fixxit Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Hei, her om dagen ville ikke pcen min starte, hørte tydlig at det klikket i PSU, alle led lysene på hovekorte lyser som normalt (power knapp og rundt minnebrikkene) Jeg forsøkte så og ta ut 1 etter 1 minnebrikke uten hell, koplet så fra alle kontakter utenom ATX 24pin og CPU 6 pin uten hell. Forsøkte så og jump starte min crosair ax 1200 psu ved og lage en bro mellom pin 15-16, samt koble på vifte styringen som gir strøm til alle viften for belastning (mekanisk styring) igjen bare klikket det ett rele inne i PSU. Hva mer kan jeg gjøre for og verifisere at PSU er død? er jo sabla lang garanti på denne så det hadde jo vært det beste MVH Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 (endret) Koplet fra alt mot hovedkort og disker og slik ? Skru psuen ut av kabinettet. Kople til 1 eller 2 kabinettvifter på 12v molex. Slå på psu med ps_on (pin16 koplet til gnd i 24 pin connector) . Når du. slår på psu bryter skal den starte forutsatt at den senser nok last koplet til . Virker det ikke med en kabinettvifte , prøv med en til på en annen utgang. Går ikke dette for å starte den , er den defekt. Endret 4. juni 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
fixxit Skrevet 4. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2016 Koplet fra alt mot hovedkort og disker og slik ? Skru psuen ut av kabinettet. Kople til 1 eller 2 kabinettvifter på 12v molex. Slå på psu med ps_on (pin16 koplet til gnd i 24 pin connector) . Når du. slår på psu bryter skal den starte forutsatt at den senser nok last koplet til . Virker det ikke med en kabinettvifte , prøv med en til på en annen utgang. Går ikke dette for å starte den , er den defekt. Hei. Takk for svar, har koblet alt fra hovedkortet ja. Har testet og jumpe psu uten hell. Je hadde 3 kabinett vifter tilkoblet mekanisk viftestyring og så koblet jeg viftestyringen til psu gjennom molex. Viftene nå om dagen er jo bare sånn tynn 3pin, men siden viftestyringen er mekanisk skal jo det funke greit ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Ja, med mindre det er kortslutning i viftestyringa som får PSU til å "gå i protect". Lenke til kommentar
fixxit Skrevet 4. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2016 Ja, med mindre det er kortslutning i viftestyringa som får PSU til å "gå i protect". Takk for svar har prøvd med kun en vifte hvor jeg koblet fra de den tynne 3 pins kontakten og inn på molexen også, samme resultat det bare klikker i ett rele. Men jeg skjønner ikke hva som kan ha skjedd, det som har gått i stykker har gått i stykker over natta mens pcen har vært avslått Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå