aomt Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Om ting likevel ikke fungerer så er det å skille seg selvfølgelig en utvei som flere har skrevet, det er ingen uvanlig ‹‹løsning›› i det hele tatt. Det eneste problemet med å "skille seg", det vil gå veldig kraftig utover dama. Spesielt siden hun er kristen og det er også "synd" å skille seg. Kanskje TS bør snakke med jenta og drøfte deg? Sex etter ekteskap er en gamble. Noen vil ha masse (flere ganger daglig) andre ønsker maks 1 gang i uka. Noen liker det rolig, andre liker det røft. Osv osv. Slik at hun er klar over. Han kan ofre seg og vente frem til ekteskapet, men det er en gamble som kan føre til skilsmisse senere? 1 Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Det eneste problemet med å "skille seg", det vil gå veldig kraftig utover dama. Spesielt siden hun er kristen og det er også "synd" å skille seg. Kanskje TS bør snakke med jenta og drøfte deg? Sex etter ekteskap er en gamble. Noen vil ha masse (flere ganger daglig) andre ønsker maks 1 gang i uka. Noen liker det rolig, andre liker det røft. Osv osv. Slik at hun er klar over. Han kan ofre seg og vente frem til ekteskapet, men det er en gamble som kan føre til skilsmisse senere? Om hun er kristen eller ikke vet vi jo ingenting om, for TS har ikke skrevet noe om hvorfor hun vil vente til at hun er gift....... Alt handler jo om å respektere hverandre, og selvfølgelig kan det bli utfordringer med å vente, det er jeg helt enig i. Ville bare synliggjøre at dette ikke er så sort/hvitt som enkelte vil ha det til, en vet ikke noe om hva som møter en etter at en er gift om en har ventet, og det kan jo selvsagt gå begge veier. Jeg for min del kunne ikke hatt det bedre på ‹‹noen-som-helst›› måte når det gjelder hverken sex eller samliv, men det er jo ikke dermed sagt at andre vil være like ‹‹heldig›› som jeg har vært. Vil TS ha denne dama, så må han vente til han er gift, så får det være opptil ham om det er verdt det. Jeg med min erfaring hadde ventet, men når en leser andres erfaringer så kan en jo bli litt mer betenkt om hva en skal gjøre. Å følge sine egne følelser er nok uansett det beste, for dette kan slå flere veier uten at noen kan spå hva som er det rette for TS og gjøre her. Ingen fasit finnes, og TS må gjøre det han føler er det rette for både seg selv og dem som et par. 2 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Personlig blir jeg litt trist når jeg ser hva folk legger i sex. Fitta settes noe så brutalt på pidestall, og dermed blir fallhøyden smertelig stor. Når sexens gode sammensveisende egenskaper velges bort, mangler det noe før man skal inngå en binnende avtale. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2016 Et forhold uten sex er et vennskap. Jeg personlig var ferdig med å bo sammen med venner etter studietiden. Skal jeg dele bolig, seng og hverdag med noen er faktisk sex og seksuell spenning et hardt og ufravikelig krav. Jeg skjønner ikke dette med at folk skal drive og nekte seg selv ting i eninga. Du skriver jo at dere begge har lyst, så etter min mening er det et rødt flagg at hun holder igjen - enten så driver hun og manipulerer deg, eller så er hun kristen/religiøs. Dealbreakere for min del. Anonymous poster hash: ecffc...fdc 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Kan nesten garantere at det ikke holder livet ut Og dette har du erfaringer med eller, siden du er så bastant med en slik påstand? Så for alt vi vet så kan hun bli en ‹‹sex-gudinne›› og virkelig være verdt å vente på, for det finnes ingen fasit for hvordan noen vil bli i fremtiden. Vet da om flere som omtrenlig ikke har sex lenger i det hele tatt, fordi det ikke er spennende, har blitt rutine, etc, og de ventet i hvert fall ikke til de var gift, så dette kan absolutt slå begge veier. Tror det er flere som går fra hverandre på helt andre grunnlag enn at de bestemte seg for å vente med sex til de ble gift gitt....... Jeg vet sex er viktig, på lik linje med andre ting i ett forhold. Selvfølgelig i varierende grad - men TS sier vel klart ifra at han liker sex. Selvfølgelig kan hun være god i senga ... eller midt på treet. Poenget er vel at man gifter seg og ikke vet - har man flaks, så fungerer det - jeg syns det at man baserer et giftemål på flaks, er lite lurt. Giftemål bør være mer seriøst enn det - men det er nå min mening. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2016 Oioioi her var det mange svar. Før jeg svarer dere må jeg legge til en ting....Igår kveld kom hun til meg igjen, og vi la oss i samme seng. Så en film på senga. Etterhvert begynte vi å kysse litt, som gikk over i skikkelig klining. Begynte å ta mer på hverandre, det ene ledet til det andre you know the drill. Endte opp med at vi ble superkåte begge to og plutselig var vi nakne og hadde heftig sex. Før vi begynte spurte jeg "Skal vi gjøre det, bare en gang?", og hun ville. Jeg sikret meg om at hun var sikker. Sexen var skikkelig bra! (hun sugde meg også, skikkelig flink!) Så dette var skikkelig deilig og var fantastisk å kunne gjøre.Men når vi var ferdige ble hun litt lei seg. Hun syntes jo det var veldig deilig der og da, men etterpå angret hun og var skuffet over seg selv for at hun gav etter for fristelsen Følte virkelig med hun og fikk dårlig samvittighet. Men det går bra nå og det er 'glemt' allerede. Men hun sa igår kveld at hun ikke vil gjøre det igjen, før vi er gift. Og det skal jeg respektere siden jeg elsker hu. Her kommer sikkert svarene til å sprike i begge retninger vil jeg tro....... Men her handler etter min mening om å respektere damens ønsker, uavhengig av hvorfor det er slik hun ønsker det. Det er ingen problemer å gjennomføre dette, bare du er helt ærlig overfor deg selv om at dette er damen du vil dele livet med. Selv ventet vi også for min frues del, for det var hennes ønske med å vente med sex til hun var gift. Jeg visste også at hun var damen jeg ville dele resten av livet mitt med, og derfor så var det heller ikke så store ‹‹utfordringen›› og respektere hennes ønske. Selvfølgelig så må en legge litt bånd på seg selv, og ved et par anledninger så var det faktisk hun som ønsket å gå hele veien, men da spurte jeg henne om det virkelig var slik eller om bare lysten tok overhånd. Så vi ventet til vi var gift, og det har gått meget bra med alt sammen. Hun bodde sammen med meg det siste halve året før vi giftet oss, og vi delte seng hele tiden. Og mange hete stunder ble det, men likevel så gjennomførte vi ikke samleie før vi ble gift. Dette har fungert greit på alle mulige måter, vi er fremdeles gift, har to barn og har vært gift i 21 år om noen få dager....... Lykke til Takk for veldig godt svar (ikke like imponert over alle svarene her). Ja jeg er helt sikker på at dette er damen jeg vil dele livet med, og jeg føler også det er verd å vente (på nytt) til vi er gift.Var det ikke vanskelig å ligge i samme seng så lenge uten å ha sex? Høres ut som dere er vidt forskjellige personer. Ta en vurdering om det i hele tatt er verdt det. At hun er fin er ikke et godt argument for å gifte seg.Sikker på at du vil være sammen en blyg og uerfaren aseksuell skapning for all tid? Deres seksualitet er like viktig for et samliv som resten av personligheten. Greit å teste den så du vet hva du kjøper før du skriver under på kontrakten . Nei vi er ikke veldig forskjellige, vi er veldig like på mange måter og har masse til felles.Men hva vet du om at hun er uerfaren? Hun har hatt flere sexpartnere før, er ikke jomfru i det hele tatt.Jeg er enig i at sex er viktig, men det er ikke det viktigste..Dessuten så har jeg nå testet det, og gleder meg så sykt til neste gang da det var helt fantastisk godt! Hun er viktigere enn sex for deg, men du er det ikke for henne.Personlig hadde jeg skygget unna, hun har da vært for ulik meg.Nå vil jeg ikke gifte meg heller jeg da. Sambo og barn holder - giftemål er kun for det juridiske og det kan ordnes utenom. Det er ikke slik. Jeg betyr alt for hun, det vet jeg. Også er dette bare for en periode uansett. Synes du ikke det egentlig er en fin ting å vente litt med sexen, så blir det ekstra spesiellt når vi endelig kan gjøre det hver dag? Du hadde kanskje skygget unna, men du og jeg er nok ganske forskjellige skjønner du. Jeg har veldig lyst til å gifte meg. Synes ekteskap er en fin ting. Men jeg respekterer hun og ønsker å gjøre hun lykkelig. Ønsker du ikke å gjøre deg selv lykkelig? Er dette egentlig det du vil ha? Et forhold hvor du blir nektet det som kanskje er aller viktigst i et forhold, og spesielt for menn; fysisk, seksuell intimitet? Greit nok at hun er viktig for deg, men hvis hun er viktigere for deg enn deg selv på dette stadiet, så har du et større problem enn sexnekt. Jeg ønsker først og fremst å gjøre hun lykkelig. Men jeg er lykkelig når jeg er med hu. Som sagt, dette er bare for en periode. Vi kommer til å bli gift. Denne perioden er kort ift resten av livet, vi er unge folk (24+26). Når jeg leser dette tenker jeg religiøs fanatiker. Ta en NØYE titt på resten av hennes liv, holdninger og familie. Vær HELT sikker på at dette er noe du vil leve etter. Om hun er religiøs eller ikke er egentlig irrelevant. Jeg kjenner hun godt og vet hva jeg går til. Jeg er HELT sikker på at jeg vil leve med hun ja. Elsker du henne, så overlever du. Har vært med en jente i 7-8 år (siden ungdomsskolen), uten noe sex i bildet. Giftemål skjer om 1-2 år, og det er uten tvil verdt det. Hun er det beste som har skjedd meg. Anonymous poster hash: b3a13...9ce Oi du har gått lenge, det er imponerende. Respekt! Du er veldig glad i sex, men er villig til å vente i to år før en vanlig dødelig prest gir dere tillatelse til å ha sex? Come on... Skjønnhet er fint, men det er ikke alt. Enda viktigere er det at man faktisk passer sammen og er noenlunde kompatible. Å vente med sex så lenge ser jeg for meg er mer aktuelt om begge deler det samme synet på dette. Maks to år, og dessuten er det lite iforhold til resten av vårt liv. Kanskje det gjør sexen enda mer spesiell og fin når vi blir gift? Vi passer jo sammen. Vi passer faktisk meget godt ilag, vi har det veldig fint på alle måter. Jeg kjenner naturligvis ikke henne, og jeg vekter naturligvis ting annerledes enn deg. Men for en katastrofe! Du sier at hun så klart er mye mer for deg enn sex. Men du sier også at sex betyr mye for deg, og at du kan påvirkes til å gifte deg raskere pga dette. Ja, du kommer sannsynligvis til å gifte deg fortere enn du ellers ville gjort. Mon tro hva som egentlig er årsaken til at hun spiller dette kortet for å få kloa i deg... Skriv gode avtaler, tegn gode kontrakter, og vær klar for å skilles enkelt dersom sexen viser seg å være dårlig, eller andre problemer dukker opp. Ikke la deg sprikre til veggen selv om hun ikke slipper deg til godsakene. Du vet jo faktisk ikke hva du kjøper her. Nei, dette er på ingen måte en katastrofe. Joda sex betyr litt for meg, men det er jo ikke sånn at vi aldri skal ha det igjen. Og jeg vet det er hun jeg vil dele livet med, så at jeg gifter meg litt fortere enn kanskje planlagt, er ingen krise for meg.Hun er ikke så utspekkulert som du antar. Hun "spiller" ikke noe "kort" for å få "kloa" i meg. Og forøvrig er kjærlighet større enn sex. Og som sagt så har vi nå faktisk prøvd sex med hu, så jeg vet hva jeg "kjøper" ( ) av hu også. For alt du vet så er hun elendig i senga og vil ikke lære noe heller.(for hun er vel jomfru hvis hun ikke har vært gift før?) Sølibat lignende situasjon resten av livet når du er glad i sex.Kan nesten garantere at det ikke holder livet ut For et absurd svar. "Kan nesten garantere" wtf?? Hun var ikke jomfru nei, på ingen måte, og vi har hatt sex nå. Hun er meget god i senga og superflink til å suge, så dette gleder jeg meg veldig til. Så lenge hun ikke har et problem med at du masturberer så ser jeg ikke et problem med dette , sex er ikke alltids den viktigste delen i et forhold og man må jo huske på at ting dabber av etter hvert som man blir gammel, om forholdet kun bygger på sex så er forholdet over ganske tidlig i livet. Jeg kjenner flere kristne som har et sunt og bra sexliv i dag men som var helt avholds til de giftet seg , en av mennne har en relativt liten penis men de fant jo ut hvordan de kunne gjøre sexlivet til noe som fungerer bra for dem , i dag har de 4 barn og nr 5 er på vei og som jeg forstår det har de det veldig bra sammen. Edit : Og før noen spør, vi svømmer i samme badeanlegg og det er naturlig å dusje naken. Nei hun har ikke noe problem med det, og jeg er nødt til å kunne ta på meg selv, da jeg blir veldig frustrert om jeg ikke får tømt meg. Nei hvis sex er det viktigste i et forhold, mener jeg man bygger det på feil grunnlag. Høres jo bra ut med de kristne vennene dine da. Selvfølgelig skal du sove i samme seng bare for å ha svart på det. Skjønner ikke problemet egentlig. Det er ikke noe problem å gifte seg "for tidlig" i dag, skilsmisse skjer på en rekke forskjellige grunnlag, ofte uten grunn, og er akseptert av samfunnet. Gift deg neste uke hvis det er slik at du vil ha sex, en ring på fingern og en "tittel" skal ikke forandre et godt forhold. Sexen dere imellom kan dog forandre forholdet og selvfølgelig så forandres dagene når dere får bil, båt, hus, barn, katt og hund Ja jeg tenker vi skal det, men det er lett å bli frista da - som igår. Men nå skal jeg begynne å sove med pysj Har ingen planer om å skille meg fra denne jenta. Har veldig trua på dette nå, og har i tillegg fått bekreftet at sexen mellom oss er/blir fantastisk. Og du er sikker på at det er en dame? Med dagens lov- og regelverk risikerer du å gifte deg med en mann... Morsom du Whistler. Ditt hus, din seng. At hun vi vente er jo en grei sak, men det er jo følgende rettferdig at hun sover på sofaen da. Haha det var da voldsomt til gentleman da? Å gifte seg handler ikke om å gjøre seg selv glad, men å gjøre en annen glad! Et giftemål er etter min mening det ytterste symbolet på tillit, og og vise tillit til din utvalgte, at hun virkelig er den eneste du vil dele livet med. Så hvis du er i tvil, så er du ikke i tvil! Hvis ikke, så bør du respektere hennes ønsker, hvem vet, kanskje du ikke kommer til å angre på det Helt enig! Hun ER virkelig den eneste jeg vil dele livet mitt med. Jeg elsker hun så høyt, og sier det til hu hele tiden. Hun sier det samme til meg Som noen andre har vært inne på; er ønsket hennes religiøst motivert eller personlig? Hvis det er personlig, hvorfor vil hun vente? Er det religiøst, må du sørge for å dele det samme synet som henne. Ellers vil du få problemer. Snakker av erfaring. Som sagt, hvorfor hun vil vente, er faktisk helt irrelevant. Det er at hun vil vente jeg tar stilling til, jeg respekterer synet hennes, det burde du også gjort. Personlig blir jeg litt trist når jeg ser hva folk legger i sex. Fitta settes noe så brutalt på pidestall, og dermed blir fallhøyden smertelig stor. Når sexens gode sammensveisende egenskaper velges bort, mangler det noe før man skal inngå en binnende avtale. Hvem er "folk"? Sex er jo ikke bare-bare. Kanskje på TV og sånt ja, men å ha sex med noen knytter sterke følelsesmessige bånd, hvis ikke man er en kald jævel.. Et forhold uten sex er et vennskap. Jeg personlig var ferdig med å bo sammen med venner etter studietiden. Skal jeg dele bolig, seng og hverdag med noen er faktisk sex og seksuell spenning et hardt og ufravikelig krav.Jeg skjønner ikke dette med at folk skal drive og nekte seg selv ting i eninga. Du skriver jo at dere begge har lyst, så etter min mening er det et rødt flagg at hun holder igjen - enten så driver hun og manipulerer deg, eller så er hun kristen/religiøs. Dealbreakere for min del.Anonymous poster hash: ecffc...fdc Hehe er du seriøs? Jeg og dama holder hverandre i henda hele tiden når vi går ute, vi kysser, vi koser, vi kliner, vi sier til hverandre vi elsker hverandre...Jeg vet ikke hva slags "venner" du har, men jeg driver ikke med sånt med mine venner?Vel jeg kan forstå det, og som sagt respekterer jeg dama mi og det hun står for.Godt jeg ikke er deg da, for hun er et flott menneske som jeg elsker høyt. Anonymous poster hash: a8ae3...83e Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Dette lukter trolling. Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 (endret) Å gifte seg handler ikke om å gjøre seg selv glad, men å gjøre en annen glad! Et giftemål er etter min mening det ytterste symbolet på tillit, og og vise tillit til din utvalgte, at hun virkelig er den eneste du vil dele livet med. Så hvis du er i tvil, så er du ikke i tvil! Hvis ikke, så bør du respektere hennes ønsker, hvem vet, kanskje du ikke kommer til å angre på det Dette er omtrent den verste mentaliteten man kan prøve å påføre noen når det gjelder forhold. Synes du det er rimelig eller sunt å gå inn i et forhold hvor man totalt ignorerer sitt eget behov til fordel for å sette den andre parten på en pidestall? Hvis man selv synes at man er mindre verdt enn personen man blir sammen med, hva tror du det gjør med dynamikken i forholdet? Og som en mann, tror du det virkelig er attraktivt å være en emosjonell sykofant? Selvsagt ikke. Tenk på deg selv først. Hvis ikke, hvorfor skulle noen gidde å bry seg om hva du vil? Men hva vet du om at hun er uerfaren? Hun har hatt flere sexpartnere før, er ikke jomfru i det hele tatt. Hun har tidligere hatt seg med X antall menn, men nå som hun er sammen med deg har hun bestemt seg for å "spare seg" til dere er gift? Nå som hun er sammen med deg har hun bestemt seg for å nekte deg noe som hun har gitt fra seg gjentatte ganger til andre menn? Det er hun sparer på er allerede brukt opp. Dette er et massivt rødt flagg. Dropp sentimentaliteten for din egen skyld, eller risiker å bli behandlet som en dørmatte. Endret 7. juni 2016 av Torpedo_Peter Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Skal svare litt enklere enn de fleste her: Ingen av dere aner hvem dere er eller hvordan forholdet deres er om ti år. Når dere nå har noen år med "voksenliv" bak dere begge to, er det bare spørsmål om dere ser for dere at forholdet er verdt å jobbe for. Har selv en svoger som møtte en dame i januar, og de skal gifte seg i august/september. Ingen som står rundt tviler på at de er fantastiske for hverandre, og de er voksne nok til å ta valget selv. Og dere velger selv hvorvidt dere vil leve i en eller annen form for askese, og det er ikke en kjeft som har noe med det å gjøre (iallefall ikke på denne siden av graven). Askese skal visstnok bringe med seg sine egne gleder, men jeg skal ikke skryte på meg personlig erfaring der. Men det jeg vet er at når dere allerede har tatt steget blir det veldig mye vanskeligere å holde fingrene av fatet om dere deler seng... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2016 Beklager men jeg fikk svært lite ut av svarene her, var mye dårlig (no offense). Og nei jeg er ikke noe troll. Jeg har forsåvidt bestemt meg allerede, så er ikke så mye vits i å "spekulere" noe mer med dere. Tell you what, jeg skal komme med en oppdatering om 1 år og når vi er gift. Også enda en når vi har vært lykkelige gift i mange år Takk for svarene. Over and out Anonymous poster hash: a8ae3...83e 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå