Gå til innhold

Hvorfor slacker alle produsentene sånn med ferdigpizzaen?

Primer4

Anbefalte innlegg

Som en gigantisk pizzaentusiast er ca. 70% av middagene mine pizza, ca. halvparten er hjemmelaget, 25% er peppes/pizzabakeren osv. og de siste 25% er frossenpizza.

Big one, Grandiosa, Dr Oetker osv.

Alle lager nå pizzaer som er solgt som mer eksklusiv pizza, til opp mot og over 100 kroner.

Synes bare utvalget er latterlig dårlig, for overkant av en hundrelapp som er halvparten av hva en brukbar peppes/pizzabakeren pizza koster bør det være muligheter for bedre råvarer.

Valgene du får er: 80% tjukk, kritthvit bunn&lite fyll, varierende grad av luftig bunn.

Eller tynn, krittvit hvetebunn og lite fyll.

Ser ikke hva problemet er med å lage en ekte chicago deep-dish pizza på 600-700+gram med tynn bunn og masse fyll eller noe med syltynn havrebasert bunn, moderat mengde saus med masse hvitløk og masse kjøtt&rødløk/andre grønnsaker osv.

Det må jo være ett marked for prisbeviste pizzaentusiaster som vil spise pizza som ikke kun består av næringsfattige&næringstette dritråvarer som ikke smaker noe??? 

Dette gjelder forøvrig alle ferdigretter, de som er myntet som "sunne" er jo latterlig små posjoner og de som kommer i større posjoner inneholder kun drit og smaker ingenting. 

Regner med at yngre ungkarer er hovedmålgruppen til ferdigmat, ferdigpizza/fjordland/toro/findus osv. er det virkelig sånn at jeg er den eneste som vil ha smakfulle måltider som inneholder over 700kalorier med over 50gram fullverdige proteiner? Hater og rote til kjøkkenet og liker ikke å tilbringe så mye tid der men blir tvunget på grunn av mangelen på alternativer.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg irriterer meg også over frossenpizzaene. For mye bunn og for lite fyll, både av grønnsakene og kjøttet. For min del kan de godt være små, da.

jo, ja.

Fatter det bare ikke, og når de skal lage noe med tynn bunn gidder de ikke kompansere med mer fyll. 

Fuck deg Dr. Oetker (om det er det du heter)

Lenke til kommentar

Helt enig.

Men regner med at en frossenpizza ala den du beskriver ville kostet veldig tett opp til, hvis ikke like mye, som en pizza fra et respektabelt pizzasted (ikke nødvendigvis Peppes, det finnes rimeligere alternativer). Tar man da med i betraktningen at utvalget av pizzatyper er større enn det kan være i frossendisken på matbutikken, så utkonkurrerer nok de en slik frossenpizza lik den du beskriver.

Og ferske råvarer smaker bedre enn råvarer som har vært frosne.

Nå er riktignok ikke pizzasjapper like vanlige som matbutikker, men den største delen av befolkningen bor i et område med relativt kort vei til et pizza-alternativ.

Lenke til kommentar

Du ønsker å "kompensere" deig med kjøttdeig istedenfor? Kva trur du skjer med prisen da?
Når det er sagt, tynt bunn "koster" nesten like mye råvarer, minus gjær.

Når jeg kan kjøpe ferskt pizza fra lokal-shappe til 150kr, kan velge selv hva jeg vil ha på, kvifor i alle dager skal jeg kjøpe frosen-pizza til same pris? 

Gå på youtube, der finst det mange oppskrifter på mat generelt. Trenger ikke bruke mer enn 20m på å lage ein deilig middag. 

Lenke til kommentar

Du ønsker å "kompensere" deig med kjøttdeig istedenfor? Kva trur du skjer med prisen da?

Når det er sagt, tynt bunn "koster" nesten like mye råvarer, minus gjær.

Når jeg kan kjøpe ferskt pizza fra lokal-shappe til 150kr, kan velge selv hva jeg vil ha på, kvifor i alle dager skal jeg kjøpe frosen-pizza til same pris? 

Gå på youtube, der finst det mange oppskrifter på mat generelt. Trenger ikke bruke mer enn 20m på å lage ein deilig middag. 

Jeg mener at når man fjerner det fordyrende leddet med å ha en pizzasjappe bør man kunne selge en skikkelig pizza til overkant av hundre spenn, når det er sagt synes jeg for eks. pizzabakeren og lignende tyrkersjappe-pizzaer har alt for mye bunn de og. Er greit når man handler via jobben/overtid, fordi da kan man be de hive på ekstra ost, ekstra kjøttdeig, ekstra biff, ekstra bacon, ekstra grønnsaker, ekstra chilli, 3 hvitløksdressinger osv. men da kommer man fort opp på 300-500 kroner så blir i overkant til dagligdagsmiddag :p

20 minutter hver dag skjer ikke, bruker heller 2 timer på og mekke en gigantisk pizza som gir meg 4 middager (en time av den tiden står fyllet og godgjør seg i stekepannen og bunnen står på heving) Men av og til er jeg i det late hjørnet og da blir det gjerne butikk eller pizzasjappe pizza.

Lenke til kommentar

Pizza-butikken i nærheten er har gode pizzaer, men fortsatt lite grønnsaker på, pizzaaene er for store (og dermed dyre), og ikke minst, de er ikke hjemme på kjøkkenet mitt. De er ikke nær nok når man ikke har bil (og de leverer ikke).

Pizzabakeren er bare bunn.

Lenke til kommentar

Er man pizzaentusiast så kjøper man rett og slett ikke frossenpizza. Da snekrer man heller sammen en sjøl hvis man har tid og ork til det. For mange fungerer jo også frossenpizza mer som en basis, og hvis man skal ha en slik pizza over gjennomsnittet god så bør man tilsette diverse fyll selv.

Lenke til kommentar

Hele poenget med pizza er at det tar kort tid og null innsats å lage.

Må lage bunn fra bunnen av, ferdigbunnene er triste.

Er man pizzaentusiast så kjøper man rett og slett ikke frossenpizza. Da snekrer man heller sammen en sjøl hvis man har tid og ork til det. For mange fungerer jo også frossenpizza mer som en basis, og hvis man skal ha en slik pizza over gjennomsnittet god så bør man tilsette diverse fyll selv.

Bunnen og sausen er jo like elendig uansett hva man hiver oppå, Er klar over at jeg må lage selv og drømmen er en egen steinovn og egne deep-dish panner osv. Men er uenig i at en pizzaentusiast ikke kan spise frossenpizza om tiden er trang og magen er vrang.

Lenke til kommentar

REMA 1000-pizzaene. De eneste respektable frossenpizzaene. 

Nesten alle butikker har di samme frossenpizzaene da, men er en frossen pizza  som er vert pengene er  Big One Take Away Pizza, men er bedre å lage selv med tilbehør fra peppes :)

Lenke til kommentar

Hjelper lite å klage over frossenpizza når de blir laget maskinelt. Maskinen har en egen innstilling som sier så så mye skal drysses på pizzaen. De blir slengt på og ikke alltid blir jevnt fordelt. Spiser ofte frossenpizza selv og ofte er fyllet bare på halvparten. Jeg bruker de som basis, slenger på eget fyll og ekstra ost. Eneste måte å gjøre dem spisbare.

Ellers syns jeg ikke det er såå dårlig utvalg, men så er jeg ikke så kresen heller da. :p Normalt har jeg grandis i fryseren, men får jeg lyst på tykkere, blir det en av Big One variantene. Men ellers enig at prisen på enkelte er rimelig drøy.

Lenke til kommentar

rustica-pepperoni-calabrese-1png.png

Dette er det eneste frossenpizzaen med god bunn og saus.

Det er også den eneste frossenpizzaen der man slipper å flytte på pepperonien. De ligger perfekt hver gang.

Ellers spiser jeg kun på en bestemt restaurant i nærområdet her eller så lager jeg selv.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...