xiao shan Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 (endret) Hei. Jeg har søkt opp og funnet lignende tråder før som berører tema, men ikke 100% den problemstillingen jeg har her. Håper derfor det er ok at jeg prøver meg og ser om dere har noen tips. Når jeg spiller online så har jeg vanligvis få problemer. Nettet er stabilt, og jeg ligger skjeldent over 40ms. Men når en i familien går på nettet med telefonen sin og ser på videoer via YouTube eller NRK så opplever jeg stor lagspikes fra 500ms til 5000ms. Spesielt ille er det når de hyppig bytter mellom videoer. MEN, når de gjør det samme via Apple TV så merker jeg ingen slike problemer. Da kan de mange programmer etter hverandre uten at jeg får noen lagspikes. Er det noe jeg kan gjøre for å begrense lagspiks'a? Bytte router? Bytte nettverkskortet mitt? Opprette limitere? Eller kanskje noe helt annet jeg ikke har tenkt på før? Alle svar tas i mot med takk Specs: Nettverkskort: D-Link DWL - G122 Modem: ZyXEL P2812 Alle enheter i huset bruker Trådløst nett Endret 5. juni 2016 av xiao shan Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Bruker Apple tv nettverkskabel? Bruker du nettverkskabel? Prøv å bruk nettverkskabel, og se om det blir bedre. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Dette er helt forventet oppførsel når du bruker trådløst nett sammen med andre. Den beste løsningen er å benytte seg av kablet nett. Hvis det er "umulig" å bruke kabel kan du se på om du kan benytte deg av 5GHz wifi eller i verste tilfelle kjøpe et aksesspunkt som kun du benytter deg av, men her er det mange fallgruver. Lenke til kommentar
xiao shan Skrevet 5. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2016 Bruker Apple tv nettverkskabel? Bruker du nettverkskabel? Prøv å bruk nettverkskabel, og se om det blir bedre. Alle enheter her i huset bruker trådløst nett. Routeren er komplisert plassert, så det er det eneste vi kan få til for øyeblikket uten å lage hull i vegger og tak :/ Dette er helt forventet oppførsel når du bruker trådløst nett sammen med andre. Den beste løsningen er å benytte seg av kablet nett. Hvis det er "umulig" å bruke kabel kan du se på om du kan benytte deg av 5GHz wifi eller i verste tilfelle kjøpe et aksesspunkt som kun du benytter deg av, men her er det mange fallgruver. Så ved å evnt oppgradere Router og Nettverkskort til 5Ghz så kan dette bedre nettkvaliteten? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Både ja og nei. Hvis alle flytter over på 5GHz så blir det ikke bedre. Jeg har ikke sjekket om router og nettverkskort støtter 5GHz, så om du må kjøpe nytt vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå