Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun vil ikke ha sex før vi er gift - jeg er redd det vil påvirke tidspunkt for giftermål

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig blitt sammen med en dame som ikke ønsker å ha sex før vi er gift. Jeg synes dette er synd selvfølgelig da jeg er veldig glad i sex og hun er så utrolig fin. Men jeg respekterer hun og ønsker å gjøre hun lykkelig. Jeg føler jeg vet hun er "the one" for meg og hun er selvfølgelig mye viktigere enn sex.

Men har litt problemer med et par ting, 1: Jeg tenker at dette vil gjøre at jeg kommer til å gifte meg fortere med hun, siden jeg ikke vil vente flere år på det.. Jeg vurderer å fri til hun når vi har vært sammen et år, også gifte oss etter 1,5 til 2 år. Men jeg tror jeg hadde ventet mye lengre om vi kunne hatt sex som kjærester (eller hvertfall som forlovet?). Jeg er redd for å gå for fort frem siden jeg har brent meg på det før. Hva tenker dere?

2: Jeg har dobbeltseng og hun er ofte hos meg mange dager av gangen. Har en sofa men den er dårlig å sove på. Tror dere det går greit å sove i samme i seng uten å ha sex? Kan jo ligge med pysj/klær på begge to og det er en stor seng. Jeg er ikke et dyr, jeg klarer å kontrollere meg, tror jeg. Går dette greit eller burde jeg ligge på

Sofaen? Hun er fast bestemt på dette og sier det ikke kommer til å skje før vi er gift.

Anonymous poster hash: a8ae3...83e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kommer sikkert svarene til å sprike i begge retninger vil jeg tro.......

Men her handler etter min mening om å respektere damens ønsker, uavhengig av hvorfor det er slik hun ønsker det.

Det er ingen problemer å gjennomføre dette, bare du er helt ærlig overfor deg selv om at dette er damen du vil dele livet med.

Selv ventet vi også for min frues del, for det var hennes ønske med å vente med sex til hun var gift. Jeg visste også at hun var damen jeg ville dele resten av livet mitt med, og derfor så var det heller ikke så store ‹‹utfordringen›› og respektere hennes ønske.

Selvfølgelig så må en legge litt bånd på seg selv, og ved et par anledninger så var det faktisk hun som ønsket å gå hele veien, men da spurte jeg henne om det virkelig var slik eller om bare lysten tok overhånd. Så vi ventet til vi var gift, og det har gått meget bra med alt sammen.

Hun bodde sammen med meg det siste halve året før vi giftet oss, og vi delte seng hele tiden. Og mange hete stunder ble det, men likevel så gjennomførte vi ikke samleie før vi ble gift. 

Dette har fungert greit på alle mulige måter, vi er fremdeles gift, har to barn og har vært gift i 21 år om noen få dager.......

Lykke til :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Høres ut som dere er vidt forskjellige personer. Ta en vurdering om det i hele tatt er verdt det. At hun er fin er ikke et godt argument for å gifte seg.

Sikker på at du vil være sammen en blyg og uerfaren aseksuell skapning for all tid? :p

Deres seksualitet er like viktig for et samliv som resten av personligheten. Greit å teste den så du vet hva du kjøper før du skriver under på kontrakten ;).

Lenke til kommentar

Men jeg respekterer hun og ønsker å gjøre hun lykkelig.

Ønsker du ikke å gjøre deg selv lykkelig? Er dette egentlig det du vil ha? Et forhold hvor du blir nektet det som kanskje er aller viktigst i et forhold, og spesielt for menn; fysisk, seksuell intimitet?

Greit nok at hun er viktig for deg, men hvis hun er viktigere for deg enn deg selv på dette stadiet, så har du et større problem enn sexnekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Du er veldig glad i sex, men er villig til å vente i to år før en vanlig dødelig prest gir dere tillatelse til å ha sex? Come on...

Skjønnhet er fint, men det er ikke alt. Enda viktigere er det at man faktisk passer sammen og er noenlunde kompatible. Å vente med sex så lenge ser jeg for meg er mer aktuelt om begge deler det samme synet på dette.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner naturligvis ikke henne, og jeg vekter naturligvis ting annerledes enn deg. Men for en katastrofe!

Du sier at hun så klart er mye mer for deg enn sex. Men du sier også at sex betyr mye for deg, og at du kan påvirkes til å gifte deg raskere pga dette.

Ja, du kommer sannsynligvis til å gifte deg fortere enn du ellers ville gjort. Mon tro hva som egentlig er årsaken til at hun spiller dette kortet for å få kloa i deg... Skriv gode avtaler, tegn gode kontrakter, og vær klar for å skilles enkelt dersom sexen viser seg å være dårlig, eller andre problemer dukker opp. Ikke la deg sprikre til veggen selv om hun ikke slipper deg til godsakene. Du vet jo faktisk ikke hva du kjøper her.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Så lenge hun ikke har et problem med at du masturberer så ser jeg ikke et problem med dette , sex er ikke alltids den viktigste delen i et forhold og man må jo huske på at ting dabber av etter hvert som man blir gammel, om forholdet kun bygger på sex så er forholdet over ganske tidlig i livet.

Jeg kjenner flere kristne som har et sunt og bra sexliv i dag men som var helt avholds til de giftet seg , en av mennne har en relativt liten penis men de fant jo ut hvordan de kunne gjøre sexlivet til noe som fungerer bra for dem , i dag har de 4 barn og nr 5 er på vei og som jeg forstår det har de det veldig bra sammen.

Edit : Og før noen spør, vi svømmer i samme badeanlegg og det er naturlig å dusje naken.

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal du sove i samme seng bare for å ha svart på det.

Skjønner ikke problemet egentlig. Det er ikke noe problem å gifte seg "for tidlig" i dag, skilsmisse skjer på en rekke forskjellige grunnlag, ofte uten grunn, og er akseptert av samfunnet. Gift deg neste uke hvis det er slik at du vil ha sex, en ring på fingern og en "tittel" skal ikke forandre et godt forhold. Sexen dere imellom kan dog forandre forholdet og selvfølgelig så forandres dagene når dere får bil, båt, hus, barn, katt og hund :p

Lenke til kommentar

For alt du vet så er hun elendig i senga og vil ikke lære noe heller.(for hun er vel jomfru hvis hun ikke har vært gift før?) Sølibat lignende situasjon resten av livet når du er glad i sex.

Kan nesten garantere at det ikke holder livet ut

Og dette har du erfaringer med eller, siden du er så bastant med en slik påstand?

Så for alt vi vet så kan hun bli en ‹‹sex-gudinne›› og virkelig være verdt å vente på, for det finnes ingen fasit for hvordan noen vil bli i fremtiden.

Vet da om flere som omtrenlig ikke har sex lenger i det hele tatt, fordi det ikke er spennende, har blitt rutine, etc, og de ventet i hvert fall ikke til de var gift, så dette kan absolutt slå begge veier.

Tror det er flere som går fra hverandre på helt andre grunnlag enn at de bestemte seg for å vente med sex til de ble gift gitt.......

• Liker 2
Lenke til kommentar

Etter min mening så er det hvordan h*n er å leve sammen med i det daglige som er det absolutt viktigste om en tenker på å ha et ‹‹langt og lykkelig›› liv sammen.

Selvfølgelig er sex meget viktig i et forhold, men hvordan personen er å bo sammen med og være sammen med i hverdagen, betyr jo mye mer etter min mening. Hvordan en respekterer hverandre, hvordan en holder sammen når det stormer litt, hvordan en tar ansvar med tanke på barn, hus, regninger, husarbeid, etc, er jo virkelig hva et forhold/giftemål går ut på.

Jeg hadde vært mye mer betenkt om hun ikke ville være over i samme hus/seng slik at en ikke får prøvet hvordan forholdet fungerer i hverdagen, enn at sexen må vente litt. For det å ‹‹bo sammen›› er noe helt annet enn å bare være kjærester, det er da en virkelig ser og forstår hvordan den andre personen kan være å leve sammen med. Det betyr mye mer for meg enn at vi kunne hatt dampende sex i starten, og så finne ut i ettertid at det ikke er mulig å leve sammen.......

Selvfølgelig satt på spissen dette her, og det er jo ‹‹totalpakken›› en skal leve sammen med til syvende og sist, og da bør det jo selvfølgelig fungere på samtlige måter. 

Er vanskelig å gi råd til andre om noe slikt, men som jeg har skrevet høyere opp i tråden, for vår del så var det absolutt ikke noe problem. Sexen var (og er fremdeles) helt topp, og vi er fortsatt lykkelig gift etter snart 21 år.

Følg ditt eget hode og hjerte, for det er du selv som må ta avgjørelsen her, ingen andre enn deg kan si hva som er riktig for deg/dere i fremtiden......... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Å gifte seg handler ikke om å gjøre seg selv glad, men å gjøre en annen glad!

Et giftemål er etter min mening det ytterste symbolet på tillit, og og vise tillit til din utvalgte, at hun virkelig er den eneste du vil dele livet med. Så hvis du er i tvil, så er du ikke i tvil! Hvis ikke, så bør du respektere hennes ønsker, hvem vet, kanskje du ikke kommer til å angre på det ;)

Lenke til kommentar

For alt du vet så er hun elendig i senga og vil ikke lære noe heller.(for hun er vel jomfru hvis hun ikke har vært gift før?) Sølibat lignende situasjon resten av livet når du er glad i sex.

Kan nesten garantere at det ikke holder livet ut

Og dette har du erfaringer med eller, siden du er så bastant med en slik påstand?

Så for alt vi vet så kan hun bli en ‹‹sex-gudinne›› og virkelig være verdt å vente på, for det finnes ingen fasit for hvordan noen vil bli i fremtiden.

Vet da om flere som omtrenlig ikke har sex lenger i det hele tatt, fordi det ikke er spennende, har blitt rutine, etc, og de ventet i hvert fall ikke til de var gift, så dette kan absolutt slå begge veier.

Tror det er flere som går fra hverandre på helt andre grunnlag enn at de bestemte seg for å vente med sex til de ble gift gitt.......

Ut av min erfaring, det var ei som venta lenge. Hun hadde ingen partnere før meg. Hun var ikke noe god i senga, selv etter ganske lang tid. Selv om jeg prøvde alt mulig for å spice opp, lære opp osv.

Samt "troendes" jenter også sliter med å slå seg skikkelig løs, da mye kan betraktes som synd osv. Så de har ikke jeg noe god erfaring med heller.

Ingen fasit, selvfølgelig, berre deler min erfaring :)

Men som mange her skrev, du kan jo alltids skille deg om det ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Ut av min erfaring, det var ei som venta lenge. Hun hadde ingen partnere før meg. Hun var ikke noe god i senga, selv etter ganske lang tid. Selv om jeg prøvde alt mulig for å spice opp, lære opp osv.

Samt "troendes" jenter også sliter med å slå seg skikkelig løs, da mye kan betraktes som synd osv. Så de har ikke jeg noe god erfaring med heller.

Ingen fasit, selvfølgelig, berre deler min erfaring :)

Men som mange her skrev, du kan jo alltids skille deg om det ikke fungerer.

Det var akkurat det jeg gjorde også, altså skrev om min erfaring :)

Og den er jo helt motsatt av din, så som vi begge har skrevet, det finnes ingen fasit her.

Nå kommer min kone fra et kristent hjem og hun er personlig kristen, men det er ikke jeg, og mange har spådd oss ‹‹nord og ned›› helt fra første stund fordi jeg ikke er personlig kristen. Men så viser det seg at det er min kone og jeg som holder sammen, hennes kristne venner skiller seg en etter en......

Min kone ville vente til vi var gift og det respekterte jeg, og det var da virkelig ventingen også på alle mulige måter :)

At noen troende kan være litt ‹tilkneppet og tilbakeholdne›› som du skriver tror jeg så gjerne, men det gjelder definitivt ikke alle, og akkurat det kan jeg skrive under på ;)

Om ting likevel ikke fungerer så er det å skille seg selvfølgelig en utvei som flere har skrevet, det er ingen uvanlig ‹‹løsning›› i det hele tatt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...