Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Startproblemer Hyundai santa fe 2002 mod diesel , har vært hos mekonomen og merkeverksted.


Anbefalte innlegg

Har en hyundai santa fe som plutselig stoppet. Fikk ikke startet den igjen. Den ble kjørt til mekonomen og der fant dem ut ved feilsøking at det var startsperra. Og bilen måtte på hyundai verksted. Der fant dem ut at det alle glødeplugger var defekte. Dem byttet dem og luftmassemåler men bilen vil enda ikke starte den starter kun på startgass. Hva kan være galt? Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så mekonomen sier at problemet er en plass , når du så kommer til merkeverkstedet så skifter de glødeplugger og luftmassemåler og sier bilen er fikset?

 

Jeg vil tro at det beste her vil være å klage på reparasjonen som ble gjort hos sistenevnte.

Lenke til kommentar

Ja men hyundai verkstedet sjekket startsperra men den var i orden. Jeg spurte om hvorfor dem ikke fant ut hva som er feil med bilen min men fikk bare til svar at dem måtte feilsøke mer. Har allerede en regning på 9614 kr fra hyundai verksted. Dem har jo ikke en gang funnet ut hva som er feil med bilen.

Lenke til kommentar

Sjekk timing på dieselpumpe.

 

Må evt. kanskje overhales eller skiftes.

 

Kan være flere ting også, f.eks dyselekkasje test etc.

Hadde en Audi A6 2.5 TDI V6 inne, samme symptomer - Ville av og til ikke starte og måtte bruke startgass.

 

Slitt dieselpumpe og feil timing på kamaksler.

Lenke til kommentar

Regner med at den har egen fødepumpe i tanken som leverer diesel til høytrykkspumpa. Det kan hende at den er deffekt slik at den kun får diesel når du får skikkelig fart på motoren, da høytrykkspumpa klarer å hente fram drivstoffet selv. 

 

Siden du har fått ei såpass stor regning alt, så bør du kreve en bra pris på evt videre feilsøking og reparasjon. 

Lenke til kommentar

Regner med at den har egen fødepumpe i tanken som leverer diesel til høytrykkspumpa. Det kan hende at den er deffekt slik at den kun får diesel når du får skikkelig fart på motoren, da høytrykkspumpa klarer å hente fram drivstoffet selv.

 

Siden du har fått ei såpass stor regning alt, så bør du kreve en bra pris på evt videre feilsøking og reparasjon.

Ikke alle har fødepumpe. 1.9 tdi feks har ikke og tilbakeslagsventil i tank kan gro og gi motstand.

 

Her må en sette på en vakuumsuger (oljetømmer fra Biltema). Et par pump og dieselen skal komme som en foss. Sugeren kobles inn enten før eller etter dieselfilter. Men dette er altså VAG verdenen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...