Gå til innhold

Vurderer å selge PC, anslå ca. pris?

Anbefalte innlegg

Vurderer å selge PCen min, men lurer på hvor mye det er realistisk å selge for..

Oppsettet: https://gyazo.com/42d4843b614191aa7685707efe0ca3f8

Har gjort noen småendringer, hvor jeg har installert 8GB til av samme RAM og byttet ut stock fans med 5x 

Corsair AF140 Quiet Edt. 140mm Blå LED.

PCen er i utmerket tilstand, stillegående, stabil og har ikke opplevd noen problemer. Mer eller mindre så god som ny mao. 

Ny pris eksl. endringene som har blitt gjort var 11.000,-. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det avhenger av rettferdig pris eller hva du kan få for den. Man regner -30% av nypris og -30% hvert år den er brukt.

F.eks. 10000 - 3000 = 7.000 året etter blir det da 7000 - 2100 = 4900 osv.

Jeg tror du kan ta rundt 8.000,- basert på galskapen på Finn.no :p En rettferdig pris etter min mening er 7.000,- og nedover. Hva en laptop med verre specs har gått for eller blitt lagt ut for er irrelevant.

Et poeng i likningen nå er de nye GPU'ene som kommer til en grei pris og hvor mye mer du får for noen få tusen over de 7 lappene du skal ha. Man må regne med pris/ ytelse vettu :) Hadde man kjøpt en maskin for 20.000,- i dag og det kom hardware som gav samme ytelse til 10.000,- i morgen så kjøper man heller nytt enn brukt og selger må da legge seg under halv pris selv om han selger den to dager senere :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...