. Når Telia ikke har mer enn 40GB så kan det jo skyldes at det ikke finnes tilstrekkelig antall kunder som etterspør noe mer per dags dato. Siden du sier du fortsetter hos Banzai så lurer jeg på hva du trenger. Deres mobilpriser ligger på omtrent samme nivå som OneCall og Chess men mindre du bare skal ha data. Men da får du jo 200 GB for 799 hos Telia og det er mer enn Banzai tilbyr. Er det nok data ? Så får du heller bruke Phonzo for telefonidelen og kjøre dette over 3G/4G. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå