CruellaDeVille Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Jeg sender ut epost til Aasmund med beskjed at han må legge inn litteraturliste for et emne. I eposten er det en lenke til litteraturlisten så hvis han er innlogget kommer han direkte dit. Imidlertid er sannsynligheten for at 1) Aasmund har aldri vært innlogget i programmet før eller 2) han har vært innlogget, men er det ikke nå. Siden all redigering skjer bak autentisering må Aasmund logge inn før han kan redigere litteraturlisten og derfor redirigerer litteraturlistesiden til loggin-siden hvis brukeren ikke er logget inn, og pr nå sendes Aasmund videre til admin-siden (med alle valgmuligheter en administrator har) og ikke til litteraturlisten han skal redigere. Jeg ønsker at login-siden skal vite hvilken url som ble forsøkt nådd. Url har mange parameter, ref ?page=edit_syllabus&coursecode=PRV001&infotermin=2016HØST&id=417&checksum=1465047417 Jeg forsøkte med request_uri, men da fikk jeg bare rota og med query_string fikk jeg bare page=edit_syllabus. Jeg vil også ha med resten. Er det mulig? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Kanskje bare lagre $_SERVER['HTTP_REFERER'] og redirecte dit etter login? Lenke til kommentar
etse Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 (endret) du kan bare sette et parameter "redircUrl=" bare sørg for at URLen er URL-encodet. Så dekoder du bare stringen når du skal redirecte etter login er gjort. La oss si siden du skal til er: www.minside.no/edit?param1=noe¶m2=noeannet Du er ikke logget inn og blir da redirectet til: www.minside.no/login?redirect=edit%3Fparam1%3Dnoe%26param2%3Dnoeannet Endret 4. juni 2016 av etse Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Alle url parameterene ligger i $_GET, så implode('&', $_GET) setter det sammen igjen. Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Kanskje bare lagre $_SERVER['HTTP_REFERER'] og redirecte dit etter login? Referer er en valgfri header. Mange nettlesere lar brukere slå den av, og noen extensions gir også samme funksjonalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå