Gå til innhold

Selvbygging av M-ITX. Sitte under TVen. Budsjett: <12K

Anbefalte innlegg

Jeg vil bygge en Mini-ITX pc som skal sitte under TVen slik at jeg kan bruke TV-en min på 55" til å spille på fra sofaen. Jeg spiller ikke CS:GO, men hovedsaklig spill som The Witcher, GTA, Dark Souls.  Denne maskinen skal bygges om ~2 måneder. 

Jeg har sjekket litt rundt og kommet fra til dette oppsettet, men jeg er usikker på kompatibilitet og/ eller om noe burde byttes ut. TVen er Sony kdl55w755c, som skal kunne vise reell FPS på 60FPS. SSD/HDD har jeg allerede og GTX980 representerer GTX1070/1080 når de kommer ut. 

Setter pris på alle tips og råd :)

post-276057-0-44802400-1465055431_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde kanskje dratt på med 6600K hvis du vil ha litt mer ytelse i spill, og vurdert en skikkelig god kjøleløsning hvis dette skal være en stue-pc :) Du får jo kjøpt 6600K uten vifte, så jeg ville kanskje vurdert den bundle løsningen komplett tilbyr med 6600K og CM TX3 Evo kjøleren? Eventuelt kline til med en våt løsning på cpu og gpu?

Endret av Dahlsveen87
Lenke til kommentar

RAM'en er feil, SO-DIMM er (som oftest) for bærbare, hovedkortet du har valgt støtter bare 288-pin's RAM :)

Ellers så er det mye som kan sies om det bygget, spesiellt siden det er en stue-PC og da muligens bør være stillegående(?). Den skal også dra tunge spill og jeg regner med at den vil brukes til det i fremtiden også (les; når DX12-spill kommer).

Personlig ville jeg revurdert hele oppsettet du har laget. Prøver ikke være negativ, men du bør jo bli fornøyd når du skal bruke så mye kronasjer :)

Lenke til kommentar

Du kan jo ta utgangspunkt i Black Refinery pakken i guiden øverst på forumet. Der får du jo absolutt alt du trenger og du kan bytte ut kabinettet og skjermkortet og siden du sikter mot ca 12k så ville jeg vannkjølt hele sulamitten så du får en stillegående stue-pc :)

Endret av Dahlsveen87
Lenke til kommentar

Hadde kanskje dratt på med 6600K hvis du vil ha litt mer ytelse i spill, og vurdert en skikkelig god kjøleløsning hvis dette skal være en stue-pc :) Du får jo kjøpt 6600K uten vifte, så jeg ville kanskje vurdert den bundle løsningen komplett tilbyr med 6600K og CM TX3 Evo kjøleren? Eventuelt kline til med en våt løsning på cpu og gpu?

Du kan jo ta utgangspunkt i Black Refinery pakken i guiden øverst på forumet. Der får du jo absolutt alt du trenger og du kan bytte ut kabinettet og skjermkortet og siden du sikter mot ca 12k så ville jeg vannkjølt hele sulamitten så du får en stillegående stue-pc :)

Jeg har sett litt rundt, men skjønt at 6600K er best om man skal overklokke, noe jeg tror er unødvendig med tanke på støy og varmeutvikling. Så er jeg usikker på om jeg får plass til vannkjøling oppi dette kabinettet, spesielt hvis jeg skal gå for vannkjøling for både CPU og GPU.

Det aller viktigste for meg er at kabinettet skal få plass under TVen i TV-benken :D

Lenke til kommentar

RAM'en er feil, SO-DIMM er (som oftest) for bærbare, hovedkortet du har valgt støtter bare 288-pin's RAM :)

Ellers så er det mye som kan sies om det bygget, spesiellt siden det er en stue-PC og da muligens bør være stillegående(?). Den skal også dra tunge spill og jeg regner med at den vil brukes til det i fremtiden også (les; når DX12-spill kommer).

Personlig ville jeg revurdert hele oppsettet du har laget. Prøver ikke være negativ, men du bør jo bli fornøyd når du skal bruke så mye kronasjer :)

hahah, jeg så dette nå :p Jeg går nå i utifra at GTX1080 kommer til å kjøre DX12? 

Men forslag til endringer med tanke på denne formfaktoren? 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du landet på valg av komponenter?

Jeg er på utkikk etter noe av det samme. En stue gaming-pc med fokus på støy og 1080p spilling. Lurer selv på å gå for det nye AMD kortet, RX480, som kommer i slutten av måneden siden jeg ikke har et like stort budsjett som deg.

Lenke til kommentar

Tullette pengebruk som gir noen få prosent ekstra CPU ytelse og knapt vil være merkbart på spillytelsen. Det er GPU som begrenser. Det må også nevnes at du trenger et dyrere hovedkort med f.eks. Z170 brikkesett for å kunne utnytte klokkepotensialet til 6600K-modellen.

Gennerelt ville jeg sagt at denne maskinen med et GTX1070/GTX1080 vil fungere ypperlig selv om det ikke er den heftigste prosessoren på markedet (gitt at du bytter til riktig RAM som foreslått over her).

Endret av Holmgren
Lenke til kommentar

Har du landet på valg av komponenter?

Jeg er på utkikk etter noe av det samme. En stue gaming-pc med fokus på støy og 1080p spilling. Lurer selv på å gå for det nye AMD kortet, RX480, som kommer i slutten av måneden siden jeg ikke har et like stort budsjett som deg.

Jeg valgte å bruke Black refinery som basis og endre deretter. Denne lista kom jeg fram til http://www.prisjakt.no/list.php?l=277171&view=o 

Jeg tror at RX480 er greit for FHD i år, men jeg har tenkt å kjøpe en maskin nå og la være å oppgradere inntil jeg ikke lenger kan kjøre nyere spill på medium settings :p 

Tullette pengebruk som gir noen få prosent ekstra CPU ytelse og knapt vil være merkbart på spillytelsen. Det er GPU som begrenser. Det må også nevnes at du trenger et dyrere hovedkort med f.eks. Z170 brikkesett for å kunne utnytte klokkepotensialet til 6600K-modellen.

Gennerelt ville jeg sagt at denne maskinen med et GTX1070/GTX1080 vil fungere ypperlig selv om det ikke er den heftigste prosessoren på markedet (gitt at du bytter til riktig RAM som foreslått over her).

Jeg tror 6600K er bedre framfor 6600, fordi forskjellen ligger på 100kr, noe som spiller ingen rolle. Litt overklokking er vel mulig med vannkjøling og dette hovedkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...