Gå til innhold

Planer om å kjøpe en kraftig gaming pc. Trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært ute av PC-spll markedet i mange år, så har jeg bestemt meg for å kjøpe en ny, kraftig gaming PC (Gjerne invistere litt i fremtiden, hva gjelder PC).

Som budsjett har jeg satt 20-25k. (Har et lite slingringsrom, hvor jeg kan strekke meg utover 25K om dette skulle gi noe marginal yttelse).

Hva er det dere som er aktive i "gamet" anbefaler?

Har tenkt litt på denne, hos Komplett til 23k. Er dette noe?

Edit* Får av en eller annen grunn ikke linket til komplett-PC'en (Sitter på telefonen).

Er en Komplett Gamer Extreme i70 - GTX1080 founders edition PC.

I7-6700k Skylake prosessor. Nvidia GTX1080 Founders edition GPU. 32GB DDR4 Ballistix Sport Ram. Seagate Desktop S SHD 2TB + Samsung PM951 SSD 512gb PCIe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

nVidia's GTX1080 FE er jo tullete prismessig, vent et par måneder til tredjepartleverandører får slippe sine 1080 varianter. Dessuten kan 1080 fort bli overkill, du må kjøre med høy oppløsning (4k+) for å få nytte av den.

Ellers så holder 16Gb ram. Hadde heller brukt penger på 4 stk SSD i raid0.

Og noe ok kjøling så du kan klokke cpu en bit, uansett ha du velger der.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

nVidia's GTX1080 FE er jo tullete prismessig, vent et par måneder til tredjepartleverandører får slippe sine 1080 varianter. Dessuten kan 1080 fort bli overkill, du må kjøre med høy oppløsning (4k+) for å få nytte av den.

skjønner ikke hva folk prater om, tredjeparts kom jo ut samtidig som FE!

Lenke til kommentar

skjønner ikke hva folk prater om, tredjeparts kom jo ut samtidig som FE!

Ja, men får du enkelt tak i ett?

Om noen måneder vil også det bli litt mer klarhet i hva Amd har å by på og er man heldig så får man enda finere priser på Nvidia kortene... Men ønsker man en pc nå så er det vel løp og kjøp , bare pass på å kjøp en god skjerm som støtter 1440p.

Lenke til kommentar

Jeg holder på å bygge en ny PC selv. Blir endel billigere enn å kjøpe ferdig hos Komplett, men å bygge selv er ikke for alle. Ville uansett ikke gått for Skylake.

Jeg kunne nok gått for Komplett Gamer Xtreme i95, men er et enkelt skjermkort nok så ville jeg gått for Xtreme i75.

Begge disse kommer med nyeste Broadwell-E CPU til Intel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...