LMH1 Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Hei, lurer på forskjellen cpu kjølerne er eneste forskjellen Noctua NH-L9x65 er mere stillegående i drift? http://www.tweaktown.com/reviews/7292/noctua-nh-l9x65-low-profile-cpu-cooler-review/index6.html Prøvde å sjekke den om hvor bra den er. Men syns det er litt vanskelig å sammenligne. Skal bruke i3 4320. Så har jeg Silverstone Raven RVZ01 kabinett. Tempraturene særlig på cpu er litt høyt på spilling mellom 80-70 grader. Men så er romtempraturen rundt 30 grader eller litt under, i korte perioder er tempraturen på cpu 72 grader. Problemet med slike kabinettet, de helst burde hatt skylake i3 6100T men vet ikke om skal gidde å kjøpe det. Da jeg har andre pcer. Maskinen ble egentlig laget for SteamOS derfor sliter jeg litt å bestemme meg for rette deler for oppgaven, fant R9 380x billig på bruktmarkedet så gitt for det under 2000 kr, men tviler på det gjør så bra med steam OS da AMD drivere lengere tid har ligget dårlig ann. Problemet jeg får så vidt PS3 oppå maskinen og har lite luft på sidene, så kanskje det er litt av årsaken til høye tempraturer. Så tror dere Noctua NH-L9x65 er kun bedre på støy, kunne kanskje sjekket i bios om jeg får satt opp viften å gå høyere turtall, men håper helst så stillegående system, problemet jeg vet er det samme høyde på kjøleren som Noctua NH-C12P SE14 så får jeg ikke satt på viften, så kanskje eneste måten er å bytte til skylake i så fall? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå