Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

spillkonsoll i bilen

Anbefalte innlegg

hei :) 

på grunn av jobben så hender det veldig ofte at jeg må vente midt uti ingensteder i et par timer, og det hadde vært uendelig digg å hatt noe annet å underholde meg selv med enn mobilen... 

jeg har allerede en skjerm i spilleren min, som det er innganger på for å koble på eksterne bildekilder, og lurte da på om dere hadde noen omformere å anbefale til dette? det er isåfall en Xbox original (den første som kom ut rundt 2001.) det er snakk om. jeg har søkt på nettet og det står at den trekker rundt 100 watt når man spiller.

takk for evt svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Expert har tidligere hatt omformere som leverer opptil 150w til en rimelig penge, hvis jeg husker rett. Jeg aner ikke hvordan kvaliteten er på dem.

Hvis du ikke er nødt til å spille Xbox, så er Raspberry Pi Zero med Retropie en enkel og billig løsing. Softwaren er gratis, og du kan få hardwaren du trenger for ca. 200,- og drive denne med en enkel mobillader til bil.

Lenke til kommentar

jeg har brukt 12v direkte inn på xbox i bil før jeg, men det fungerer veldig dårlig når man har anlegg i bilen, da spenninga blir altfor ustabil. det problemet slipper jeg da når jeg konverterer til 230, da det ikke er så farlig om det er akkurat 230.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er ikke min sterkeste side, men ville det ikke vært lurt å ha et ekstra batteri om denne ideen gjennomføres? Det er kjedelig nok å vente noen timer "midt uti ingensteder", men tror det er noen hakk kjedeligere om bilen ikke starter når du skal videre. 

Jeg har selv opplevd å nesten knekke et batteri ved å spille musikk en times tid mens jeg shina bilen. Riktignok var  det batteriet ganske slitent på det tidspunktet for det skrek etter utskifting noen måneder senere, men det er jo ikke så ofte man har et helt strøkent batteri. Jeg ble hvert fall meget overrasket over hvor fort steroen klarte å tømme batteriet på en bil uten tenninga på. 

Endret av LtdEdFred
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...