Mr Calvin Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 (endret) Er nødt til å kjøpe meg en ny data før jeg begynner på studier igjen til høsten. Det er et samfunnsfaglig studie, så jeg har ikke behov for å kunne bruke større programmer til diverse produksjonsarbeid eller lignende. Det jeg skal ha den til, er så enkelt som å kunne skrive oppgaver og annet som selvfølgelig inngår i en skolehverdag. Jeg har derfor sett gjennom markedet litt og forsøkt å oppdatere meg, ettersom det er lenge siden sist jeg hadde behov for å handle noe nytt. Jeg bet meg merke i Chromebook, dette operativsystemet er jo virkelig så simpelt som det kan bli. Har søkt rundt og forstått det meste av hva jeg ofrer her, men det betyr bare at det blir enklere for meg å ha fokuset der det skal være, uten drøye avsporinger. Har allikevel ingen personlig erfaring, og vil derfor høre fra noen som faktisk er kyndige. Er det slik å forstå av Google Drive er en videreføring av Google Docs? Er jeg garantert å ha programvare til å kunne skrive oppgaver, sette opp enkle regneark, lese ulike dokumenttyper og ha støtte for filtypene som det vanligvis opereres med i hverdagslige sammenhenger? Kan Windows/Office-brukere og jeg krysses i dokumentutveksling, uten å støte på problemet knyttet til filformater? Jeg vil spare penger, men jeg skal ha noe som er fungerer, er stabilt og til å stole på. Forslag til PC-er med dette operativsystemet tas i mot med takk, men jeg tar også i mot anbefalinger med Windows, om du vil meg godt med det istedenfor. Er sånn ca. klar over ytelseskrav mellom operativsystemene, og lagringsplass er noe jeg regner med jeg enkelt håndterer med eksterne kilder, om nødvendig. Ålreite alternativer jeg har bladd opp fra Komplett og Elkjøp: Acer Chromebook C910 15,6" Acer Chromebook 13.3" HP 250 15.6" (Windows) Acer Aspire ES1-311 13.3" (Windows) Om noe er uklart eller mangler føyer jeg gjerne til mer. Endret 5. juni 2016 av Mr Calvin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå