Larzen_91 Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Altså et uaktsomt overgrep i så fall. Tja, hvis du og jeg går i ringen. jeg slår, så sier du at det er lovbrudd? Du stivnet til og klarte ikke å si noe, så derfor er jeg lovbryter? Jeg skjønner det er en utfordring for de som ikke klarer å si noe, men da syns jeg at man ikke skal stille seg i en slik situasjon. Ikke gå i ringen, ikke legg seg i samme seng, begge fulle. Dersom jeg befinner meg utenfor ringen, jeg har hverken ønske om å se på eller delta i en fight, og du dytter ned tauet og tar meg med inn i ringen, og så slår til meg, så er det et overgrep ja. At noen ligger i samme seng betyr ikke at de stiller sin kropp frivillig til tafs og penetrering. At det går an å ha sex i en seng, og at det foregår oftest der, betyr ikke at en seng er sexens boksering. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Altså et uaktsomt overgrep i så fall. Tja, hvis du og jeg går i ringen. jeg slår, så sier du at det er lovbrudd? Du stivnet til og klarte ikke å si noe, så derfor er jeg lovbryter? Jeg skjønner det er en utfordring for de som ikke klarer å si noe, men da syns jeg at man ikke skal stille seg i en slik situasjon. Ikke gå i ringen, ikke legg seg i samme seng, begge fulle. Som TS skrev så var dette en venn. Jeg har også vært i samme situasjon og trekt meg tilbake når tegnene har vært at dama ikke ville. Å sammenlikne dette med en boksekamp (?) er så idiotisk at jeg faktisk tror at du skjønner det selv. 4 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 (endret) Som TS skrev så var dette en venn. Jeg har også vært i samme situasjon og trekt meg tilbake når tegnene har vært at dama ikke ville. Å sammenlikne dette med en boksekamp (?) er så idiotisk at jeg faktisk tror at du skjønner det selv. Hva tror du har skjedd i senga før penetrering? Det er fullt mulig at fyren ikke merket noe til avvisning. TS sier vel at hun stivnet til når det gikk nedentil. Altså hun har allerede begynt å sparre i ringen med en hun merket var vel full før hun gikk inn i ringen(adferd som var helt fremmed for henne). Likevel velger hun å gå inn i ringen/senga. Jeg har også vært i samme situasjon og jeg respekterte hennes valg. Hun kastet inn håndkleet og jeg var edru nok til å se signalene og/eller de var kanskje klarere enn hva TS sine var (siste vites ikke). Men jeg vet at enkelte er så snydens full at de ikke vet hva som er opp og ned Se avsnitt over Endret 3. juni 2016 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
aomt Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Altså et uaktsomt overgrep i så fall. Tja, hvis du og jeg går i ringen. jeg slår, så sier du at det er lovbrudd? Du stivnet til og klarte ikke å si noe, så derfor er jeg lovbryter? Jeg skjønner det er en utfordring for de som ikke klarer å si noe, men da syns jeg at man ikke skal stille seg i en slik situasjon. Ikke gå i ringen, ikke legg seg i samme seng, begge fulle. Som TS skrev så var dette en venn. Jeg har også vært i samme situasjon og trekt meg tilbake når tegnene har vært at dama ikke ville. Å sammenlikne dette med en boksekamp (?) er så idiotisk at jeg faktisk tror at du skjønner det selv. Har TS kommet med noen indikasjoner at hun ikke ville da? Når du drikker med noen, blir med hjem, kler av deg, legger i samme seng...? Så ønsket han å holde rundt ho. Trur du ho stivna av redsel av det? Meeeget tviltsomt. Hun sa, antageligvis, ja til det. Så begynte han å ta på ho, så ha sex. Har ikke hun noen andre å overnatte med, må det vare enn gutt? Har ikke han en sofa eller noe, der hun kunne sove? Må hun si "ja" til å holde rundt ho? Sett deg på plassen te han fyren da. La oss si det er ei dame du har vert gira på lenge. Eller du er berre kåt. Du får besøk av noen. Dere går ut og drikker, har det super gøy. Så velger hun å overnatte med deg. Kler av seg og legger seg i senga di. Du prøver forsiktig frem - spør om du kan holde rundt ho. Du får grønt lys. Etter kvar, forsiktig, du begynner å ta på ho. Ho sier ikke noe imot. Du fortsetter og har sex med ho. Du sender ho i dusjen. Ikke sååå mye mer han kunne gjort her? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 (endret) Ja, der sa du det jo selv. Du var edru nok. At man er full gir en ikke frifinnelse til å begå et overgrep. Da er det som sagt et uaktsomt overgrep i det tilfellet. Men det er som sagt et vanskelig tilfelle, spesielt når man kun hører den ene versjonen. Edit: @KarpeSkrotum Endret 3. juni 2016 av El-Ateisten 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Som TS skrev så var dette en venn. Jeg har også vært i samme situasjon og trekt meg tilbake når tegnene har vært at dama ikke ville. Å sammenlikne dette med en boksekamp (?) er så idiotisk at jeg faktisk tror at du skjønner det selv. Jeg har også vært i samme situasjon og jeg respekterte hennes valg. Hun kastet inn håndkleet og jeg var edru nok til å se signalene og/eller de var kanskje klarere enn hva TS sine var (siste vites ikke). Men jeg vet at enkelte er så snydens full at de ikke vet hva som er opp og ned Aaaaaahhhhh, gode gamle "fylla har skylda" Helt enig med deg altså, TS er ei horefitte som fortjener dette siden hun ikke klarte å si ifra/ avvise bedre og gutten har ingen skyld i det hele tatt fordi han var full. 2 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 (endret) Ja, der sa du det jo selv. Du var edru nok. At man er full gir en ikke frifinnelse til å begå et overgrep. Da er det som sagt et uaktsomt overgrep i det tilfellet. Men det er som sagt et vanskelig tilfelle, spesielt når man kun hører den ene versjonen. Edru nok, men også signalene var slik at jeg skjønte at hun ikke ville. Ingen er tankelesere (selv om noen drømmer om at de er det) og det er vanskeligere dess mer desorientert man er. Dess mer behov for klare grenser og tydelig språk fra den andre. Når disse er fraværende så kan det være vanskelig. Det er de som er så 'sjenert' at de ligger som en plank og lar ting skje. Hvordan skal man vite, foruten å spørre naturligvis, men man kan jo også være 'helt låst' i sin aktivitet - full fokus. Skal man da i ettertid si at dette er en overgriper/voldteksmann ? Personlig syns jeg det er vel hardt. Det må to til for et samleie - to som har ansvar for at det skjer 'etter boka' selv om begge er fulle. Aaaaaahhhhh, gode gamle "fylla har skylda" Helt enig med deg altså, TS er ei horefitte som fortjener dette siden hun ikke klarte å si ifra/ avvise bedre og gutten har ingen skyld i det hele tatt fordi han var full. Jeg syns det er noe som ikke burde skje, men å legge all skyld på den ene part er feil. btw, begge var full. Slutt å lag stråmann Endret 3. juni 2016 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2016 @TS, Overse de misogynistiske tendensene her i tråden. Det får man når man stiller spørsmål til en gjeng med hovedsaklig menn som ikke har peiling på hvordan en kvinne reagerer følelsesmessig på noe slikt. Noen mennesker har overhodet ikke EQ nok til å kunne uttale seg om det motsatte kjønn. Hvis du aldri viste entusiasme eller noen form for samtykke - slik jeg tolker "stivnet" så forstår jeg det som at du lå og følte deg maktesløs - så er dette i høyeste grad overgrep. Du er ikke billig, få den tanken ut av hodet ditt. Han tok deg og utnyttet deg fordi han er billig, feig og grunn. Dette høres ut som en patetisk drittsekk som sannsynligvis har hatt lyst på deg i stillhet, uten å tørre å gjøre det klart. Om ikke annet, kutt all kontakt med denne fyren. Anonymous poster hash: 2db2d...275 2 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 (endret) Overse de misogynistiske tendensene her i tråden. Det får man når man stiller spørsmål til en gjeng med hovedsaklig menn som ikke har peiling på hvordan en kvinne reagerer følelsesmessig på noe slikt. Noen mennesker har overhodet ikke EQ nok til å kunne uttale seg om det motsatte kjønn. Hva har det med saken å gjøre - blir det mer eller mindre overgrep eller ei av dette? Forøvrig gjelder det vel ikke bare kvinner dette - det er menn som har opplevd 'overgrep' også. Så du mener hvis en mann opplever det samme så er det ikke overgrep, for vi skjønner følelsene hans? Edit: Jeg har våknet i seng med ei, der vi la oss for å sove(fulle). Våknet av at hun holdt på å red meg. Er jeg blitt voldtatt? Endret 4. juni 2016 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Er det voldtekt? Nei. At DU stivner og greier ikke si i mot, er vel ikke han sin feil? Han er ikke tankeleser. Den som tier samtykker? Neidu, flertall av voldtekter foregår på denne måten. Når hverken flight eller fight er mulig så er den instinktive reaksjonen å stivne til. Det er komplett umulig for kvinnen å røre seg. Man trenger ikke å være tankeleser for å se om dama er med på det eller ikke. Handler om å være et halvveis oppegående menneske og lese kroppsspråk. Dette er 100% voldtekt og denne fyren fortjener hard straff. Det er også voldtekt dersom man fortsetter under tvil. At så mange støtter denne fyren irriterer meg grenseløst. 6 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Personlig har jeg vært i flere slike situasjoner, hvor dama har bare flyttet vekk hånden min eller lignende.. Så har jeg trukket meg unna, ellers har jeg også trukket meg unna om hun ikke beveger beina litt fra hverandre for at jeg letter kan komme til.. Men jenter og damer må kunne si NEI.. Gjør det så jævlig mye enklere i slike saker.. Om hun stivner til klemmer igjen og vrir seg unna så er det ett slags overgrep.. Men jeg vil ikke kalle det voldtekt i respekt for de som faktisk har opplevd at noen blir presset til sex uten sin vilje og har sagt NEI.. Man må bruke defenisjonen voldtekt rett og ikke rope ulv formye... Man kan si man har blitt utnyttet og lurt.. Men voldtekt er ett veldig ekstremt begrep som må brukes der det hører hjemme.. 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Overse de misogynistiske tendensene her i tråden. Det får man når man stiller spørsmål til en gjeng med hovedsaklig menn som ikke har peiling på hvordan en kvinne reagerer følelsesmessig på noe slikt. Noen mennesker har overhodet ikke EQ nok til å kunne uttale seg om det motsatte kjønn. Hva har det med saken å gjøre - blir det mer eller mindre overgrep eller ei av dette? Forøvrig gjelder det vel ikke bare kvinner dette - det er menn som har opplevd 'overgrep' også. Så du mener hvis en mann opplever det samme så er det ikke overgrep, for vi skjønner følelsene hans? Edit: Jeg har våknet i seng med ei, der vi la oss for å sove(fulle). Våknet av at hun holdt på å red meg. Er jeg blitt voldtatt? Dersom du ikke ønsket dette, så ja. Ikke voldtatt nødvendigvis, men da at hun har utført et overgrep. Du var jo bevisstløs når hun begynte slik det ser ut til. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Så dersom han ønsket det, så er det ikke overgrep? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Godt poeng. Det er vel teknisk sett et overgrep uansett da hun begynte da han var bevisstløs. Frem til han var våken var det i så fall et overgrep. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 (endret) Jeg håpte at vi skulle komme frem til at det ikke teknisk sett kan være noen ting, uten mer informasjon. Hele idéen om at noe er et overgrep, baserer seg på to essensielle deler av informasjon: 1. Ønsket til den overgrepne 2. Inntrykk ovegriper har om den overgrepnes ønsker I det lille eksempelet over så snur man igjen fra overgrep til ikke overgrep dersom dette er noe jenten hadde god grunn til å tro at var noe KarpeSkrotum ønsket. Hva jenten hadde god grunn til å tro, er vanskelig å vite uten å først høre jentens tolkning av hendelsen. Overført til spørsmålet i denne tråden, så er det veldig vanskelig for oss å si noe om hva som definitivt er et overgrep, med utgangspunkt i én forklaring. Endret 4. juni 2016 av cuadro Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 (endret) Han gjorde en feil. Enkelte jenter "fryser" når gutten avanserer uten at jenta er klar for det. Jeg har selv møtt dem, og det er ikke vanskelig å skjønne hva som skjer om man vet hva man ser etter. Hvis hun ligger anspent og ikke rører seg når jeg tar på henne, så betyr det at hun ikke er komfortabel med situasjonen. Jeg spør om det går bra med henne, og uavhengig av svar eller ikke svar, så sier jeg at det ikke trenger å skje noe som hun ikke er klar for. Vi prater litt mens jeg holder rundt henne og koser med henne (ikke noe heavy petting). Enten prater vi til hun er komfortabel, eller så skjer det ingenting den kvelden, og jeg fortsetter å holde rundt henne mens vi sover. Morgenen etter er hun vanligvis klar. Men hvis ikke, så skjer det heller ikke noe mer. Men denne fyren overså tegnet. Han var ikke observant, og det er heller ikke lett å se dersom han er uerfaren. Jeg vil anbefale deg å prate med ham om det. Ikke identifisere deg som et "overgrepsoffer". Dette var mest sannsynlig en ulykke. Du sier han er en venn. Hadde han visst at du absolutt ikke ville, så hadde han ikke gjort det. Men du var ikke lett å lese. Og han gjorde en feil. Snakk med ham så han ikke gjør denne feilen igjen med andre jenter. Han fortjener overhodet ikke anmeldelse eller fengsel for dette. Men han bør bli gjort oppmerksom på hva han gjorde galt, og hvorfor det var galt. Og selv bør du lære deg å si "nei". Ja, jeg vet at det som skjedde uansett ikke var greit. Og jeg vet hvordan jeg skal forholde meg til jenta når sånt skjer. Men det betyr ikke at det er lurt av deg å være vag når noen krysser grensene dine. Det at jenta faktisk sier "nei" ville nok avverget mange "overgrep" som egentlig bare er misforståelser. Så lær deg å si "nei", og si ellers i fra når noen gjør noe rundt deg som du ikke synes er greit. Det vil komme godt med i nesten alle situasjoner i livet ditt. Om du derimot ikke lærer deg dette, vil du bli herset med, utnyttet og utsatt for både nye overgrep og misforståelser som dette flere ganger. Lær av dette, og unngå dette utfallet neste gang. Endret 4. juni 2016 av Løgn 8 Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Er det voldtekt? Nei. At DU stivner og greier ikke si i mot, er vel ikke han sin feil? Han er ikke tankeleser. Den som tier samtykker? Neidu, flertall av voldtekter foregår på denne måten.Når hverken flight eller fight er mulig så er den instinktive reaksjonen å stivne til. Det er komplett umulig for kvinnen å røre seg. Man trenger ikke å være tankeleser for å se om dama er med på det eller ikke. Handler om å være et halvveis oppegående menneske og lese kroppsspråk. Dette er 100% voldtekt og denne fyren fortjener hard straff. Det er også voldtekt dersom man fortsetter under tvil. At så mange støtter denne fyren irriterer meg grenseløst. This. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Basert på det du forteller, så ja, dette var et overgrep. Mange forbinder voldtekt med brutale overfallsvoldtekter av en fremmed person i en park på nattestid, men etter det jeg har erfart skjer mange voldtekter slik du beskriver det og av noen de alt kjenner. Flere av ofrene til Julio Kopseng beskrev det nettopp slik som du beskriver det. Helt annerledes enn hva man kanskje forbinder med en voldtekt. Og selvsagt vil personen i ettertid overtale offeret til å tro at hun ville det og var med på det. Jeg vet ikke hva slags råd jeg har å gi til deg utover dette... Ellers er det skremmende å lese holdningene og ignoransen til flere av brukerne her inne. For hva det er verdt, jeg bruker faktisk som regel å spørre jenter eksplisitt rett ut om de har lyst å ligge med meg. "Har du lyst til å ha sex med meg?" "Ja!" "Er du sikker?" Jeg kan til og med gå så langt som at jeg får henne til å be meg om å ha sex. Og i tillegg sier jeg gjerne at hun ikke skal ligge med meg uten at hun faktisk har lyst og at vi godt kan vente. Dette fordi det aldri kunne ha falt meg inn å ha sex med en jente som ikke er klar for det og har lyst til å ha det med meg. Så håper noen av dere kan ta dette til ettertanke og gjøre det slik selv. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Begge er berusede - de har sex - mannen er automatisk overgriper og kvinnen automatisk offer?Hva om to lesber har sex når de er berusede? Er de begge ofre eller begge overgripere? 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 At alarmlampene hos noen menn ikke lyser når en kvinne ikke rører på seg er helt utrolig for meg i alle fall. Å dermed tro at det derfor er greit viser bare at mange menn her trolig ikke helt forstår noen situasjoner eller har litt skam over hva man har gjort tidligere og må forsvare seg selv. Nå bør det ha gått opp for de fleste menn at en kvinne bør ha gitt et ganske så klart svar til når det er greit å ha et samleie , kjører man løpet med å gå rett på uten at kvinnen i det hele tatt har gjort noe tilbake på en såpass klar måte at det er soleklart så har man ingenting på det rene om det skulle bli en sak ut av det senere. Det er derfor jeg tidligere alltid har vært ganske så klar når det gjelder sex , kline , slikke og ikke minst spørre om hun er klar er ikke dumt, da får man i det minste samtykke og en partner som også blir med på mer enn å kun ligge stille og spre beina. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå