Bankayyy Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Arbeiderpartiets sine velgere er omtenksomme, lojale, omsorgsfulle, lidenskapelige og bryr seg om andre mennesker. Her er av de mest populære forslagene fra Arbeiderpartiets sine velgere som kan komme inn på Stortingspolitikken i 2017. Jeg lister kun opp de mest populære forslagene med flest stemmer foreløpig fra AP velgerne. Hvem som helst kan stemme på forslagene fra velgerne. AP velgerne ønsker et sekulært republikk. Som innebærer at religion ikke skal ha en plass i politikken. I Norge så er det stengt på søndager. Fordi kristendommen og kirken bestemmer dette. http://www.dittforslag.no/forslag/1988/sekuler-republikk-vekk-med-religion-og-monarki AP velgerne ønsker borgelønn. Alle skal få lik behandling og velferd, uansett bakgrunn. http://www.dittforslag.no/forslag/1977/borgerlonn Ap velgerne ønsker dobbelt statsborgeskap. http://www.dittforslag.no/forslag/348/dobbelt-statsborgerskap AP velgerne ønsker egenandel på tannhelsen. http://www.dittforslag.no/forslag/136/tannhelse-inn-i-egenandelsordningen Ap velgerne vil at de rike skal betale mer skatt. http://www.dittforslag.no/forslag/33/dropp-skattekutt-til-de-rikeste Ap velgerne elsker sine kjæledyr. De ønsker å legge ned pelsdyrnæring. http://www.dittforslag.no/forslag/1490/legg-ned-pelsdyrnringen-straks Min personlige mening er at Arbeiderpartiet innfører borgelønn og republikk. At alle mennesker får lik tilgang til velferd mener jeg er rettferdig. I tillegg siden jeg at det er mer rettferdig å innfære republikk slik at ingen arver politiske maktposisjoner. Husk at jeg kun har postet de mest stemte populære forslagene og at dette kan forandre seg fremover. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Omtenksomme og omsorgsfulle mennesker som bryr seg om andre, ønsker at de selv skal betale mer i skatt. Forslaget som refereres, om at de andre (de rike) skal yte mer, minner mistenkelig om helt ordinær egoisme.Sånne skrøner får du dra lenger ut på landet med. 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 (endret) Hehe, det er vel få som i så stor grad som AP ønsker å ta fra andres velgere og gi til sine egne. Endret 4. juni 2016 av knopflerbruce 1 Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Arbeiderpartiets sine velgere er omtenksomme, lojale, omsorgsfulle, lidenskapelige og bryr seg om andre mennesker. Og ganske selvgode, skal man dømme ut i fra deg. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 (endret) AP velgerne ønsker et sekulært republikk. Som innebærer at religion ikke skal ha en plass i politikken. I Norge så er det stengt på søndager. Fordi kristendommen og kirken bestemmer dette. AP velgerne ønsker borgelønn. Alle skal få lik behandling og velferd, uansett bakgrunn. Ap velgerne ønsker dobbelt statsborgeskap. AP velgerne ønsker egenandel på tannhelsen. Ap velgerne vil at de rike skal betale mer skatt. Ap velgerne elsker sine kjæledyr. De ønsker å legge ned pelsdyrnæring. Bra Bra Bra Bra Tror jeg ikke på Bra Det er derimot ikke slike goodies-saker som gjør meg uenig i AP. Det er heller alt annet, slik som formynderi, tung skattelegging på middelklassen, tung byråkratisering og naive incentiver (les: Asylpolitikk og dieselgodene). Hvor var dessuten AP sist gang dobbelt statsborgerskap, nedlegg av pelsdyrnæringen og egenandel på tannhelsen, var oppe til tema? Takk og farvel til Arbeiderpartiet. Tror vi vil se mindre av AP etterhvert som velgermassen forgubbes. Endret 4. juni 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 La oss for all del håpe AP klarer å holde seg unna regjeringen neste valg. Det samme gjelder for øvrig SV; KrF, MdG og Rødt. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Bra Bra Bra Bra Tror jeg ikke på Bra Det er derimot ikke slike goodies-saker som gjør meg uenig i AP. Det er heller alt annet, slik som formynderi, tung skattelegging på mellomklassen, tung byråkratisering og naive incentiver (les: Asylpolitikk og dieselgodene). Hvor var dessuten AP sist gang dobbelt statsborgerskap, nedlegg av pelsdyrnæringen og egenandel på tannhelsen, var oppe til tema? Takk og farvel til Arbeiderpartiet. Tror vi vil se mindre av AP etterhvert som velgermassen forgubbes. Hva er alternativet for ikke-sosialister på venstresiden? SV må i så fall rebrande, for de appellerer ikke til mange for tiden. SP har sin nisje, som neppe er veldig attraktiv for unge. MdG, kanskje? Men, de er fortsatt et miniparti. Så har man Venstre, men da er man ganske langt til høyre. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Du spør vel feil person, men det er vel Arbeiderpartiet som har dominert det området i de siste årene. Det er sikkert noen om kan argumentere for at Arbeiderpartiet gjør det meste riktig, men fra en som kommer fra et liberalt standpunkt så beskriver ikke TS så mye Arbeiderpartiet slik jeg kjenner det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 (endret) AP velgerne ønsker et sekulært republikk. Som innebærer at religion ikke skal ha en plass i politikken. I Norge så er det stengt på søndager. Fordi kristendommen og kirken bestemmer dette. AP velgerne ønsker borgelønn. Alle skal få lik behandling og velferd, uansett bakgrunn. Ap velgerne ønsker dobbelt statsborgeskap. AP velgerne ønsker egenandel på tannhelsen. Ap velgerne vil at de rike skal betale mer skatt. Ap velgerne elsker sine kjæledyr. De ønsker å legge ned pelsdyrnæring. Hvis du ser bort i fra den naive innvandringspolitikken til Arbeiderpartiet så ser jo dette ut som en veldig bra ønskeliste men har liten tro på at de fleste av disse vil bli vedtatt. Endret 4. juni 2016 av Slettet-aj7hPT Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Den som har satt opp denne lista, har ikke skjønt stort. Det er helt uaktuelt å foreslå dyre reformer. Levestandarden i Norge kommer til å falle betydelig i åra framover (som til dels også i resten av Europa), og det vi trenger, er reformer som ikke koster noe, eller aller helst forslag som innebærer forenkling og sparing. Det ser ut til at noen fremdeles svever i den villfarelsen at verden går framover helt av seg selv. Det fins dessverre ingen automatikk i dette. Tvertimot vil de som idag er unge oppleve at når de blir gamle, om 50 år, er Norge et av de fattigste landa i verden. Gratis tannbehandling - ja særlig! Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 (endret) Billige reformer kan være relatert til å gjøre tilgjengelig billige varer og tjenester der teknologi spiller viktge roller men hvor merkedet i dag ikke fungerer så bra som det kunne. Stikkord: 1. Teknologi for å hjelpe gamle. 2. Tilgang til 3D printing. 3. Transport kan samordnes via Internet (robotisert). 4. Fleksible ordninger der en kan kombinere trygd og arbeid. Mange som i dag går på trygd kan utgjøre en viktig ressurs som ikke blir utnyttet - og bare forvitrer. En trygda person bør helst bli sett på som en deltager i samfunnet. Slik er det lite av nå. Staten kan vel ikke gjøre noe med dette direkte - men å ha systemer (NAV) som overvåker og regulerer at en trygda person ikke "jukser" ved å gjøre noe for penger - det passifiserer, mariginaliserer og stigmatiserer. Jeg gjør nå noe ulovlig dersom jeg hyrer en trygda person mot betaling. Dette er irrasjonelt. Jeg er også sikker på at diverse standardisering og organisering kan gjøre tilgjengelig matvarer som i dag ikke kommer på markedet fordi folk velger kostbart og butikk-systemet er irrasjonelt. Er det ikke slik at nesten 30 prosent av maten kastes? Og hvorfor skal "alle" ha en eller to kostbar(e) bil(er) stående å ruste? Dette er jo litt "dinosaur" :-) Name it. Økt velferd kan relateres til mer frihet - ikke flere "materielle goder". Endret 5. juni 2016 av lada1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Sosialistisk propaganda. Ap er jo kjent for å si en ting og mene noe annet. Forresten, det er vanskelig å vite hva Ap egentlig mener for tiden. De er f.eks. for en fraværsgrense, men de saborterte innføringen av en fraværsgrense. Et veldig godt eksempel på Ap-politikk i praksis er den pompøse Raymond Johansen, som var mer opptatt av å kalle byrådet for byregjering enn å drive faktisk politikk. Den samme personen har tidligere hyllet kommunistiske, totalitære diktaturer, som Kina. Dessuten, Ap har vist seg som en trussel mot helt grunnleggende demokratiske prinsipper. Så nei, Ap er et parti jeg aldri kan stemme på. Det er rett og slett for farlig. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Ap er jo kjent for å si en ting og mene noe annet..... samt å gjøre en tredje, akkurat som alle politiske partier på stortinget. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 1. AP har arbeidet imot søndagsåpent, så hva er dette for noe? 2. Borgerlønn er et interessant konsept, men en utbetaling på 10,000 i måneden blir bare en fattigdomsfelle. Borgerlønn faller ofte mellom to stoler fordi ordningen blir for mager for venstresiden og for omfattende for høyresiden. I prinsippet en tilhenger av dette forslaget, men mye avhenger av implementeringen. 3. Bra. 4. Bra. Egentlig forstår jeg ikke hvorfor det skal være en egenandel en gang. Europeiske land med langt lavere BNP per innbygger har fullstendig gratis helse, inkludert tannlege og optiker. 5. Bra. Det er et paradoks at helseministeren bærer seg over at nye kreftmedisiner er altfor dyre samtidig som partiet hans skal gi enorme skatteletter. 6. Greit nok, men for kjæledyr er ikke problemet pelsdyrnæringen men at det å mishandle og drepe dyr knapt er straffbart. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Borgerlønn vil bare bidra til økt inflasjon og plutselig er ikke disse pengene verdt like mye allikevel. Og penger må komme fra en plass. Venstresiden tror ofte at penger vokser på trær. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Borgerlønn er det dummeste jeg har hørt om på lenge. Kan man velge mellom å jobbe for 20 000 kr eller sitte hjemme for 20 000, velger nok de fleste sistnevnte. Det betyr mindre skatteinntekter. Borgerlønn er rett og slett legitimering av trygdesvindel. For ikke å snakke om hvor i all verden skal disse pengene taes fra? Det er allerede ventet stort press på norske reserver pga innvandring og eldrebølge. Å gi hver og en innbygger gratis penger for å gjøre ingenting, er jo fullstendig bak mål. Det betyr at de som jobber hardt må betale mer i skatt, så resten kan leve gratis. Dette er ikke rettferdig på en flekk. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Mulig jeg har misforstått, men er ikke borgerlønn 20 000 til alle? Hvis du jobber og tjener 20 000 så har du 40 000 i inntekt. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Det er masse forskjellige modeller for borgerlønn, noen mer sjenerøse og noen mindre. Borgerlønn er det dummeste jeg har hørt om på lenge. Kan man velge mellom å jobbe for 20 000 kr eller sitte hjemme for 20 000, velger nok de fleste sistnevnte. Det betyr mindre skatteinntekter. Borgerlønn er rett og slett legitimering av trygdesvindel. For ikke å snakke om hvor i all verden skal disse pengene taes fra? Det er allerede ventet stort press på norske reserver pga innvandring og eldrebølge. Å gi hver og en innbygger gratis penger for å gjøre ingenting, er jo fullstendig bak mål. Det betyr at de som jobber hardt må betale mer i skatt, så resten kan leve gratis. Dette er ikke rettferdig på en flekk. Jeg er ikke økonom så jeg kan ikke si om dette argumentet holder vann, men tanken er at borgerlønn skal være billigere enn det nåværende velferdssystemet fordi en ytelse som alle har rett på er nærmest helt uten administrasjonskostnader, til forskjell fra den nåværende ordningen med NAV som har 18-19 tusen ansatte for å vurdere og behovsprøve hver enkelt sak. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Mulig jeg har misforstått, men er ikke borgerlønn 20 000 til alle? Hvis du jobber og tjener 20 000 så har du 40 000 i inntekt. Nei, borgerlønn er ikke i tillegg til vanlig lønn, men som erstatning slik at ingen skal kunne tjene mindre enn det borgerlønnen er satt til. En slags statlig minstelønn, kan du si. Jobber du hardt og har en lønn på 21 000 kr får du ikke borgerlønn. Tjener du 19 000 kr får du 1000 i borgerlønn (sett at borgerlønnen er 20 000 kr). Hvis du da jobber hardt og har en lønn på 21 000 kr, vil det selvsagt være urettferdig at naboen som ikke gjør noe i det hele tatt tjener nesten like mye som deg. Det vil nok også føre til at bedrifter bevisst fir ansatte for lite i lønn fordi de får "resten" av staten, noe som vil svekke både arbeidsvernet og velferdsstaten. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Den varianten har ikke jeg hørt før, og det problemet som skisseres gjør garantert at en slik implementering aldri er aktuelt. For min del ville jeg bedt om minst 35k utbetalt for at jeg i det hele tatt skulle gidde å jobbe under et slikt system - altså i praksis 15k/mnd for selve jobben - etter skatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå