Gå til innhold

Bytte radiator på Corsair Hxx vannkjølingssett

Anbefalte innlegg

Hei

Noken som har prøvd dette. Planlegger å erstatte standardradiatoren med denne her:

3714-3-11706_1.jpg

Vil dette skape nokre problem i forhold til pumpa? Tenker då mest på metall erosjon ettersom eg antar radiatorene til Corsair ikkje kan være mindre restriktive enn radiatorene til EK :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tippe dette er mer jobb enn det er verdt. Pumpa vil nok klare det fint, men du trenger overgang fra nippel til corsair sin slanger mener jeg.

Regner med at det er en tynn 120 rad du har på hxx nå?

Kjem nokk berre til å erstatte heile corsair slangen med ein ny ein. Søkte fram et par bilder og det virka som det var standard dimensjoner på nipplen(ane) til corsair kjøleren so eg kjøper berre samme dimensjon nipple til radiatoren :)

Det er ein av dei modellane med 2x120 rad av det tynne slaget eg kjem til å bruke. Må ha ein mindre radiator da eg allerede har ein skikkelig 2x120 i kabinettet frå før. Tenker ein slik rad er meir enn nokk når den berre skal kjøle ned CPU-en. Vist eg skal ha ein til dobbel rad får eg litt utfordringer i forhold til plasseringa av radiatoren.

Endret av entername
Lenke til kommentar

Kjem nokk berre til å erstatte heile corsair slangen med ein ny ein. Søkte fram et par bilder og det virka som det var standard dimensjoner på nipplen(ane) til corsair kjøleren so eg kjøper berre samme dimensjon nipple til radiatoren :)

Det er ein av dei modellane med 2x120 rad av det tynne slaget eg kjem til å bruke. Må ha ein mindre radiator da eg allerede har ein skikkelig 2x120 i kabinettet frå før. Tenker ein slik rad er meir enn nokk når den berre skal kjøle ned CPU-en. Vist eg skal ha ein til dobbel rad får eg litt utfordringer i forhold til plasseringa av radiatoren.

Tykk 120 rad burde være nok til 115X platform CPU ja. Avhengig av hvor stillegående du ønsker systemet. 

Jeg kan ikke nok om vannkjøling til å se at dette ikke skulle gå. Er det en EK XE eller XTX rad du ønsker? Mener begge to har lav motstand for radiatorer å være. Bør vel holde ca samme lengde på slangene. Kortere skal ikke by på noen problemer, men legge til halvmeter på hver av dem for å plassere rad høyere/lavere (type bunne eller toppen av kabinettet) kan gi problemer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...