knutsen92 Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Hei! Bare et lite spørsmål angående min PC før jeg bestiller eller om jeg i det hele tatt behøver. Har hatt min PC i flere år nå. 3570k @4GHz, 660ti i SLI, 8GB 1600mhz ram. Spørsmålet er vel som følger: Burde jeg selge min pc og kjøpe ny? Jeg har bestilt EVGA 1080 for å få byttet ut mine 660ti. Eller burde jeg investere i en ny pc og selge min gamle som en komplett pc? I så fall, så har jeg satt sammen en PC som jeg som ikke har peiling lenger, ser på som en god PC for mitt bruk. Mitt bruk er å spille nye spill på maks grafikk, men når det kommer til video redigering så har jeg ikke bruk for det, så ergo i5? Slik var det før hvertfall. https://www.komplett.no/wishlists/6cca39cd-400a-4ce4-97ec-fdd443179365 Her er noe ala det jeg kunne tenk meg. Kommer da på en totalpris på 14000kr som jeg ikke syntes er så alt for ille. Kjøpte EVGA sin 1080 til 6600 før komplett rakk å fjerne det. https://www.komplett.no/product/890647?noredirect=true# Håper på gode tilbakemeldinger. Lenge siden jeg har vært innom her nå! :-) - Knutsen92 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Om du sitter på en 3570k trenger du ikke gjøre noe mer enn å klokke opp litt. Selg 660Ti kortet om du synes det er for dårlig og kjøp noe nyere. SSD disk om du ikke har det, sørg for at PSU er kompatibel med det nye skjermkortet. Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 4. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2016 (endret) Om du sitter på en 3570k trenger du ikke gjøre noe mer enn å klokke opp litt. Selg 660Ti kortet om du synes det er for dårlig og kjøp noe nyere. SSD disk om du ikke har det, sørg for at PSU er kompatibel med det nye skjermkortet. Det som kanskje bekymrer meg mest, er tregt minne? CPU er jo allerede overclocked fra 3.4 til 4GHz 500GB SSD og alt slik har jeg jo. Endret 4. juni 2016 av knutsen92 Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 (endret) Billig, mye og bra ram. https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/internminne/ddr3/corsair-vengeanceprored2x8gb2400mh/192979.11117/ Også har du EVGA superNOVA som gjør det ekstremt bra på tester i ytelse. PSU https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/stromforsyning/evga-supernova750g2/202020.11091/ Edit: Kanskje nye harddisker eller SSD'er ? Er fint med 500GB til spill og sånt Tror ikke du skal trenge å bytte ut alt så det blir nok billigere for deg. Endret 4. juni 2016 av DerpBoy Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Om du sitter på en 3570k trenger du ikke gjøre noe mer enn å klokke opp litt. Selg 660Ti kortet om du synes det er for dårlig og kjøp noe nyere. SSD disk om du ikke har det, sørg for at PSU er kompatibel med det nye skjermkortet. Det som kanskje bekymrer meg mest, er tregt minne? CPU er jo allerede overclocked fra 3.4 til 4GHz 500GB SSD og alt slik har jeg jo. Minne er ikke noe problem, forskjellen er ikke stor. Hvilke hastigheter er hovedkortet ditt kompatibelt med? Har ikke hatt en 3570k, men du klarer nok 4,4 minimum på en helt OK chip. Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 4. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2016 Ok, er ikke helt sikker på hvor mye den støtter, men er nok max 1866MHZ eller noe i den duren. Er bare DDR3. Jeg kan jo alltids forsøke å legge ut PC til salg til rundt 6000kr kanskje? Skjermkortet ankommer jo ikke før 2 juli, så klarer meg uten PC hvis jeg får solgt den. Eller burde jeg prøve å få mer enn 6k? Tviler på at jeg får mer men. Føler hvis jeg får mindre enn 6000kr, så blir det alt for mye bortkasta penger. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 (endret) Spørsmålet er vel som følger: Burde jeg selge min pc og kjøpe ny? Jeg har bestilt EVGA 1080 for å få byttet ut mine 660ti. Eller burde jeg investere i en ny pc og selge min gamle som en komplett pc? På hvilken måte er dette to forskjellige alternativer? Ser ikke for meg at en Haswell Ivy Bridge i5 kommer til å flaskehalse deg i overskuelig fremtid. Hvorfor ikke bare bytte ut GPU og ta resten når du faktisk opplever et behov for det? Endret 4. juni 2016 av srbz Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 4. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2016 Spørsmålet er vel som følger: Burde jeg selge min pc og kjøpe ny? Jeg har bestilt EVGA 1080 for å få byttet ut mine 660ti. Eller burde jeg investere i en ny pc og selge min gamle som en komplett pc? På hvilken måte er dette to forskjellige alternativer? Ser ikke for meg at en Haswell i5 kommer til å flaskehalse deg i overskuelig fremtid. Hvorfor ikke bare bytte ut GPU og ta resten når du faktisk opplever et behov for det? Mente så klart å selge skjermkortene og beholde resten. ELLER selge alt .. Hehe! Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Du vil merke absolutt ingen verdens ting ved å bytte ut din 3570k til en 6600k f.eks. Forskjellen er såpass minimal at det som sinker deg her er GPU. Noe mer enn 16GB ram er også bortkastet med tanke på gaming. Høyere hastighet er på lik linje med utbytte av CPU, forskjellen vil være såpass marginal at det blir som å kaste penger ut vinduet. Om ønskelig så kan du jo selvsagt klokke RAM for å se om du merker noen forskjell, eller om placebo effekten trer inn Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 6. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2016 Du vil merke absolutt ingen verdens ting ved å bytte ut din 3570k til en 6600k f.eks. Forskjellen er såpass minimal at det som sinker deg her er GPU. Noe mer enn 16GB ram er også bortkastet med tanke på gaming. Høyere hastighet er på lik linje med utbytte av CPU, forskjellen vil være såpass marginal at det blir som å kaste penger ut vinduet. Om ønskelig så kan du jo selvsagt klokke RAM for å se om du merker noen forskjell, eller om placebo effekten trer inn Ja, da går jeg for å selge kun skjermkortene og få byttet ut de med en 1080. Har 8GB ram, bør jeg gå til innkjøp av 8GB til? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 8GB RAM kan alltids være godt å ha. Hvor mye RAM du faktisk vil benytte deg av spørs jo, men med flere programmer oppe samtidig er det greit å ha pusterom. 16GB RAM har vært vanlig nå i rundt 5-6 år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå