Gå til innhold

Ny 4k tv flimrer og slår seg av

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått i hus en samsung 75" UE75JU6475XE. Det fulgte ikke med noen bruksanvisning, så jeg plugget i og fikk en oppstartmeny på skjermen, men før jeg fikk gått gjennom hele oppstarten slo skjermen seg av. Siden har den vekslet mellom å slå seg av og flimre kraftig med lodrette grønne striper.

Etter litt søk på nettet fant jeg, idioten, ut at jeg måtte ha ny hdmi-kabel. Dette nevnte de ikke med et ord i butikken og selv tenkte jeg ikke på det. 

Jeg har altibox. Må jeg ha ny dekoder ? Den jeg har er noen år og jeg vet de fikk nye i fjor.

Jeg tenkte at selv om jeg ikke får sett vanlig tv så kunne jeg streame med min gamle chromecast, men det funker like dårlig som å se tv. Må jeg ha ny chromecast ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du kan gjerne prøve med en annen HDMI-kabel, men det er neppe den som gjør det. Dersom den klarte å gi 1080i fra TV-boksen til den gamle TVen, gjør den det til den nye også. Kommer du så langt i oppsettet at du får sjekket om den har oppdatert programvare? Da ville jeg forsøkt med en oppdatering, deretter en tilbakestilling til fabrikkinstillinger, og startet på nytt. Sannsynligvis er det feil på TVen din.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...