FB.605610009080667 Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Hei, Fra høsten 2016 skal jeg ut å studere og planlegger dermed å kjøpe en ny PC. Jeg har per nå sett mest på Macbook Pro Retina og synes denne virker både solid, har godt batteri, en god touchpad og et behagelig tastatur. Grunnen til at jeg legger ut denne tråden er et ønske til alternativer i omtrent samme prisklasse, da verken Komplett, Elkjøp eller Internett har vært til liten hjelp. Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Har selv en lenovo yoga 2 pro som jeg har brukt som "student pc" de siste par årene, inkludert å skrive masteren min på. Flott tastatur, flott skjerm og utmerket vekt. Det eneste jeg kan klage på er batteritiden, som jeg har hørt har blitt betydelig bedre i nyere utgave (grunnet mer strømgjerrige prosessorer). Det jeg vil råde deg til å tenke over er spesielt størrelse og vekt. For min del er dette definitivt (sammen med batteritid) de viktigste argumentene når du ser deg om etter maskin. For min del er 13.3 " utmerket. Når du har valgt et par, bør du se om en butikk i nærheten har prøveeksemplar så du kan sjekke om touchpad/tastatur er bra nok (som regel krever tastatur litt tilvenning før det er perfekt). Så joda, macbook pro funker sikkert, men hvertfall 15" utgaven som en kompis har virker alt for diger og tung i forhold til moderne ultrabooks. Du skal tross alt dra den med deg, gjerne sammen med bøker, og da er det en fordel med så liten og lett maskin som mulig. Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Av konkrete tips ville jeg sjekket ut Lenovo Yoga 900s, Dell XPS (nyeste utgave) og Asus UX305. Alle disse er relativt svake, men små og lette med bra batteri. Går ut i fra at du ikke trenger et beist en maskin siden du kaller det studentPC. Hvis du vil ha mac, så lønner det seg helst å stikke innom en forhandler og sjekke utvalget og hva som ser ut til å passe deg best.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå