Gå til innhold

Den 30,- kroners smartmobilen fra India eller var det Kina?

Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Noen som vet hvor man kan få tak i Adcom Ikon 4? Det er en smartmobil fra Kina som noen indere endret varemerket på og solgte som sin egen. For litt under fire U.S. Dollars.

Jeg har lyst på et par sånne bare for å se om de funker. Men min Google-fu er ikke sterk... :( Hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Jeg skjønner ikke hvorfor folk tror det var en svindel. Fordi indiske myndigheter (gjennomkorrupte) sier det? De "re-branded" Adcom Ikon 4 og gav den navnet "freedom phone", det var det "svindelen" bestod av. De ble stengt ned av korrupsjonsmafiaen i India (også kjent som "politiet") før de fikk levert telefonene til kundene sine. Re-branding er da ikke kriminelt!

Det er jævlig viktig for jævlig store mobilselskaper, at vi i vesten ikke får kjøpt mobiler til superlave priser, for vi er kveg som skal melkes for alle pengene vi har, gang etter gang. Vi bor i "soner", inndelt etter landegrensene, og vi bor i den desidert dyreste sonen her i Norge, og skal følgelig betale mest for alt vi trenger for å leve og ha det gøy. Ja jeg har vel sett for mye på filmen "In time". ;)

Se videoen jeg linket til lenger oppe, han fyren fikk tak i et par mobiler fra produsenten i Kina, ikkke de re-brandede mobilene fra india. Og de virker. Altså ikke en svindel!

Jeg lurer på hvorfor alle stoler blindt på korrupte indiske myndigheter og indisk politi, de er ikke akkurat lovens voktere og moralens høyborg. De har nok fått en del penger under bordet fra et eller annet mobilselskap som ikke ville sitte og se på at forbrukere i vesten fikk billige mobiler. Husk at disse mobilene kunne bestilles på internett, og det fikk amerikanerne med seg. Man kan ikke miste et marked som USA. Men her i steinrøysa tror vi alt er scam hvis det koster mindre enn vi er vant til, m.a.o. blodpris og slavebinding av oss selv og de neste tre generasjoner... :p

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...