SeaLion Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Coolere enn en ny Apple-monitor med innebygd grafikkprosessor ville vært et skjermadapter med innebygd rått skjermkort, slik at alle maskiner med f.eks Thunderbolt kan velge eksternmonitorer på øverste hylle. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Coolere enn en ny Apple-monitor med innebygd grafikkprosessor ville vært et skjermadapter med innebygd rått skjermkort, slik at alle maskiner med f.eks Thunderbolt kan velge eksternmonitorer på øverste hylle. Det er jo akkurat det en skjerm som dette ville vært. Thunderbolt støtter PCIe, så du kan koble til skjermkort til PCen via Thunderbolt. Du har diverse gaming løsninger basert på dette, de fleste av dem er derimot ikke Thunderbolt basert da. Så det Apple villle gjort om de lager dette er å bare kombinere denne boksen med et grafikkort og skjermen i en pakke. Dermed kobler du deg bare til grafikkortet, og så har grafikkortet en intern kontakt til selve skjermen. Noe som vil fungere med alle PCer som har Thunderbolt, med mindre Apple setter begrensninger til OSX og mener det bare fungerer for Apple enheter. 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Veldig få av de Apple-brukerne jeg kjenner har Apple-skjerm. Selv bruker jeg min MacBook Pro på jobb med 2 24" fullhd pluss innebygget retina i et treskjermsoppsett, det samme gjør stort sett alle rundt meg. Dette at "Apple-brukere pleier å kjøpe Apple-skjerm" stemmer i min erfaring overhodet ikke - og Apples maskiner har selvsagt full støtte for alle relevante standarder når det kommer til skjermer. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Det jeg og AtW mente var ikke at folk som har Apple kjøper Apple skjermer. De er jo altfor dyre til det. Akkurat som ikke veldig mange kjøper massevis av Dell Ultrasharp skjermer til 10.000 kr. Av de som faktisk kjøper Apple sine skjermer derimot, så er det klart flere Mac-eiere som kjøper enn andre grupper. Det betyr ikke at det er den mest kjøpte skjermen blant Mac eiere 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Nuvel. "Apple-folk har en tendens til å velge en Apple-skjerm" (ikke du, atw). Lenke til kommentar
raserbil Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Jeg setter pris på at dere snubler over hverandre rundt et, så og si, kildeløst rykte Apple har ikke levert noe banebrytende hardware på mange år nå, og årets WWDC kommer nok til å bli enda en skuffende affære for oss Apple-brukere. Apple har forsømt og feiltolket proffbrukeren i lang tid, med "iOS" liknende funksjoner i OS X og ekstremt kostbare (og svake) stasjonære modeller uten utbyggingsmuligheter. De henger også uvanlig langt etter på CPU, GPU og brikkesett i forhold til den første perioden etter at de gikk bort fra Motorola (RISC) og over til Intel. Jeg har ventet på en verdig etterfølger av Cinema Display 30" de siste 5-6 keynotes, og fått servert uinteressante teknologiske etterslep i stedet (jeg ser på deg apple watch!). Satte kaffen i halsen da de laget blodkopi av Microsoft Surface. Apple har gått bort fra less is more og et finpolert utvalg, til å bli et "more hats!" selskap. Det er flaut å se på fra innsiden, og jeg kan ikke en gang tenke meg hvordan det ser ut for en ikke-Apple bruker. Hadde Apple vært "seg selv" så hadde de vært foran på skjermteknologi og vært den første til å levere en stor proffskjerm med OLED el. I stedet får vi nok enda en keynote med fraksjonsoppdatering på iOS og kanskje Apples versjon av en Sinclair C5 Jeg tror Apple trenger en skikkelig flopp for å rette seg opp igjen, og jeg håper det skjer på spektakulært vis nå på WWDC. Jeg forstår ikke hvorfor Apple klatrer på rankingen. Er det fordi de bygger et stort nytt flashy hus? Det kan jo ikke være produktene sin skyld? Gleder meg til de får maskineriet i gir igjen. Det har stått stille alt for lenge nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå