merterje Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Jeg har hatt mange innlegg her inne i det siste, men nå tror jeg jeg har funnet hvor hunden er begravet. Jeg har problem bl.a. med at PC låser seg/pekeren henger seg opp/vanskelig å åpne program. Jeg ser i Oppgavebehandlingen at Disk er helt full - 100%, og det er Antimalware Service Executable som kjøres og tar opp den meste av plassen. Det går ikke an å avslutte den. Jeg finner på nettet at det mulig har noe å gjøre med Windows Defender. Jeg har Windows 10. Jeg får heller ikke åpnet Windows Defender når Disk er full. Men jeg er ikke sikker om det er sammenheng mellom Antimalware Service Executable og Windows Defender i denne forbindelse?? Det er vel ikke 2 forskjellige virusprogram ?? OBS : når jeg holder på å skrive her oppdager jeg at Windows Defender åpner seg og er OK - ingen scanning eller oppdatering er gjort. Samtidig er Disk på ca 10%. Antimalware Service Executable er ikke avsluttet, men kjører nesten ikke og bruker liten plass. Jeg vet ikke helt hvorfor og hvordan jeg kan tolke det ?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Vil bare korrigere deg litt: Oppgavebehandling sier ingenting om hvor full disken er - den sier hvor mye disk, CPU etc brukes. Dvs Antimalware Service Executable tar ikke opp plass, den bruker CPU eller minne. PS: innlegget har ingenting med Internett å gjøre, tråden er derfor flyttet til WIndows kategorien. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 (endret) Det er en link i oppgavvebehandling til ressursovervåking.. Der har man disk i/o og slikt per prosess. Hadde vært til hjelp om du poster skjermbilder av "problemet". Endret 3. juni 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
merterje Skrevet 5. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2016 Jeg tror jeg får åpne et innlegg til her inne. Mange problemer har løst seg. Men av og til låser pekeren seg. Det hender også at spesielt Mus ikonet i Kontrollpanel låser seg og ikke svarer. Det er jo Mus og berøring-plate som er flaskehalsen. Når det er ingen respons i Mus, kommer det opp følgende melding : "Felles DLL-fil for Windows Skall svarer ikke" Jeg har googlet DLL fil, men ser ikke at jeg er i stand til å foreta meg noe med det ? Men logisk tenking er at det er en DLL fil som ikke fungerer eller som er skadd ? Men jeg har ingen aning hvordan jeg skal finne denne filen ? Jeg har endret mange innstillinger i Mus sånn som pekerhastigheten, skygge og langsommere ved åpning av mappe. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 "Windows Shell Common Dll Not Responding" er det du må søke på. Ulempen med Windows på andre språk enn engelsk er at det er vanskelig å søke feilfeldinger. Lenke til kommentar
merterje Skrevet 6. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2016 Jeg har fått maskina til å fungere normalt igjen. Tror det var en Utvidelse i Opera som var årsaken. Jeg har slått den av. Ellers du skrev at jeg skulle ta et skjermbilde. For ettertid - jeg vet hvordan å ta skjermbilde, men ikke hvordan jeg skal laste det ned i diskusjon.no ?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Du velger "Bruk full editor", så finner du verktøyene for å legge inn bilder i forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå