Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Bærbar aircondition for varme sommerdager

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er på utkikk etter en kjøleløsning som kan kjøle ned et soverom på ca 12kvm.

Jeg skal bo på sørlandet i sommer der jeg skal jobbe turnus. Jeg skal bo i toppetasjen på et hus, da med skråtak og takvinduer. Jeg frykter at det kommer til å bli for varmt f.eks etter en nattvakt til å sove godt i ordentlig sommervarme.

Jeg tenker da at en vifte ikke vil være tilstrekkelig, da disse ofte bråker mye og. Jeg er klar over at mange AC-anlegg bråker, men om rommet er ferdig nedkjølt kan jeg skru av AC'n når jeg skal sove eventuelt.

Makspris for meg tenker jeg ligger rundt 3000. Jeg setter pris på tilbakemeldinger og råd:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under kr 4000 er nok vanskelig. Jula har en til kr 3990 og Expert til 3990. Begge er gode på reklamasjon om det skulle skje i fremtiden. Ikke kjøpt noe slikt brukt.

Husk at en del nettsider, også norske, kan reklamere for billige aircondition uten at det er det. Det selges noe som heter luftkjølere, de lager ikke kulde og må fylles med is for å gi kald luft. AC må også ha en slange ut i friluft.

Ser Siba og Netonnet har en til kr 3000...

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Tenker nå jeg kan strekke meg litt i pris da det mest sannsynlig er verdt det?

Har sett litt på disse to:

https://www.komplett.no/product/892592/hjem-fritid/klima-varme/aircondition/dilonghi-pac-cn91-aircondition

https://www.prisguide.no/produkt/wilfa-ac-w12-205564

Det er 2 varemerker jeg er kjent med fra før av. Har også sett at expert har en del, men ukjente merker for meg. f.eks Point, Senz, Retro osv.

Noen tanker?

Endret av Tittus
Lenke til kommentar

Jeg har en fra Temptech, kjøpt på tilbud hos Komplett i fjor sommer til litt under 4k. Den selges ikke lenger, men de selger en annen fra samme merke som har fått greie omtaler. Jeg er i hvert fall fornøyd med min. Jeg tror forskjellen på de er at min kan kjøle ned større rom, noe jeg strengt tatt ikke har behov for :p

Verdt hver krone, i hvert fall til den prisen jeg ga. Er ubeskrivelig deilig å kunne kjøle ned spesielt soverommet før leggetid, når man har hatt sol stekende på vinduet fra 13-22 :p Jeg synes selv min bråker alt for mye til å kunne sove med, så skrur den av når jeg skal sove. Kan heller ikke få tettet rundt vinduet jeg tar slangen ut av, så kjølingen blir ikke like effektiv som den kunne vært. Men den får ned temperaturen 7-8 grader og det er bra nok for meg :)

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...